Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig med Luzifer. Men jeg tenkte først og fremst å konstruere noe som faktisk kan la seg bygge. Når holder jeg på med bygg-utdanning i Danmark og det er litt derfor jeg prøvde å tegne. Eneste jeg savner nå er et skikkelig rendering program som kan lage et skikkelig bilde av huset. Noen som har noen tips?

 

Har og laget en skisse av en pult, skal se om jeg finner den igjen.

 

Flere som har noe å si om bildene?

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med Luzifer. Men jeg tenkte først og fremst å konstruere noe som faktisk kan la seg bygge. Når holder jeg på med bygg-utdanning i Danmark og det er litt derfor jeg prøvde å tegne. Eneste jeg savner nå er et skikkelig rendering program som kan lage et skikkelig bilde av huset. Noen som har noen tips?

 

Har og laget en skisse av en pult, skal se om jeg finner den igjen.

 

Flere som har noe å si om bildene?

5851003[/snapback]

Alle må jo begynne et sted. Om du vil lage det litt mer realistisk kan du jo prøve enten 3D Studio Max eller Cinema 4D. Driver å leker meg litt selv i de programmene, men det skal nevnes at de er langt fra like brukervennlige som SketchUp, bare sånn at du er forberedt på det. :p

Lenke til kommentar
Ja, det er jeg fullt klar over. Holder på for øyeblikket med AutoCad. Det er riktig nok mer avansert en SketchUp men basisene er noe av det samme. Får spør læreren min om hvordan man renderer i VizRender.. ;)

5851715[/snapback]

Jepp. Men disse programmene blir man skremt med en gang man åpner dem siden det ser utrolig avansert ut. Ikke at det ikke er det, men det ser gjerne litt mer avansert ut enn det faktisk er. AutoCad har jeg dessverre ikke prøvd. Aner ikke hvorfor, det er jo et program som maaange bruker.

Lenke til kommentar

Hei. Lastet ned Sketch Up i dag :D

Syns dette er sinnsykt vanskelig og vrient, men resultatet blir kult.

Har laget en sketch ut i fra flere komponenter, men jeg får ikke til vannslanger til vannkjølinga. Så en guide her på en av sidene, men jeg bladde fordi, og orker ikke å bla tilbake :p

 

Her er mi første sketch:

post-69613-1144351863_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • Gjest avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...