Gå til innhold

Absurde priser på AH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er interessert i å tjene mest mulig penger for meg og mine chars og venner, og prøver i minst mulig grad å underprise andre. Dersom noen underpriser kraftig på noe jeg selger, så kjøper jeg av dem og legger det ut til høyere pris.

Å selge ting til en lavere pris enn man kan få er jo bare veldig teit.

Jeg er på Silvermoon.

Lvl 45 Warlock med tailoring (285) og skinning (300).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
vist man vil selge ting på AH og få solgt det fort, så setter du prisen 1-2 sølv mindre en hva de andre har satt sine "like" ting på så selger du som Fisk i smør..

Gi faen i å fortelle det da :S

gi faen i å fortelle? det sier jo seg egentlig selv da, hvis du har et snev av forretningssans.

Skrevet
vist man vil selge ting på AH og få solgt det fort, så setter du prisen 1-2 sølv mindre en hva de andre har satt sine "like" ting på så selger du som Fisk i smør..

Gi faen i å fortelle det da :S

gi faen i å fortelle? det sier jo seg egentlig selv da, hvis du har et snev av forretningssans.

Har du et snev av forretningssans skjønner du fort at prisen på den varen faller fort hvis mer en 1 person gjør det der.

Selvfølgelig greit om det er et "engangssalg", at du ikke har tenkt å selge den varen flere ganger, men hvis du har tenkt å selge den varen flere ganger er det vel ikke det smarteste å gjøre.... :roll:

Skrevet

Selge recipes er faktisk ikke så dum inntektskilde hvis du finner en godt nok bortgjemt vendor som selger en passe attraktiv recipe. Sånn som han som selger Green Leather Armor, for eksempel. (Ja, det er den som trengs i Green Iron Hauberk.)

Skrevet

Man kan gjøre store penger på "low level" loot som brukes i crafting på Daggerspine Alliance oxo.. F.eks Flask of Oil, og Fused Wireing, går for absurde summer til tider :o

Darwin - Level 59 Dwarf Hunter

Proud Guild Master of Monkey Island

Skrevet

Uff, underprising (legge ut ting 5s under alle andre for å være garantert å selge det) har ødelagt markedet fullstending for oss tailors.

Før kosta en 14slots bag 5g, nå er den "pruta" ned i 3g. :(

Skrevet

Triste greier.

Jo flere som spiller spillet, jo flere sy-folk blir det. Jo flere sy-folk, jo flere 14-slots poser blir det. Jo flere 14-slots poser, jo mindre er sjansen for at akkurat du får solgt din. Når det er ingenting som skiller posen som koster 3g fra den som koster 5g (forskjell på kvalitet), så vil ikke folk betale 2g ekstra. Enkel bedriftsøkonomi.

Skrevet (endret)

Kan få kjøpt The Butcher nå( thottbot) Men det er litt stiv pris, for øyeblikket på 3g50s. Synes dere det er verdt å betale såpass mye for dette sverdet? Er lvl 24 rogue som bruker sverd, har dette nå (thottbot)

Endret av Aldrack
Skrevet

da er planen klar:

Min rogue skal begynne som tailor og mining, så skal han få laget så 6 slot bagger, så skal han bytte til skinning og tjene SPENN ;)

Dette skal da skje på en av de nye serverne som settes opp 15. april.

Skrevet

Ser ikke poenget med å begynne med det. Gi heller en dreven tailor en haug linen/wool cloth og litt penger til coarse/fine thread.

Jo før du kommer i gang med gathering/gathering, jo bedre. Skal du begynne med crafting, kan du vente til senere i spillet.. du lager bare crap i begynnelsen uansett.

Skrevet
Triste greier.

Jo flere som spiller spillet, jo flere sy-folk blir det. Jo flere sy-folk, jo flere 14-slots poser blir det. Jo flere 14-slots poser, jo mindre er sjansen for at akkurat du får solgt din. Når det er ingenting som skiller posen som koster 3g fra den som koster 5g (forskjell på kvalitet), så vil ikke folk betale 2g ekstra. Enkel bedriftsøkonomi.

Det hadde jo vært logisk om antallet sy-folk økte proporsjonalt med antallet kunder da. :hmm:

Skrevet
Kan få kjøpt The Butcher nå( thottbot) Men det er litt stiv pris, for øyeblikket på 3g50s. Synes dere det er verdt å betale såpass mye for dette sverdet? Er lvl 24 rogue som bruker sverd, har dette nå (thottbot)

Så absoulutt ikkje. Hadde aldr kjøpt det der. Du bytter det ut om 1-3 lvler uansett. Vist du spiller Horde kan du ta BFD og få sverdet der som er mykkje bedre.

Skrevet

Så absoulutt ikkje. Hadde aldr kjøpt det der. Du bytter det ut om 1-3 lvler uansett. Vist du spiller Horde kan du ta BFD og få sverdet der som er mykkje bedre.

Hvilket sverd er det du tenker på? :)

Skrevet
Det værste er mining-stuff.. 20 mithrils selger for opptil 8g.

Gjør det nesten kjipt å crafte opp 4 stacks med mithril bare for å få skillups, når man kunne tjent så mye på de.. :thumbdown:

Det kan jeg skrive under. Mangler kun siste delen av Armorsmith-questen der, og iløpet av denne questen har jeg samlet inn over 400 mithril bars, og jeg mangler forsatt i overkant av 100 - altså 500 totalt.

Hvis jeg skulle solgt alle disse 500 på AH, til en gjennomsnittelig pris, ville jeg fått 7g per stack på 20. 500bars à 20 per stack = 25 stacks.

25 stacks à 7g = 175g hvis jeg ikke teller helt feil. Det er jo sykt, siden jeg til og med har brukt masse andre råvarer + penger på oppskrifter.

Blir nok mange turer på meg rundt og i verden for å samle inn mithril jeg kan selge etterhvert, ja.

hvor får man tak i mithril a? må man mine? hvor i såfall? :)

er horde lvl 22 taur hunter :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...