Gå til innhold

Lage stun gun av kamera


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Søk på google med disse ordene: stun gun death

 

 

Les endel av sidene og overbevis deg selv om at dette ikke er farlig!!

 

 

Hvis det er noen som fremdeles leker med dette etter å ha søkt og lest endel så er det langt over min forstand.

 

Good Luck ( You will need it! )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

 

Søk på google med disse ordene: stun gun death

 

 

Les endel av sidene og overbevis deg selv om at dette ikke er farlig!!

 

 

Hvis det er noen som fremdeles leker med dette etter å ha søkt og lest endel så er det langt over min forstand.

 

Good Luck ( You will need it! )

Søk på google på: knife death.

 

At det er noen som tør ha kniver i huset etter dette, kan jeg ike forstå...

 

 

 

For mye salt i maten dreper også, vissnok. Og jeg som bor ved havet :blush:

Lenke til kommentar

forskjellen mellom å leke med en kniv og å leke med strøm er jo forferdelig stor.

så det å sammenligne mefd en kniv er helt på jorde.

hvis du er litt uheldig når du kutter med en kniv kan du få et lite sår, men viss du er uheldig når du leker med strøm kan konsekvensene være forferdelig mye mer alvorlig. greit nok, mange har dødd av kniver, men ærligttalt, d er bare tull å sammenligne det med folk som dør av å leke me strøm.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at et kamera ikke er farligere enn en lommekniv. Det er alt for mye "hysteri" og overformynderi, ungene i dag skal ikke eksprimentere med noe som helst...

 

Å sammenligne et kamera med høyspentmastene i "hagen" er altså noe jeg er sterkt i mot.

 

Det er ingen med normal helse som dør av hverken et kamera eller en coil!

 

Så det så :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg laget meg en slik av et engangs kamera og en gammel coil i dag, jeg klarte og få gnisten til og gå 2cm i luften. For og få gnisten til og gå 1mm kreves det ca 1100V, så da produserer min ca 22,000 Volt!! tror dere ikke jeg klarte og støte meg selv da? Jo, selfølgelig klarte jeg det, og det var ikke noe spesielt godt!

 

Dette er ikke så veldig farlig, 22,000 volt høres sykt ut, men det er jo ikke noe strøm som går i disse kretsene, bare spenning.

Lenke til kommentar
Jeg laget meg en slik av et engangs kamera og en gammel coil i dag, jeg klarte og få gnisten til og gå 2cm i luften. For og få gnisten til og gå 1mm kreves det ca 1100V, så da produserer min ca 22,000 Volt!! tror dere ikke jeg klarte og støte meg selv da? Jo, selfølgelig klarte jeg det, og det var ikke noe spesielt godt!

 

Dette er ikke så veldig farlig, 22,000 volt høres sykt ut, men det er jo ikke noe strøm som går i disse kretsene, bare spenning.

Hvordan koblet du?

 

Bilder? :love:

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Hei.

 

Her er litt info "klippet" fra http://members.misty.com/don/samflash.html

om sikkerhet og håndtering av blitzer og strobelys.

 

Om du fremdeles leker med oppladete kondensatorer fra blitz i et engangskamera etter å ha lest (og forstått) det som står under så er du enten: Meget modig, Meget Dum eller rett og slett Meget Likegyldig. Tror det ville ha vært meget kjipt å bli dømt for uaktsomt drap etter å ha hatt "uhell" med en slik "stun gun"!! Med alle advarsler som er postet i disse trådene kunne tilogmed tiltalen blitt overlagt drap!

 

 

(For skjema se overnevnte link - ASCII skjema gjør seg dårlig på forumet)

 

Sitat fra siden :

 

Xenon Strobe Safety

There are two potential hazards in dealing with the innards of electronic flash and other xenon strobe equipment:

 

The energy storage capacitor. Even on small pocket camera electronic flash units, these are rated at 100 to 400 uF at 330 VDC. This is 5 to 20 W-s which is enough to kill you under the right (wrong?) conditions. Hot shoe or side mounted electronic flash units have energy storage capacitors which are usually larger - typically 300-1000 uF or more. High performance studio speed lights may have 10 times this capacity and at much higher voltages resulting in even greater energy storage. Xenon strobes for pumping of solid state laser rods and other industrial and scientific applications may use many kV power supplies with 1000s of W-s energy storage capacitors - touch one of these and you will be but a puff of vapor in the wind...

High voltage with high energy storage is an instantly deadly combination. Treat all of these capacitors - even those in tiny pocket cameras with respect. Always confirm that they are discharged before even thinking about touching anything. On larger systems especially, install a shorting jumper after discharging just to be sure - capacitors have been known to recover a portion of their original charge without additional power input. Better to kill the power supply than yourself if you forget to remove it when powering up.

 

 

Line connected (no power transformer) have all the dangers associated with AC line power in addition to the large power supply and energy storage capacitors. Always use an isolation transformer when probing line connected systems. However, keep in mind that the power supply filter capacitors and energy storage capacitors remain just as deadly.

Additional important safety information regarding shock, excessively bright light, ultraviolet radiation, heat and fire hazards, and other hazards is available from Don's Xenon Strobe and Flash Safety Hints page.

Reading and following these recommendations and heeding the warnings is especially important when working with high power strobes.

 

 

General Safety Guidelines

Due to the dangers inherent in even the smallest electronic flash unit, it is imperative that you understand and follow ALL safety recommendations while working inside this equipment.

See the document: Safety Guidelines for High Voltage and/or Line Powered Equipment.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Back to Safely Working with Xenon Flash and Strobe Equipment Sub-Table of Contents.

Safe Discharging of Capacitors in Electronic Flash Units

A working electronic flash or strobe may discharge its capacitors fairly quickly when it is shut off but most DO NOT do this. Furthermore, do not assume that triggering the flash fully discharges either the power supply filter or main energy storage capacitors fully - especially if it is a sophisticated automatic unit.

 

The main filter capacitors in the low voltage power supply may have bleeder resistors to drain their charge relatively quickly - but resistors can fail. Don't depend on them. For battery powered equipment in particular, efforts may have been made NOT to bleed the energy storage capacitor to conserve on battery power should another shot be desired at a future time. Some units even keep the flash fully charged when supposedly turned off!

 

The technique I recommend is to use a high wattage resistor of about 5 to 50 ohms/V of the working voltage of the capacitor. This will prevent the arc-welding associated with screwdriver discharge but will have a short enough time constant so that the capacitor will drop to a low voltage in at most a few seconds (dependent of course on the RC time constant and its original voltage).

 

Then check with a voltmeter to be double sure. Better yet, monitor while discharging.

 

Obviously, make sure that you are well insulated!

 

For the power supply filter capacitors or main energy storage capacitors, which might be 400 uF at 350 V, a 2 K ohm 25 W resistor would be suitable. RC=.8 second. 5RC=4 seconds. A lower wattage resistor (compared to that calculated from V^^2 / R) can be used since the total energy stored in the capacitor is not that great (but still potentially lethal).

 

The discharge tool and circuit described in the next two sections can be used to provide a visual indication of polarity and charge for TV, monitor, SMPS, power supply filter capacitors and small electronic flash energy storage capacitors, and microwave oven high voltage capacitors.

 

Reasons to use a resistor and not a screwdriver to discharge capacitors:

 

It will not destroy screwdrivers and capacitor terminals.

 

It will not damage the capacitor (due to the current pulse).

 

It will reduce your spouse's stress level in not having to hear those scary snaps and crackles.

Capacitor Discharge Tool

A suitable discharge tool for each of these applications can be made as quite easily. The capacitor discharge indicator circuit described below can be built into this tool to provide a visual display of polarity and charge (not really needed for CRTs as the discharge time constant is virtually instantaneous even with a multi-M ohm resistor.

 

Solder one end of the appropriate size resistor (for your application) along with the indicator circuit (if desired) to a well insulated clip lead about 2-3 feet long. For safety reasons, these connections must be properly soldered - not just wrapped.

 

Solder the other end of the resistor (and discharge circuit) to a well insulated contact point such as a 2 inch length of bare #14 copper wire mounted on the end of a 2 foot piece of PVC or Plexiglas rod which will act as an extension handle.

 

Secure everything to the insulating rod with some plastic electrical tape.

This discharge tool will keep you safely clear of the danger area.

Again, always double check with a reliable voltmeter or by shorting with an insulated screwdriver!

 

Capacitor Discharge Indicator Circuit

Here is a suggested circuit which will discharge the high voltage power supply filter capacitors and main energy storage capacitors of most types of electronic flash units and strobe lights. This circuit can be built into the discharge tool described above.

A visual indication of charge and polarity is provided from maximum input down to a few volts.

 

The total discharge time is approximately 1 second per 100 uF of capacitance (5RC with R = 2 K ohms).

 

Safe capability of this circuit with values shown is about 500 V and 1000 uF maximum. Adjust the component values for your particular application.

 

 

Skjema her:

 

The two sets of 4 diodes will maintain a nearly constant voltage drop of about 2.8-3 V across the LED+resistor as long as the input is greater than around 20 V. Note: this means that the brightness of the LED is NOT an indication of the value of the voltage on the capacitor until it drops below about 20 volts. The brightness will then decrease until it cuts off totally at around 3 volts.

Safety note: always confirm discharge with a voltmeter before touching any high voltage capacitors!

 

Sitat Slutt.

 

 

Good Luck. (You will need it!)

Lenke til kommentar
HVA?!? Ikke mer!??? HAHAHAHA :D !!! Jeg målte min på 1770Volt jeg :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  Prøvde også å koble 2 kondensatorer sammen......prøvde ikke den på levende ting damen.....3300-4500 volt!!!!!!!!LOL!!!!11!!OneONEone!11!!One

Og takk til fjortissene :thumbdown:

 

Forresten, hvordan fikk du ladet en kondensator til 1800V? Har aldri hørt om engangskamera over 500V. Dessuten, du må seriekoble for å øke spenningen, parallell øker strømmen.

Og tar du av deg ein tjukkegenser får du lett 10.000 volt i deg.

 

Dog statisk elektrisitet, og 0.0001 amps's.

 

Spenninga er ikkje så farlig kor høg den er, så lenge det ikkje går straum.

Du skal ikkje ha veldig mange mA før du stryk med.

 

20-30-40 mA er nok til og ta livet av noken!

Lenke til kommentar

Hei.

 

(ragstian @ 12/05/2005 : 21:11)

This is 5 to 20 W-s which is enough to kill you under the right (wrong?) conditions. 

 

Poenget mitt er at ALT er i stand til å drepe under gitte forutsetninger, og et engangskamera er IKKE farlig for normalt friske mennesker 

 

Ed dette noe du vet eller noe du tror? Om det er noe du vet kan vi da få vite hvor du har denne informasjonen fra?

Syns det blir vel mye "synsing" og for lite "facts" i denne tråden etter hvert!

 

Good Luck

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Arg!

 

*Hate alle som må leke viktigper*

 

Har aldri hørt om noen som har blitt drept av en 330V/100uF kondensator. Det er så umulig som det går an å bli. Når du drar av deg en genser kan du lett lades opp med 20.000V, men du kan ikke drepe noen med fingeren din. Tror topicstarter vet meget godt at han gjør dette på egen risiko, jeg har også lekt med dette men påfører aldri andre medmennesker denne smerten, for jeg vet selv at det river litt.

 

Men at folk på forumet kan komme her og si at man kan bli tiltalt for "Uaktsomt drap", tilogmed "Overlagt drap", er noe som bare blir feil. Du skal være veldig fysisk svak for å kunne bli drept av et engangskamera.

 

Men jeg forstår også hvorfor noen reagerer slik. Kanskje de har selv fått et "kick" i rævva? Jeg har selv en søster som klatret opp i et tre (!) og tok i ledningene, hun fikk 400V gjennom seg og datt ned fra treet etter en stund. Hun hadde tydeligvis fått ganske mye strøm gjennom seg, for hun fikk et mindre hjerteanfall, og svimerker i hendene.

 

Strøm skal man ha respekt for, men det er bare umulig å drepe folk med et engangskamera.

 

Purk 1: Ser ut som denne gamle damen ble drept av noe elektrisk.

Purk 2: Ja, dette er sannsynligvis uaktsomt drap!

Purk 1: Vent nå litt, la oss sjekke HW.NOs forum etter stunguns.

Purk 2: Joda, se her. Visst faen er ikke dette overlagt drap!

 

Går ikke :no:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hei.

 

Forstår godt reaksjonene. Det er ikke meningen å leke "viktigper".

 

Hensikten er derimot å få ut informasjon slik at en selv kan avgjøre hva en syns er ett akseptabelt "nivå" på slik lek og at det en driver med kan være meget farlig.

 

Om du leser dokumentet i denne linken: http://www.pulpny.org/BiksonMSafeVoltageReview.pdf

og legger spesielt merke til det som står skrevet fra side 10 og utover så kanskje du endrer oppfatning om at folk "ikke kan bli drept av et engangskamera".

 

Good Luck

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Min mening er at alle leker på eget ansvar.

 

Noen leker med kniv, andre hopper i fallskjerm. Og så har du dem som leker med engangskamera :roll:

Lenke til kommentar
Min mening er at alle leker på eget ansvar.

 

Noen leker med kniv, andre hopper i fallskjerm. Og så har du dem som leker med engangskamera :roll:

Det der hørtes mistenkelig mye ut som meg :p

:love: Fallskjerm er gøy :love:

 

EDIT: Kutta meg forresten i fingeren(med kniv :p ) her om dagen, når jeg drev og mekka på stungunnen min ;) (den var/og forble død :cry: Rest In Peace)

Endret av PandoRa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
EDIT: Kutta meg forresten i fingeren(med kniv :p ) her om dagen, når jeg drev og mekka på stungunnen min ;) (den var/og forble død :cry: Rest In Peace)

Fingern eller gunnen? :!:

Lenke til kommentar
EDIT: Kutta meg forresten i fingeren(med kniv :p ) her om dagen, når jeg drev og mekka på stungunnen min ;) (den var/og forble død :cry:  Rest In Peace)

Fingern eller gunnen? :!:

Sitat: Ole Brumm - "Ja takk begge deler" :cry::dontgetit:

 

Og til alle dere der ute...JA Ole Brumm skrives med 2 _m_'r ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...