Gå til innhold

DFI - hvem har garantiansvaret? Hjelp...


Anbefalte innlegg

Hei Theo og dere andre !

Vi hadde ett møte med DFI på CeBit her rett før påske for å få ett opplegg på dette, og DFI var svært imøtekommende ! De ønsker at vi samler opp defekte varer solgt av forrige distributør, og så skulle de sørge for bytting/reparasjon. Det skulle ikke ta lang tid heller såvidt jeg forsto, og ikke skulle det koste stort heller hverken for oss eller kundene. Det var dog en begrensning på modellene her, men skal få full oversikt over hvordan det gjøres i morgen slik at dere vet hva dere kan forholde dere til.

 

Sveinsel; vi har selvsagt ikke garantiansvar for produkter vi ikke har solgt, det ville vært helt urimelig. Men vi skal selvsagt forsøke å hjelpe så godt vi kan, siden det er enklere for oss å løse dette enn for en sluttkunde her i Norge.

 

Kommer tilbake i morgen med en mer detaljert beskrivelse om hvordan dette vil fungere, ha en god kveld så lenge.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Netshop.

 

Jeg ønsket ikke noen form for negativ fokus mot dere i denne tråden, jeg synes tvert i mot jeg har fått veldig god service av dere. Og forsøkte å formidle det, når det kom innspill om annet :-). Ønsket bare å orienter meg litt i en generell situasjon.

 

Jeg skal også sende ny mail til adressen jeg fikk i dag.

 

Ser dog frem i mot det dere kommer med uansett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hei Netshop.

 

Jeg mente ikke putte negativ fokus på dere, synes tvert i mot jeg har fått veldig god service av dere.

 

:yes: Jepp, vi vet det Theo, ikke noe problem. Men vi har jo endel kunder som har spurt oss om dette og derfor tok vi det opp med DFI og laget ett opplegg. Og da passer det veldig bra med en anledning til å forklare hvordan det skal gjøres siden vi vet mange lurer, så helt topp at du tar opp temaet :-)

Lenke til kommentar
Skjedd noe mer? :)

Jepp det har det :-). Vi har fått en avtale på alle kort av "Lanparty-serien", de kan sendes til oss for reparasjon hvor DFI skal ta alle kostnader rundt dette i forbindelse med frakt etc. Vi syns det er litt rart at det ikke gjelder andre kort også innenfor garantitiden, men har ikke fått svar på det ennå så derfor har vi ventet litt med å gi tilbakemelding her. Men de som har defekte "Lanparty-kort" innenfor garantitid kan sende de til oss med kopi av kjøpskvittering og detaljert feilbeskrivelse, så skal vi sørge for rep av disse. Vi jobber som sagt også med en løsning også for andre DFI-kort, regner med at det kommer en god løsning også her.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Jeg har et DFI NFII ULTRA INFINITY.

 

Ett tillegg til tiden fra midten av januar måned er at jeg kjøpte et nytt AGP skjermkort for 6/7 uker siden fordi jeg regnet med å få en løsning på dette ganske snart. Ligger der i esken og taper verdi.

 

Vannkjølingen som også står i eske er en ting, der kan jeg evt. bytte ut CPU blokka. Men kjedeligere med skjermkortet som jeg ikke kan ta hensyn til hvis jeg nå må forsøke å selge dette ubrukt og gå for et s939/PCIe system.

 

Men takk for tilbakemeldingen.

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor DFI diskriminerer de som kjøpte lillebroren til LanParty. Jeg vet ikke helt om jeg kommer til å kjøpe DFI produkter igjen.

 

PS!

Jeg har forøvrig også sendt mail til nederland. Får se hva slags svar jeg får. (vært bortreise en ukes tid nå)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som alle kjenner til var dataleverandoren.no leddet bak hovedkort.no i salg av DFI. Disse gikk konkurs ved nyttår. I dag så jeg denne overaskende mailen ligge på jobben.

 

Fra: Ole-Bjørn Haugaasen [mailto:[email protected]]

Sendt: ti 05.04.2005 09:16

 

*div tilbudstekst uten interesse for leserne her.

 

Vennlig hilsen

 

Roy og Ole-Bjørn

Nye Dataleverandøren BA

 

e-mail: [email protected]

URL:   www.dataleverandoren.no

Fax:    +47-31410692"

 

Jeg ble da veldig interessert i hvordan de kan hjelpe meg med mitt defekte kort.

Jeg sendte de spørsmålet i dag, og venter spent på svar.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noe svar ennå, men regner med de har en del mail å forholde seg til.

Men jeg fant også en mail til nå i etterkant hvor de forklarer at de har startet opp igjen osv.

 

Men det som er rart for meg er:

 

1. I mailene står det ingen info om telefonnummer, kun fax og email etc.

2. Hjemmesidene fungerte ikke før i dag, men når jeg kom inn nå står det heller ikke der noe telefonnummer, kun fax etc.

 

I den andre mailen jeg fant sier de også at de ikke automatisk har ansvar for garantiooppfølging på salg de utførte før konkursen, men at de skal forsøke å hjelpe oss som kjøpte fra dem.

 

Jeg skal derfor se positivt frem mot et svar på mail.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg fikk svar fra dataleverandoren.no, fikk nå også et telefonnummer.

 

De starter opp i tampen av mars, men beskjeden jeg fikk var å kontakte DFI i nederland på e-post.

 

Jeg har skrevet rapport tidligere i uka til salg hos DFI Nederland som Netshop rådet meg til, samt nå support(gjorde jeg før på egenhånd) som Dataleverandoren ber meg om.

 

Så får vi ser hvor dette bærer.

4 mnd uten ny SocketA pc i 2005? Ikke speseilt artig.... I tillegg da et splitter nytt AGP 6600GT og vannkjøling ubrukt.

 

Jeg synes det er rart at man som forbruker kan risikere å bli sittende i en slik klemme, spesielt når de som solgte deg varen starter opp igjen 3 mnd etterpå.

 

Det har blitt en del pc'er/komp/servere/nettutst. og div. type DOA, garanti osv. oppigjennom de siste 20 årene jeg har holdt på med dette i jobb og privat. Men jeg har aldri opplevd noe som dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
4 mnd uten ny SocketA pc i 2005? Ikke speseilt artig.... I tillegg da et splitter nytt AGP 6600GT og vannkjøling ubrukt.

Du imponerer med seriøse (og beherskede) innlegg (og e-poster/telefonsamtaler(?) med leverandører++) til tross for å ha gått 4 måneder uten pc. Dette hører helt klart med til sjeldenheten her på hw.no. (Personlig hadde det vel klikket for meg etter ei uke... ;) ) Håper virkelig at alt ordner seg for deg, og det SNART! :)

 

Og så håper jeg at alle sytemikler kan lære litt av din fremtoning! Jeg er utrolig lei alle "fjortisser" som bitcher, whiner og klager over å ha blitt behandlet dårlig når det til syvende og sist viser seg at de har sølt vann i tastaturet, knekt hovedkortet, brekt pinner på CPU'en o.l.

Lenke til kommentar

Takk Svenn-Aage og Netshop!

 

Setter stor pris på deres hjelp i denne saken. Skal få demontert og merket og sendt enten i dag eller i morgen etter arbeidstid. (har maskinen stående på et pc verskted hvor jeg har tilstrekkelig anti-statisk miljø)

 

Kjbu:

Jeg rakk aldri lese innlegget ditt?

 

daffyd:

Takk for det :). Men du skulle bare mangle at jeg oppførte meg i min alder, synes det hender at jeg også sklir ut, men jeg forsøker hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det tok jammen litt tid for meg å få sendt av gårde kortet. Men i morgen tidlig er det på vei i posten.

 

Har vært syk noen dager, samt at jeg ville være 110% sikker på at det ikke var CPU, så jeg fikk omsider lånt en Barton XP2500+, og alt var like dødt.

 

:-). (kun for å være helt sikker).

 

Men da er kort og kvittering på vei i morgen tidlig. Demontert og pakket i dag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

3 uker etter at jeg sendte kortet, er jeg forespeilet at det vil ta 2-3 mnd før kortet blir sendt til DFI. Samt at det vil ta 1 måned eller mer å få det reparert og sendt tilbake. Jeg kan IKKE vente 3-4 måneder til. Jeg har allerede slitt med dette i 3 måneder!!!

 

Er det noen som tror at jeg kan sitte så lenge brakk med et SocketA system som ble kjøpt i Desember 2004 og har vært nede siden slutten av januar?

 

I tillegg har jeg et splitternytt GT6600 AGP skjermkort og ny dyr vannkjøling (begge ubrukt) og tiden renner fort ut med sjanse for store tap uten å få noe igjen for investeringene.

 

 

1. Er det noen som har et DFI NFII Ultra Inifinty kort som fungerer og kan selge meg det til en rimelig penge?

2. Evt et DFI Lanparty SocketA kort.

3. Et annet SocketA kort som kan kjøre en XP-M2400 FJQC? Og som har 4 hull til vannkjøling?

 

Ellers aner jeg ikke hva jeg skal gjøre her. Jeg må jo bare begynne å selge unna som fort som f. for å minimere tapene mine.

 

Tror jeg er nødt til å sjekke denne saken videre. DFI har ikke engang giddet å svare på mine henvendelser.

 

DFI har muligens tapt en kunde for alltid i dag. Hadde de i det minste tatt seg bryet å svare på en av mailene i januar/februar eller i april, men nei.

 

Jeg er meget fristet til å si "Aldri mer DFI!".

Det verste med saken er at dette er en kjent svakhet, det oppstod ifb. med bytte av RAM, har lest tonnevis av innlegg på denne problemstillingen i div. forum.

 

Hvorfor skal jeg bli sittende uten et hovedkort i 6-7 måneder i en slik sak?

 

NB!

Dette er ikke netshop sin feil, de har gjort det de kan for å hjelpe en kunde av hovedkort/dataleverandøren som absolutt ikke har gjort noe for å hjelpe kunden sin.

 

Kommer jeg noen gang til å handle hos hovedkort/dataleverandøren igjen... de har faktisk startet opp igjen og frasagt seg asvaret for saken. Svaret heller vel kraftig mot nei.

 

Det er synd å ha opplevd at

- mange måneder med jakt på akkurat den XP-M prosessoren jeg ville ha

- jaktet et godt nok kort i flere måneder

- Fått det perfekte SocketA kortet med rå egenskaper for prosessoren samt SoundStorm som jeg ville ha og SATA etc.

- Investere i flere runder for å få det optimale oppsettet på denne plattformen. (Byttet ut PSU til toppklasse, byttet ut RAM til toppklasse, investert i siste teknologi AGP skjermkort, skaffet meg et rådyrt vannkjølingsanleggg og stod klart til et godt tilbud på det perfekte vannkjølingskabinett)

- Tatt sjangsen på å kjøpe et gammelt system for å få det ypperste i den generasjonen.

- Gjort alt riktig hele veien med alle forbehold for at det skal gå bra siden første dag det lå i esken hos meg.

- For så å gå noe så j. på trynet, pga. at ingen kan følge opp garanti på en tilfredstillende måte.

 

Det føles som om jeg har spart til en splitter ny Jaguar(dog tidligere modell av ren britisk design og produksjon) i et halvt liv, og at den faller fra hverandre etter kjøpet og at leverandøren sier de aldri har hatt noe med deg å gjøre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

vis nettbuttiken som gikk konkurs har importert kortet selv, er det produsent som er ansvarlig, jeg sendte en harddisk til rep til western digital og det funket fint. Jeg leste ikke alt, men at nettbutikken som gikk konkurs startet opp ny butikk etter 3 mnd uten å ta ansvar høres useriøst ut, men jeg vet at det er vanlig praksis hos en del butikker/nettbutikker. Alle butikker burde vært først og fremst ansvarlig for kundene sine under en konkurs.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke engang fått svar fra DFI på seriøse mailhenvendelser. på 3-4 mnd. Det virker ikke så veldig tillitsvekkende å sende verdigjenstander til DFI.

 

At den andre leverandøren oppfører seg useriøst(dog i hånd med regelverket), på tross av belastningen med en konkurs truende foran seg, kan man vel godt si.

De unnlot tom. å sende datakabler for 4-500,- som jeg hadde betalt for. Forsøkte å få tak i de gjennom tidligere ansatte hos de som startet opp en annen bedrift. Men neida.

 

Dataleverandøren/Hovedkort. Jeg er lei for å si det, dere virket hjelpsomme og serviceinstilte, helt til regningen var betalt. Det å kamuflere et stort utsalg av produkter med en omprofilering og lagerbytte som skulle skje i januar 2004.. vil jeg også si er meget useriøst når dere faktisk stod ovenfor en konkurs og gikk konkurs i desember/januar.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du kan jo droppe DFI socket A helt å kjøpe deg et Abit AN7

disse selges fremdeles av flere (sjekket med prisguiden) .

Abit-AN7 funker fint med mobile athlon xp .

Ref: http://www.3dgameman.com/forums/showthread...?threadid=23098

Har selv en PC med NF7-S og xp-m , og AN7 er i utgangspunktet NF7-S med qguru brikke .

Styr dog unna NF7-S2/NF7-S2G da biosen på disse ikke har manuell cpu-multiplier kontroll og uegnet for xp-m prosessor.

Legendariske NF7-S eksisterer dog kun i div. brukt marked .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...