Gå til innhold

Lage stun gun av kamera


Anbefalte innlegg

' date='05/04/2005 : 20:13'] Dersom spenningen er rundt 300, kan vi sette opp et lite regnestykke.

Vi tar utgangspunkt i at motstanden i et menneske er 1750 ohm og at "dødelig dose" er 30mA.

I = U / R

I = 300 / 1750 = 0,1714 A

 

Et potensial på 171mA gitt. Auda.

Selv om dette ikke er varig, så er det nok. Bare se de greiene de bruker på Sykehus/TV når de skal få hjertet igang. Er ikke lange tiden det støtet varer. :o

For det første, du skal være ganske uheldig for å komme ned i 1750 ohm på normal hud.

For det andre, en kondensator i denne størrelsen kommer ikke til å klare å levere 171 mA, det går nok heller dårlig!

For det treeedje: 171 mA gjennom 1 cm av hånden er ikke farlig, og det er jo det vi snakker om her. Gjennom hjertet derimot, er det nok litt verre!

 

 

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det andre, en kondensator i denne størrelsen kommer ikke til å klare å levere 171 mA, det går nok heller dårlig!

Japp. men nå er det jo en del snakk om hvordan man skal koble på flere kondensatorer o.l... :eek:

 

 

Hvor mye er normal motstand fra hånd til hånd på et menneske da?

00383.png

 

Motstanden på huden ligger på rundt 60 ohm/cm husker jeg å ha lest. kanskje 70.

Dersom vi tar utgangspunkt i at den er 70 og at vi har 5cm mellom dingsene våre;

 

300/350=0,857mA

 

Au :(

 

Ikke at det er livsfarlig, men før eller siden kommer noen tel å bli skada av det, trur jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Poenget mitt er at stungun ikke er farlig, HVIS (there's always a "but") du leker forsiktig. Akkurat som fyrstikker, de er ikke i seg selv dødelige, men de kan gjøre mye om du ikke leker forsiktig med dem.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

plukka fra verandre en blits her, der kondesatoren på 330 volt, vurderer og sette noen 2500 volt kondensatorer i paralell i stedet for den som sitter der. (MÅ få gnist(potetkanon))

 

DETTE SKAL IKKE BRUKES PÅ MENNESKER, væerken det jeg tenker på eller de som kan lages av engangskamera, 50mA er nok til og steke deg!!!

Lenke til kommentar
' date='05/04/2005 : 20:52'] Bruke det på mennesker, hva hvis lillebror på 5 finner kameraet? :eek:

åjjj.... !%*&*#)&***#¤'' MAMMA! Jeg tror "Petter" ikkje kommer ned på ein stund... :p:whistle:

 

 

OKEY, jeg innrømmer det... jeg skulle aldrig opna det kameraet og satt på di jæ****e

kondensatorene så "Petter" ble grilla til hel**te... :innocent::p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis du skal lagen en gnist i potetkanones så er det best å bruke en bil-coil. Med det vil du få en fin og lang gnist(ca 30 000 V) som antenner kanonen. Det vil fungere utrolig mye bedre enn de "usle" 330V du får fra en blits i et engangskamera. Hvis du kjøper en coil på biltema til hundre kroner og lager en enkel drivkrets med en astabil vippe (ca 600Hz), så vil du få et kontinuerlig overslag på ihvertfall 1 cm. Det som er litt viktig å tenke på er at det ikke er helt ufarlig å leke med en slik coil, men hvis du har ett godt hjerte så bør det ikke være noe problem (jeg tålte det ihvertfall fint).

 

En annen ting som er verdt å vurdere hvis du skal lage potetkanon er å lage en "blowjob" funksjon på kanonen. Dette går hovedsaklig ut på å øke effekten til kanonen ved å mate den med trykkluft. Det vil øke effekten på kanonen flere ganger og er langt ifra ufarlig, men det er utrolig artig. Har selv prøvd ett par ganger, noe mer enn det tålte ikke kanonen(den gikk i lufta). Lykke til!

Lenke til kommentar

Mye bra ideèr her, men synes det er ganske dumt å dele det med allmennheten da det er drit farlig. Jeg tenker slik at hvis man må få det forklart har man IKKE nok kunnskap til å ivareta et minimum av sikkerhet... Dette er nemmlig drit farlig, potetkanon er livsfarlig.. Var jeg deg ville jeg heller modifisert en peistenner som anntenner. Å bruke en bil coil er farlig da MÅ du vite hva du driver med.

Lenke til kommentar

Bilcoil er jo ekstremt farlig. Enig i at en slik diskusjon kan være ekstremt skummelt med tanke på at noen uerfarne begynner å leke seg. For selv om dette er morsomt for de som vet hva de holder på med, er det sikkert noen som vil prøve og vil få en ekkel opplevelse.

 

Forresten så er jeg 18år i dag :) JIPPI! hehe.

Lenke til kommentar

Gratulerer med dagen!

 

Ja er drit farlig farligste er og de som tror de har peiling.. En skal virkelig vite hva man driver med. Men nok om det fortsett diskusjonen :)

 

Var jeg deg ville jeg åpnet en peistenner og laget en forlenger av tenningsmekanismen. dette er trygt og funker bedre.

 

Problemet med potetkanoner er lufting. Prøv å tenk på noe kreativt. lag deg en slags ventil, burde ikke være så vanskelig i og med at trykket vil presse en gjenstand mot et hull og vips du har en stenge ventil for trykk. Poenget her er da at du kan fikse noe som blåser luft inn som faen inn i kanonen etter skudd.

Lenke til kommentar
Mye bra ideèr her, men synes det er ganske dumt å dele det med allmennheten da det er drit farlig. Jeg tenker slik at hvis man må få det forklart har man IKKE nok kunnskap til å ivareta et minimum av sikkerhet... Dette er nemmlig drit farlig, potetkanon er livsfarlig.. Var jeg deg ville jeg heller modifisert en peistenner som anntenner. Å bruke en bil coil er farlig da MÅ du vite hva du driver med.

ALT er farlig, en kjøkkenkniv, en saks, bakterier etc etc.

 

Nivået på formynderiet her er omtrent som "ikke slip kniven din, du kan glippe den og stikke deg i hjertet..."

 

ALTSÅ: slutt å tulle, en coil eller en kondensator fra et kamera er IKKE dødelig med mindre du setter den i halsen.

 

Har selv fått støt fra en "perma gap"-coil som holder minst 40 000v, og det var ubehagelig da...

Lenke til kommentar
Har selv fått støt fra en "perma gap"-coil som holder minst

40 000v, og det var ubehagelig da...

:roll: Nei sier du det?

Trodde man var død da jeg :dontgetit:

Hvis du hadde lest hele tråden så hadde du lest at det er strømmen(A) som dreper ikke spenningen(v).

 

Det gjør sikkert inn i hamperæva vondt, men du overlever(med mindre du er veldig uheldig og blir utsatt for noe sånt i flere timer og gjennomgang gjennom hjertet).

Lenke til kommentar

oblix småunger som leker seg med strøm er farlig. Fordi de ikke vet hvordan de bruker det roiktig og uhell kan oppstå... Å dra frem kjøkken kniver er bare latterlige sammenligninger.

 

Selvfølgelig er det fristende for fjortisser og lage "strømskytere" men det kan bli et uskyldig leketøy som kan gi konsekvenser.

 

Nok om det. Det jeg mener er bare at folk må vite hva de driver med og være forsiktige! Ikke at det skal forbys.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde lest hele tråden så hadde du lest at det er strømmen(A) som dreper ikke spenningen(v).

 

Det gjør sikkert inn i hamperæva vondt, men du overlever(med mindre du er veldig uheldig og blir utsatt for noe sånt i flere timer og gjennomgang gjennom hjertet).

U=i*R U er konstant fra coilen R er en variabel allt etter som hvor på kroppen polene settes. i er så en funksjon av dette: i=U/R Da kan dere selv regne hvor mange ohm som skal til for at dette ikke skal være drit farlig. selvfølgelig dør du ikke av fingertuppen. Men kom faen ikke å si at dette er ufarlig.

 

Små Drittunger kan faktisk finne på å gå å kjøpe seg en coil og følge en oppskrift her. Kanskje noe så fancy fremprovoserer bruk på andre personer, de ser kanskje ikke faren i det slik de ser faren i en kniv. Uansett nok om det for det handler om hva personene gjør og ikke strømmen. Men hva med disse idiotene som ikke vet helt hvordan man kobler, du sier selv du har fått strøm fra en coil. Skjønner vel at det er fort gjort og at en person som ikke har noe som helst peiling fort kan få det. Men det er dere selv som blir skada og vil dere sitte med tiks resten av livet pga en coil be my guest.

 

Uansett nå har en fjær blitt til 5 høns. Det hele begynnte med at jeg sa folk burde vite hva de drev med når de dreiv med slik da det er farlige komponenter.

Lenke til kommentar
Har selv fått støt fra en "perma gap"-coil som holder minst

40 000v, og det var ubehagelig da...

:roll: Nei sier du det?

Trodde man var død da jeg :dontgetit:

Hvis du hadde lest hele tråden så hadde du lest at det er strømmen(A) som dreper ikke spenningen(v).

 

Det gjør sikkert inn i hamperæva vondt, men du overlever(med mindre du er veldig uheldig og blir utsatt for noe sånt i flere timer og gjennomgang gjennom hjertet).

Det gjorde innihamperæva vondt ja. Armen var omtrent lammet i en halv dag...

 

 

Men poenget mitt var at alt er potensielt farlig og dødelig, enten det er å hoppe på trampoline eller leke med strøm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...