Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe slikt sett fra siden. Svart er tynne stålslinner, rødt er treskruer eller skrue og mutter, mørkebrunt er bordet og lysebrunt er overbygget.

 

Stålskinnene er skrudd fast i overbygget mens krokene på skinnene holder hele greia fast i bordet uten skruer.

5583477[/snapback]

Dessverre går det nok ikke, siden det ikke er en og en pult. Det er vel store plater uten mellomrom.

Lenke til kommentar

NorthGarden: Du behøver ikke tilgang til sidene i det hele tatt. Du monterer først den ene skinna under overbygget, så setter du overbygget på plata og skyver den 5cm frem sånn at kroken i bakkant får tak under plata. Til slutt setter du den andre skinna på plass og skrur de til slutt sammen med skrue og mutter.

 

Edit: Slik.

post-3851-1139746377_thumb.png

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
NorthGarden: Du behøver ikke tilgang til sidene i det hele tatt. Du monterer først den ene skinna under overbygget, så setter du overbygget på plata og skyver den 5cm frem sånn at kroken i bakkant får tak under plata. Til slutt setter du den andre skinna på plass og skrur de til slutt sammen med skrue og mutter.

 

Edit: Slik.

5591794[/snapback]

Jeg skjønner ideèn din, men jeg tror det er store plater, ikke mange små, på TG.

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar

NorthGarden: Jeg tror vi ser det likt for oss. En stor og bred plate som ikke er delt på langs og som man ikke har tilgang til kortsidene på. Den bakre skinna skrus fast i overdelen først. Overdelen settes ned på plata mens den bakre kroken hektes på bakkanten av plata, altså på bakre langside. Den andre skinna setter du på til slutt. Den hektes rundt fremre bordkant og en skrue skrus gjennom begge skinnene og det settes en mutter på skruen sånn at ikke skinna skal kunne falle av og sånn at man ikke skader fingrene på den skruen som stikker opp. Da får du en god veltesikring uten å skru i plata og uten et tonn med gaffa-tape.

 

post-3851-1139777161_thumb.png

 

Paintskills :p

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Da har jeg laget min første tegning i SketchUp. Ganske enkel tegning av en bygning.

 

Men jeg finner ikke ut hvordan man får satt inn nedlastede gjenstander?

5616745[/snapback]

 

god trening det der :)

 

Du kan åpne de og klippe ut og lime inn

Eller du kan gå på File > Import > 3D Model.. fin filen til gjenstanden > Open

Lenke til kommentar
god trening det der :)

 

Du kan åpne de og klippe ut og lime inn

Eller du kan gå på File > Import > 3D Model.. fin filen til gjenstanden > Open

5616809[/snapback]

 

Jeg veit det, men filene jeg lastet ned vises ikke i browseren som kommer opp. Jeg lastet ned noen filer fra sketchup.com som var .exe-filer. Jeg innstallerte dem, men ingenting skjedde.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...