amilost Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Hei! Når jeg skal "rippe", kopiere mine DVD filmer over til data err jeg litt i tvil. Har ikke peiling på hva program som er bra eller ikke Her er slik mitt oppsett er når jeg skal "rippe": Program: NO 1 DVD RIPPER codec: xvid MPEG-4 opløsning: 576x320 Output frame rate: 25 (PAL) Audio: 128kbps Deinterlace: none (vet ikke hva det vil si) 2 timers film = ca. 700mb Filmen som blir "rippet" får litt svake farger, ikke så veldig sterke. Skjønner ikke hvorfor? Kvaliteten kunne sikkert vert "litt" bedre. Ellers dere som kan å "rippe": Er dette et bra oppsett? Tips? Takker på forhånd for alle svar! (PS: viss denne posten strider mot gamer.no regler, så er ikke det meninga. Jeg rekner med det er lovlig å kopiere DVD til privatbruk?)
Tåkelys Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Bruker selv CloneDVD2 i kombinasjon med AnyDVD. Koster jo litt, men fungerer svært bra
amilost Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Skrevet 29. mars 2005 CloneDVD er direkte kopiering av DVD som venter på å bli brendt over til DVD, og som ikke kan bli spilt av på dataen. Det jeg tenker på er å "rippe" DVD til filer som kan spilles av på daten, til dvs. som divx eller vidx. Har allerede prøvd mange program, men vil ha et der farge gjengivelsen er litt bedre? Får prøve dvd-decrypter, dvd-shrink og any dvd....
Tåkelys Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 CloneDVD er direkte kopiering av DVD som venter på å bli brendt over til DVD, og som ikke kan bli spilt av på dataen. Det jeg tenker på er å "rippe" DVD til filer som kan spilles av på daten, til dvs. som divx eller vidx. Du kan jo lage iso filer med CloneDVD. De kan du se på dataen.
amilost Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Du kan jo lage iso filer med CloneDVD. De kan du se på dataen. Sant det, men det tar stor plass...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå