Gå til innhold

TG05: Dag 4 er toppen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste som skuffa meg var at det ikke var satt opp egne CS (source), battlefield vietnam og andre populære spillservere. Det er en av grunnene til at folk spilte lite i forhold til hva de spiller på mindre datapartyer tror jeg..... Går det ann å foreslå det noe sted tro??

Lenke til kommentar

Mitt første år også :) En ganske magisk stemning, sitter hjemme og ble akkurat klar over at jeg var oppe temmelig nøyaktig 65 timer i strekk. Sov 10 timer etterpå, og føler fortsatt at sansene er fullstendig "ukalibrert" :) Bare bomber, Cola, vann, Subway, brød, ost, skinke og PC :tease: Ja, og litt snadder.

 

Artikkelen nevner at nettverket var bra. Må si nettverket var fryktelig hvor vi satt, er stor fan av Serious Sam og selv dette hakket noe voldsomt på torsdag/fredag. Nedlasting kunne jeg nesten gjøre hjemme med den hastigheten jeg fikk per bruker (ikke i nærheten av hva jeg har erfart siste to gangene på OsloLAN). Stabilt var det heller ikke (falt ut, kom tilbake), og vi klagde 2-3 ganger. Plassproblemer oppstod også midt i kveldingen, selv om jeg hadde en liten men hissig Centrino laptop - ikke alle er tydeligvis like hyggelige, men det ordnet seg til slutt. Lydnivået var jo bare perverst, kunne nærmest føle lydtrykket utenfor i en bil på parkeringsplassen, ved 0200 ...fredag, tror jeg! Forsøkte å sove, men var KUL umulig og gikk inn etter en time. Men lyd må det nesten være hehe, man kunne jo saktens kjøpe ørepropper hvis man ønsker.

 

Demovisning, Partyshop og forelesningene tok kaka, det var skikkelig snaddent! Hele grunnen til at jeg dro var nesten demoene alene! Og plassen+folka rundt oss var jo bare konge, slikt hjelper voldsomt på stemningen!

 

Blir kanskje TG06 på meg, men får se :) OsloLAN next!

 

Boye / Hamburger

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Jeg vet om hvertfall 3 switcher på bord som alle! fikk 50-300kbs overføringer. Dette selv om jeg satt på samme bord. Prøvde jeg og overføre til vennen min som satt rett ved siden av fikk jeg 150kbs, det endte med at hver gang han trengte en fil så brukte vi en twisted mellom pcene.

 

Jeg har vært på tg03 og 04, oslolan, ++ men jeg har aldri hatt så tregt nettverk. Jeg fikk ikke en eneste gang noe hastighet over 500kbs fra noen som helst. På andre lan han jeg ligget på 2-8mbs.

 

Det var ikke bare meg som hadde dette problemet, nei det var ikke virus,spyware eller firewall på min pc så ikke kom med den :p

 

Jeg kom med 400gb ledig hdd plass og dro tilbake med 350gb ledig, det sier kanskje litt?

 

Jeg satt også utrolig nærme scenen i år, det var mye liv der. Er det bare jeg som fikk vondt i øra så og si hele tiden ? :p Hver gang det skjedde noe på scenen var det fram med øreplugger og headset med fullt volum oppå. Da hørte jeg helt klart hva de sa på scenen. Jeg kunne ikke snakke med vennene mine uten og skrike i øret på de, jeg hørte heller ikke en dritt av spillet jeg spilte eller filmen jeg så. Søndag morning dro vi en kabel over til bordet/swtichen bak oss og da fikk vi flere mbs overføring med andre og hverandre. Fra fredag kveld prøvde vel mange på bordet vårt og snakke med crew, men eneste jeg la merke til at de gjorde var og reboote switchen.(som ikke hjalp)(jeg satt på rad 9)

 

Jeg har heldigvis 2 nettverkskort og jeg hadde med en gbit switch. Så vennene mine og de nærmeste naboene kobla seg av TG nettet og på min switch. Der kunne vi spille og kopiere i bedre enn adsl256k hastigheter. Min TG endte med mye! xbox spilling og mer søvn enn vanlig. Rart som det er hadde jeg det egentlig ganske greit/kult.

 

I fjor fikk jeg helt sinnsyke hastigheter på switchen og det var flere andre bord i nærheten der switchen døde og greier, så da hadde jeg flaks. Men jeg klarte ikke la være og irritere meg når det står i artikkelen at nettverket var perfekt.

Lenke til kommentar

Jeg kan si meg enig med det siste inlegget.. Jeg hadde heller ikke noe særlig fart på hverken nettverket eller internet. Under halvparten av hva jeg hadde i fjor. Eneste jeg fikk bra fart på, hva av folk på samme switch. Da hadde jeg rundt 8mb/s. Ellers lå den å vandret mellom 50kbs og 500kbs.. Hadde med 600gb hardiskplass, og dro hjem igjen med 400 ledig..

Men pytt pytt.. det gjør egentlig ikke så mye. Hadde det gøy alikvel, for tg er jo så mye mer enn bare å laste ned ting.. Dessuten hadde jeg kongenettverk hele fjor, så da fortjente jeg nesten det i år :p (fikk 50000 kbit/s. på testen på Itavisen.no, i år fikk jeg ikke opp testen engang..)

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med nettverket. Fusket litt første dagen, dvs.: Det virket perfekt når jeg kom, internett fungerte fett. Nettet var nede noen timer og kom tilbake en times tid. Utpå kvelden var det bra, noe det fortsatte med. Etter dette var nettverket utfra mine vurderinger perfekt! Har hørt at noen hadde problemer, men tror det fungerte for de fleste. Vi hadde bare ett strømbrudd. Rekken bak meg, rekke 55 mistet strømmen. Dermed kom det en luring med en strømkabel å lurte på om han kunne koble til oss. Han ble koblet i, selv om noen var litt skeptiske - inkludert meg. Pang! Vi mistet også strømmen... Det var ikke bare en PC som ble koblet til, Nei en powerpad med 7 andre powerpadder koblet nedi, noen mente edet var store deler av rekken. La oss si: Vi var 20 datamaskiner koblet på en 20Ah kurs, så koblet de (lure?) folkene til 40 datamaskiner i tillegg.. HUFF :(

 

TG05 gikk fort, synd at det ble så fort ferdig. Men det er litt deilig å være hjemme.

 

LOZER :love:

Lenke til kommentar

Liker ikke utviklinga TG har nå... Blir flere og flere fjortisser, masse bærter som ikke er der for datamaskinenes skyld, og det er derfor ikke like "nerdete" som før. Men men. Er vel sånn det bare "må" gå.

 

Som nevnt i Dag 3-tråden, var årets TG veldig bra .. Bra nettverk, mange interessante seminarer, og stemninga var tilstede fra dag 1. Bortsett fra det ovennevnte var TG05 helt toppers. Håper det blir ENDA bedre til neste år! :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Liker ikke utviklinga TG har nå... Blir flere og flere fjortisser, masse bærter som ikke er der for datamaskinenes skyld, og det er derfor ikke like "nerdete" som før. Men men. Er vel sånn det bare "må" gå.

 

Som nevnt i Dag 3-tråden, var årets TG veldig bra .. Bra nettverk, mange interessante seminarer, og stemninga var tilstede fra dag 1. Bortsett fra det ovennevnte var TG05 helt toppers. Håper det blir ENDA bedre til neste år! :)

Enig med mye av det du sier, lest i mediene at TG har blitt sjekke sted..

Men nettverksmessig så var vel dette års TG et av de beste ever.

Lenke til kommentar
:( Surt at jeg ikke presterte det jeg skulle mot Clux... Tragisk at nivået ikke var høyere i finalen :-|

 

Menmen, all honør til motstandern min, han gjorde det han trengte for å vinne.

 

(Jeg kom på 2. i Q3 for de som ikke veit det)

Kan vel mulignes ha noe med at Q3 er ganske gammelt nå? ;)

Men artig spill, det er det fortsatt ja :)

Du sier noe der :) Men på en annen side, jeg tror ikke nivået hadde vært noe særlig høyere i noe annet 1on1 FPS-spill.

 

Bortsett fra det, så må jeg si at dette TG-et var bedre enn fjorårets :) TG1900, TG01 og TG03 vil jeg likevel rangere høyest for min del.

 

Og kommer jeg tilbake neste år? Den som lever får se :)

Endret av selters
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...