Gå til innhold

Når brukte du floppy-disk sist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har brukt den i år til å oppdatere bios og for å kjøre diagnoseverktøy. Grunnen er at det er vanskeligere å få en cd bootbar enn en floppy.

Ah, kom på et bruksområde til, for servere man tar over for andre firmaer og man ikke har admin passordet. Finnes en koselig linux-floppy utility som gjør at man kan sette admin passordet til windows nt/2000/xp så sant ikke hele disken er kryptert :)

Bedre det enn microsoft sin foreslåtte løsning: reinstaller.

Endret av blackbrrd
Skrevet

I høst en gang da jeg skulle oppdatere BIOS. Makan til møkka- medie skal man lete lenge etter!

Presterer å bli ødelagt mellom innlasting av fil og direkte reboot :nei:

Skrevet

Flasher bios og legger inn SATA-drivere av og til. Overskriving og destruksjon av

data på harddisker, en del diagnostik og testing osv....

Leverer tippingen på diskett 2-3 ganger i uka (jada, kan tippe direkte mot NT men velger å støtte nærbutikken)

Skrevet

Det er jo utrolig kjekt når man plutselig får bruk for det da... men jeg bruker det ikke mye. F.eks. til diagnoseverktøy og aefdisk/fdisk er det kjekt. :whistle:

Skrevet (endret)

hmmm, brukte floppy til å legge inn SATA drivere under en formatering senest i forige uke :p ellers så bruker jeg bare floppy til flashing av bios og under formateringer :tease:

Endret av Havon
Skrevet

Var på en messe for en måneds tid siden, og måtte mate inn laptopen med noe oppdaterte lister. Skiten funket ikke, så jeg måtte ta til takke med en usbdongel.

Skrevet

Far trenger floppy for å ha nettbanken sin, DNB, dvs i går.

Det irriterer med stort. Selv bruker jeg floppy 2 ganger i året, visse filer som trenger det, eller når jeg skal lage bootdisk.

Jeg bruker heller 10 min per gang til å koble den opp, enn å la den stå i maskina.

DNB er en sabla data-sinke.

Skrevet

Bruker det nesten hver dag i jobbsammenheng. I dag brukte jeg floppy 20 ganger da jeg speilet et datarom som ikke hadde PXE-støtte på nettverskortene.

Skrevet
Far trenger floppy for å ha nettbanken sin, DNB, dvs i går.

Det irriterer med stort. Selv bruker jeg floppy 2 ganger i året, visse filer som trenger det, eller når jeg skal lage bootdisk.

Jeg bruker heller 10 min per gang til å koble den opp, enn å la den stå i maskina.

DNB er en sabla data-sinke.

Hehe det trodde jeg og, du mener det der wallet opplegget deres? De har passordkalkulator også, det er bare å sende en mail og spørre. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...