Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frir til dere som er gode (verfall bedre enn meg) i sketchup til å kunne hjelpe meg litt.

 

Har begynt på ett prosjekt der jeg skal lage meg ett pc kabinett. Dette kabinettet skal se ut som en Dodge Viper, men siden jeg har basic kunnskap om Sketchup får jeg ikke til å tilrettelegge det slik at jeg kan se pc komponenter i en nedlastet bil.

 

Hadde vert veldig flott om noen kunne ha hjulpet meg med dette. :roll: :roll:

Lenke til kommentar

Etter en lengre pause, har jeg blåst støvet av Sketchup igjen.

 

Leker meg med interiør om dagen, og tenkte jeg kunne legge ut noen resultater her.

 

 

 

 

Bilde er av heller lav kvalitet foreløpig, men vil bli oppdatert etter hvert.

hvordan fik du til lys og skinn i glasset?

Endret av D02
Lenke til kommentar

Etter en lengre pause, har jeg blåst støvet av Sketchup igjen.

 

Leker meg med interiør om dagen, og tenkte jeg kunne legge ut noen resultater her.

 

 

 

 

Bilde er av heller lav kvalitet foreløpig, men vil bli oppdatert etter hvert.

hvordan fik du til lys og skinn i glasset?

 

Tipper han gjorde det med å bruke et eksternt rendre-program. Kerkythea, V-Ray, Artlantis etc.

Lenke til kommentar

Klarer noen å tegne dasjbordet i bilen min bedre enn meg? Eller, jeg har tegnet midtkonsollen, men liksom hele dasjen så jeg får helhetsintrykk av endringene jeg får gjort i bilen.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1199245&st=20

 

De to nederste bildene, jfr. http://www.drifting.com/forums/attachments/buy-and-sell-area/300d1060487074-sr20det-drift-fc-interior3.jpg og http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2985/4541/7462270014_large.jpg (så dere ser begge sidene av rattet).

 

Er bare en utfordring eller håp om å få se hvordan det blir så jeg vet hva jeg kan vente meg.

 

Altså. Lage dashbordet til bilen, men midtkonsollen skal være vinklet mot førersiden (som BMW, Saab og Toyota Supra). Men Det skal være rekkefølgen fra topp til bunn: Målere tre stk der øverste del av skjermen er, der nederste del av skjermen skal A/C være (som originalt), og spiller nedenfor den igjen. Altså original rekkefølge på komponentene, men målere istedet for lufteriller.

 

Noen som vil teste skillsa på dette? :D

Lenke til kommentar

Virkelig imponerende C-angel. Har du noe mere på lur du vil dele ? :)

Det kommer mer, men dessverre så tar ting altid litt for lang tid. 

 

Etter en lengre pause, har jeg blåst støvet av Sketchup igjen.

 

Leker meg med interiør om dagen, og tenkte jeg kunne legge ut noen resultater her.

 

 

 

 

Bilde er av heller lav kvalitet foreløpig, men vil bli oppdatert etter hvert.

hvordan fik du til lys og skinn i glasset?

 

Tipper han gjorde det med å bruke et eksternt rendre-program. Kerkythea, V-Ray, Artlantis etc.

Stemmer (nesten). Her har jeg brukt Twilight som fungerer internt i sketchup.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan noen si meg hvordan jeg kan få slike hjørner som dette til å bli fine og runde?

post-169569-1274465396,9338_thumb.png

 

Marker linjene rundt gjenstanden du ønsker å bruke. Velg "follow me" knappen og trykk på flaten du ønsker å bruke. (det finnes flere rekkefølger på dette og enda flere funksjoner)

Lenke til kommentar

du kan sikkert sende filen på pm så kan jeg fikse det, eller vis du vil prøve selv bruker du bare "follow me"

 

og tol det andre bildet. har du lastet ned en gjenstand noen andre har lagd? isåfal aner jeg ikke hvorfor det blir sån. veldig iriterende.

 

håper det hjalp

Lenke til kommentar

vet ikke hvorfor, men hvis du holder inne ctrl og visker blir de borte :D finnes flere måter, men den er den hurtigste. :D

 

Oki, takker! Men jeg fant uansett ut at jeg kunne trekke en og samme bue rundt hele kanten, så da ble det litt enklere, og jeg slapp de svarte strekene :)

 

EDIT: Men hvorfor får jeg en strek der jeg startet å trekke denne buen? Og hvorfor blir det hull ved hvert hjørne?

post-169569-1274474045,1016_thumb.png

 

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...