Gå til innhold

Lage stun gun av kamera


Anbefalte innlegg

Dra på en vanlig fotobutikk og be om brukte engangskameraer. da får du kanskje 50 stykker, gratis! Snakker av erfaring!

 

Jaja ... Da kan du jo komme innom jobben min og se om du får 50 stk ;)

Det funker på Preus Foto på Stovner senter...

 

Disse kamera-greiene er ikke trygge saker. Gøy, men farlig. Ikke driv med det.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg lagde i dag ein "stun gun" og den virka :D

Jeg kan ikkje se at det akkuratt kommer gnist mellom kablene

men det skal det vel ikkje gjøre da :dontgetit:

 

Jeg kobla kablene rett på kondensatoren

(noe som ligner på eit lite batteri med 2 kabler loddet fast)

og lader opp kondensatoren og tar kablene på noe strømførende og da kommer det ein

he****es stor gnist :yes: ...

 

Målte kondensatoren etter lading til 550v :devil::evil:

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

jeg og en kompis mekka to stk i går, men det som er litt irriterende er at man må bruke et cam for hver gang man skal stunne... eller fins det en eller annen metode for å lade den opp igjenn`?

Lenke til kommentar
jeg og en kompis mekka to stk i går, men det som er litt irriterende er at man må bruke et cam for hver gang man skal stunne... eller fins det en eller annen metode for å lade den opp igjenn`?

Selvfølgelig finnes det andre metoder. Har du ikke kjennskap til kretsbygging. så ta ut det grønne kortet bruk teip så batteriet sitter. legg kortet inn i noe, pass på å isolere. Lodd på en ledning på hver kondensator pol. Da har du en liten boks. bruk en teip bit eller lignende over lade knappen slik at du ikke får strøm selv når du lader. Minste jeg greide å legge kortet og all innmat i var en snusboks

Lenke til kommentar

er ikke sikker på om disse stun gunnerne må lades etter hver gang man zapper noe...

men plasma lamper har en morsom høyspenning sak i seg..

har plukka fra hverandre en slik plasma lampe å de må ikke lades.. de zapper konstant!

anbefaler å teste en slik... er ganske stili når man ser strålen mellom ledninga fra plasma lampa og noe metal..

 

å jeg anbefaler å IKKE ta på den.. det gjør vondt!! tro meg!! :thumbup:

Lenke til kommentar
HVA?!? Ikke mer!??? HAHAHAHA :D !!! Jeg målte min på 1770Volt jeg :w00t::w00t::w00t::w00t: Prøvde også å koble 2 kondensatorer sammen......prøvde ikke den på levende ting damen.....3300-4500 volt!!!!!!!!LOL!!!!11!!OneONEone!11!!One

Hmm, du liker å skryte ja? ;)

Men hvordan fikk du egentlig til å måle så høy spenning? Og hvordan kobla du de sammen?

Lenke til kommentar
HVA?!? Ikke mer!??? HAHAHAHA :D !!! Jeg målte min på 1770Volt jeg :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  Prøvde også å koble 2 kondensatorer sammen......prøvde ikke den på levende ting damen.....3300-4500 volt!!!!!!!!LOL!!!!11!!OneONEone!11!!One

Hmm, du liker å skryte ja? ;)

Men hvordan fikk du egentlig til å måle så høy spenning? Og hvordan kobla du de sammen?

var vel EGENTLIG ikke jeg som gjorde det.....men gjorde det sammen med en kompis som går VK2 service elektronikk....han foretok modifikasjoner og målinger....jeg bare lada of zappa ting :p

Lenke til kommentar

Kameraene kan lades om og om igjen, ja. De fleste engangskameraer har en bryter. Hvis bryteren står på 1, lades kondensatoren opp igjen med en gang den har blitt ladet ut. Skrur du av bryteren, og lader ut, vil den ikke lade seg opp igjen. Batteriet varer til ca. 100 ganger.

 

Ikke bruk elektrolyttkondensatorer (sylindriske) i stikkontakt. Bruk heller en vanlig firkantet en. Lodd på en lang ledning og isoler godt! Du kan dø.

 

Oppfordrer folk til å holde seg unna disse greiene. Du, og andre kan dø/bli skadet..

 

Vi bør holde oss under 50v som er "rådet" i foreskriftene.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Hei.

 

Til alle potensielle konstruktører og brukere av "hjemmelagede stun-guns" vil jeg komme med en liten advarsel. Energimengden som er lagret i disse kondensatorene gjør at de kan være dødelige!

 

Det har tidligere vært en lignende tråd der jeg også la inn en advarsel. Endel av responsen den gang var at folk må få leke og gjøre som de selv vil. Er helt enig i dette men for at folk skal forstå at dette kan være farlig bør de få litt info.

 

Se litt på disse linkene:

 

http://www.azcentral.com/specials/special4...rlist16-ON.html

http://www.safetygearhq.com/talon.htm

http://www.physicsforums.com/archive/topic...a_stun_gun.html

http://www.yourlawyer.com/practice/news.ht...r%20Stun%20Guns

 

En liten ting til: Kommersielle Stun-Guns har motstander i serie med høyspennings-kilden for å begrense strømmen til et "ufarlig" nivå. Det har ikke disse hjemmelagede enhetene der den eneste strømbegrensningen ligger i motstanden i huden på "offeret". Dette har du som konstruktør/bruker av disse enhetene ingen kontroll over!

 

Vil forøvrig anmode moderator om å fjerne tråder som dette - om tråden holdes åpen slik som sist er det et tegn på uvitenhet / dårlig dømmekraft!!

 

Good Luck (You will need it!)

Helt enig.

Piratkopieringstråder stenges på sekundet mens tråder som indirekte oppfordrer folk til å lage noe som kan være livsfarlig/påføre mennesker/dyr betydelig skade blir.

 

Håper (ikke) vi snart får høre om TV2-innslaget der en intetanende gutt på 15 får hjertestans pga. no opplegg kompisene hans fant på nettet (hw.no) :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei.

 

Til alle potensielle konstruktører og brukere av "hjemmelagede stun-guns" vil jeg komme med en liten advarsel. Energimengden som er lagret i disse kondensatorene gjør at de kan være dødelige!

 

Det har tidligere vært en lignende tråd der jeg også la inn en advarsel. Endel av responsen den gang var at folk må få leke og gjøre som de selv vil. Er helt enig i dette men for at folk skal forstå at dette kan være farlig bør de få litt info.

 

Se litt på disse linkene:

 

http://www.azcentral.com/specials/special4...rlist16-ON.html

http://www.safetygearhq.com/talon.htm

http://www.physicsforums.com/archive/topic...a_stun_gun.html

http://www.yourlawyer.com/practice/news.ht...r%20Stun%20Guns

 

En liten ting til: Kommersielle Stun-Guns har motstander i serie med høyspennings-kilden for å begrense strømmen til et "ufarlig" nivå. Det har ikke disse hjemmelagede enhetene der den eneste strømbegrensningen ligger i motstanden i huden på "offeret". Dette har du som konstruktør/bruker av disse enhetene ingen kontroll over!

 

Vil forøvrig anmode moderator om å fjerne tråder som dette - om tråden holdes åpen slik som sist er det et tegn på uvitenhet / dårlig dømmekraft!!

 

Good Luck (You will need it!)

Er ikke spenningen som dreper, men strømmen. Ut av et engangskamera får du ikke så veldig stor strøm, spenningen er vanligvis rundt 300V. Er ingen som springer rundt og gønner folk der hvor hjertet er. Om du tar den på hånda til noen, skal det ganske mye til for at han kreperer av det ;)

 

TIPS: Ikke bruk gønneren på den største og sterkeste bølla på skolen, heller ikke på lærere, lønner seg bare ikke :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
HVA?!? Ikke mer!??? HAHAHAHA :D !!! Jeg målte min på 1770Volt jeg :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  Prøvde også å koble 2 kondensatorer sammen......prøvde ikke den på levende ting damen.....3300-4500 volt!!!!!!!!LOL!!!!11!!OneONEone!11!!One

Og takk til fjortissene :thumbdown:

 

Forresten, hvordan fikk du ladet en kondensator til 1800V? Har aldri hørt om engangskamera over 500V. Dessuten, du må seriekoble for å øke spenningen, parallell øker strømmen.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Er ikke spenningen som dreper, men strømmen. Ut av et engangskamera får du ikke så veldig stor strøm, spenningen er vanligvis rundt 300V. Er ingen som springer rundt og gønner folk der hvor hjertet er. Om du tar den på hånda til noen, skal det ganske mye til for at han kreperer av det ;)

 

TIPS: Ikke bruk gønneren på den største og sterkeste bølla på skolen, heller ikke på lærere, lønner seg bare ikke :p

Ja, nettopp. Strømmen som dreper.

På "offisielle" stunguns, er strømmen begrenset.

Det er den derimot ikke på et engangskamera.

 

Hvordan vet du hvor stor strøm man får ut av kondensatoren på engangskameraet? Jeg har ikke målt den selv, men er interessert.

 

Edit: Dersom spenningen er rundt 300, kan vi sette opp et lite regnestykke.

Vi tar utgangspunkt i at motstanden i et menneske er 1750 ohm og at "dødelig dose" er 30mA.

I = U / R

I = 300 / 1750 = 0,1714 A

 

Et potensial på 171mA gitt. Auda.

Selv om dette ikke er varig, så er det nok. Bare se de greiene de bruker på Sykehus/TV når de skal få hjertet igang. Er ikke lange tiden det støtet varer. :o

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men som sagt, er ingen med litt vett i hodet som springer rundt og fyrer deg i brystet. For at det skal være dødelig på et NORMALT (fysisk ok) menneske, så må du ha ca. 70mA GJENNOM hjertet.

 

Jeg sier ikke at det er 100% ufarlig, men bare du er forsiktig så skal det mye til for å drepe noen med et engangskamera (har enda ikke hørt noen tilfeller i Norge hvor noen er drept av stungun/kamera)

 

Et tips til: Hvis du ikke liker selv å få strøm i deg, så er det ganske sannsynlig at "fienden" missliker det også, dette er ikke et helt ufarlig leketøy. (Og hold barn unna ;) )

Lenke til kommentar

Den i kamera er ikke all verden farlig. har selv opplevd å ikke få strøm av de en gang,men varierer... En jeg så klarte ved et uhal å sende fra den ene handa til den andre. altså gjennom overkroppen det var visst ekkelt og veldig ubehagelig.

For all del det er farlig, men er ikke noe å overdimensjonere. Men ja du kan faktisk skades av den så er ikke noe leketøy.

 

Så jeg kan oppnå bedre effekt ved å sette 2 stk i serie? altså knekke av det ene benet lodde det med den andres og så sette den andres ben der det gamle stod?

 

 

altså: c1 X Y C2: w U koblet i serie X YW U hvor YW ligger i luften og X U er på kortet.

 

Er ikke dette litt skummelt hvis vi snakker om elektrolyt kondensatorer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...