Gå til innhold

Lage stun gun av kamera


Anbefalte innlegg

Å finne "dødelig" ting på amerikanske sider eller fra amerikanskje kilder er ikke akkurat vanskelig :roll: Jeg kjøpte en fuktmåler fra USA en gang. Det fulgte med et A4 ark med mange og lange advarsler på hvor dødelig(!) og farlig denne fuktmåleren kunne være. Et av gullkornene var at man alltid måtte bruke ANSI godkjente vernebriller under bruk. :lol:

 

acc-prot.jpg

 

Jeg sier ikke at man ikke finner tilsvarende informasjon i europa, men å påstå at et engangskamera er dødelig blir for dumt. På den annen side, du klarer sikkert å ta livet av noen/deg selv med et slikt kamera hvis det var planen. Men jeg tror faktisk mord og selvmordssstatistikken ville gå kraftig ned hvis kniver og piller ble erstattet med et engangskamera. Sånn sett må jo disse innretningene regnes som forebyggene tiltak, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Enig. Grunnen til at du finner all denne infoen i USA er pga. der kan du bli saksøkt hvis du ikke skriver at microbølgeovnen ikke er for å tørke katten i :p

Lenke til kommentar
Enig. Grunnen til at du finner all denne infoen i USA er pga. der kan du bli saksøkt hvis du ikke skriver at microbølgeovnen ikke er for å tørke katten i :p

du kan også FAKTISK bli saksøkt for å slippe en fis i et offentlig rom :dontgetit: :!:

Har sett eksempel på det....husker ikke hvor :hmm:

 

men men.... GO USA :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Han har vel tenkt og bruke det som en elektrisk bryter av noe slag, ubrukelig og dyrt, men men, by the way, ohmen i et menneske er ganske mye, har målt på en del personer og det laveste vi målte var 150 000 ohm, det høyeste vi fant var 5 600 000 ohm. man må opp i 3000 volt for og få mulig dødelig dose ved 150 000 ohm. grunnen til at stikkkontakter er falige er frekvensen (50 Hz, herper ekg sekvensen til hjerte)

 

edit: TIP50/STM kunne kansje gå (billigere, høyere Hfe)

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar

Er ikke noe poeng å lage en elektrisk bryter... Mekanisk er det som funker... Er jo bare å enten la lade knappen konstant stå i ladestilling, eller å selv klemme den ned for hver gang...

 

Men forlar gjerne spesefikt hvordan du tenkte bruke transistoren

Lenke til kommentar
Hadde noen planer, men det er det samme! :) Prosjekt på skolen..

Noen som kan linke til en kondensator på Elfa.se i samme slengen? Eller kanskje på Clas Ohlson om de har der? Skal dit imorra med klassen! =D Får gå fritt i Oslo i 3 timer.. Yeeaaah!!

Hva slags kondensator og hva skal du bruke den til? Finnes mange forskjellige typer. Mange forskjellige spenninger og store sprang i f-verider. Så å bare linke til en gir lite mening..

Lenke til kommentar
Trenger en til stun-gun av enganskamera som burde være lett å skjønne.. :) Uansett vil jeg ikke at den skal være ekstremt vond, men at du merker det ganske godt alikevel!

Er ikke noe el-geni, så jeg trenger hjelp av folka som kan detta.. :p

Du har allt du trenger i engangskameraet. Eller er poenget å forstå den?

 

Engangskameraet er helt ferdig det, du har ladekrets til kondensator og allt. Eneste du må gjøre er å få strømmen et annet sted enn blitzen.. Det gjøres enkelt ved å fjærne blitzen og lodde på en ledning på hvert kondensator ben...

Lenke til kommentar

Jepp er så enkelt... husk å lokaliser knappen som lader.. den finner du lett og du hører det på den når det lader ved en pipelyd..

 

 

Husk å ha på plaswthansker når du driver med kortet eller lad den ordentlig ut først... Så kort fortalt. lodd på en ledning på hvert kondensator ben. legg i en bokse eller etteller annet lad opp og sett ledningene på metall..

 

Og husk, selv om det går bra en gang er det ikke sikekrt det går bra en annen gang så vær forsiktig

Lenke til kommentar

Har jobbet på fotobutik og fått støtt av engangskamera og har en kollega som gikk i gulvet etter et slikt støt. Å si at stun gun er ufarlig e naivt, hva om du får en person til å gå i bakken å slå hode? En ting ee sikkert: kommer det en idiot og sjokker noen med en stun gun og æ ser det kommer æ til å gi vedkommenet med stun gunen ei brukke nese.

Lenke til kommentar
Greide å surre litt her..!

Så.. Om jeg har kondesatoren, ledning, en (kjøpt på Clasern) bryter og batteri! Hva gjør jeg? Tegning?

Glem bryteren i første omgang. Du har en ladebryter på kortet allerede. Bare vær kreativ på hvordan du senere vil koble inne n ordentlig bryter. I første omgang holder det bare klemme den ned eller la den konstant være nede.

 

Eneste du må gjøre er å lodde en ledning på hvert kondensator ben!

 

Som sagt ja det er farlig.. Mange som kommer med ohms lov og enkle torier som ufarliggjør... At det går bra de fleste gangene betyr ikke at det aldri vil gå galt.. FOr det kan det!

Lenke til kommentar

Kunne du lagd en tegning? Og hvordan ser denne ladebryteren ut?

Og.. Batteri? Både den røde og svarte ledningen som gikk til disse metallbitene som skulle være i kontak med polene på AA-batteriet datt av fra kretskortet! Vet ikke hvor de skal heller.. Kan jeg ikke koble de rett på noe?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hvor er det alle får det fra at det er så farlig???

 

Når man stunner noen med et kamera, så er det som regel 1-10cm i mellom hver av polene, og da kan man få et merke, thats it...

 

Men, om man tar en pol i hver hand, da blir det straks farligere, for da går strømmen gjennom hjertet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...