hans A Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 (endret) Fikk brev fra MTUlink i dag. De skal innføre PPPOE. Så nå får man både brukernavn/passord. Dette var jo en av grunnene til at jeg IKKE valgte telenor. *Endret emnefeltet litt. Rikky* Endret 30. mars 2005 av Rikky
So|o Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Har selv Telenor og PPPoE, synes ikke det er noe problem i det hele tatt, da det ligger fast i routeren, trenger ikke tenke på bruker/passord
salif Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Jøss, det brevet fikk jeg får leenge siden. September - Oktober kanskje? Husker ikke helt.
Admin'c Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Som sagt går det greit så lenge man har en router, men skal man styre med linux etc blir det fort tidkrevende....
Stor Oddnoga Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Fikk brev fra MTUlink i dag. De skal innføre PPPOE. MTUlink ga meg beskjed om dette ifjor høst, og før jul kom overgangen. MTUlink har med andre ord ikke innført dette nå. Mulig at de tar noen kunder av gangen.
diZrupt0r Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 hva er vitsen med PPPoE egentlig? stjeler jo litt av båndbredden. noen grunn til at man ikke bare bruker ethernet direkte, som feks bluecom?
hans A Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 (endret) Hvorfor de velger å gjøre dette vet jeg ikke, men påskuddet deres er sitat: "STABIL HØY HASTIGHET PÅ LINJEN!" Endret 30. mars 2005 av hans A
Big_JT Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 hva er vitsen med PPPoE egentlig? stjeler jo litt av båndbredden. noen grunn til at man ikke bare bruker ethernet direkte, som feks bluecom? Vel, de vil vel ha brukerkontroll av en eller annen grun. (Når alle brukerne logger på nettet er det vel lettere å holde oversikt.) det er iallefall min tanke på temaet....
bjorn.e Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Som sagt går det greit så lenge man har en router, men skal man styre med linux etc blir det fort tidkrevende.... .. men det er vel akkuratt derfor de fleste sender med en router som ordner det for deg? Ikkje missforstå meg, her, hadde selv valgt linux router - men har ngt og gidder ikkje kjøpe PPPoA modem bare for å ha routeren selv - spesielt ikkje når eg skal avgårde å tjene konge og fedre land. Men før adsl's dager brukte eg vanlig PPP over isdn i linux til et hjemme nettverk - og eg kan ikkje tenke meg at PPPoE er så mye mer komplisert? Og det er jo bare snakk om en engangs forrandring i gateway'en din (eller den ene maskinen du har på nett) så det kan umulig være så ille?
chma Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 (endret) Hvorfor de velger å gjøre dette vet jeg ikke, men påskuddetderes er sitat: "STABIL HØY HASTIGHET PÅ LINJEN!" Tror herrene i dress og slips glemmte at ngt klarer seg helt fint med stabil høy hastighet uten PPPOE... De har vel ikke mer kontroll over hvem som er på nett heller. For å bruke ngt igjen, de har jo en viss oversikt over hvilke brukere som har hvilken ip. Kan noen som har god peil på dette gi noen god forklaring på hvorfor? Endret 31. mars 2005 av chma
agvg Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Tror herrene i dress og slips glemmte at ngt klarer seg helt fint med stabil høy hastighet uten PPPOE... NGT bruker PPPoA med brukernavn og passord så de er enda mer på tur i og med PPPoA ikke støttes av like mye tredjepartsutstyr slik som PPPoE blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå