Gå til innhold

Talkmore Vs Telenor


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I helga var jeg litt uheldig, og mistet min mobil.

Sendte da en mail til Talkmore om dette, og de skulle sende meg nytt simkort.

Det stod at det kostet 150,- .

Når det skjedde hos telenor, kostet det ingenting å få tilsendt nytt kort.

 

Riktignok hadde telenor dyrere tellerskritt, men kan begynne å lure om det lønner seg.

 

f.eks fra talkmore kostet det å opprette det her :

Bruk i utlandet og Teletorg (roaming og 820/829) 49,-

MMS 0,- ( forutsetter gprs)

GPRS Data 25,-

 

Hos telenor er det selfølge at det følger med i tlf abb.

 

Er det noen andre som har talkmore, eller lignende prinsipp?

 

Lønner det seg virkelig å bytte over til disse billige tellerskrittene? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepps, skjønner det nu.

 

Men tenkte talkmore er webshop på en måte?

 

Ja, det spørs jo helt hvor mye en ringer.

Men er det så veldig mye jobb med å opprette slikt?

 

Gjør det selv fra nettet også.

 

Edit:

Kan moderatoren flytte på rett sted evt.?

Endret av lie
Lenke til kommentar

Det skal mye til for å få telenor til å lønne seg rent prismessig, det må isåfall være om du bare kjøper sterkt subsidierte telefoner og bruker minimalt med kroner i måneden. Til å begynne med lønner ikke talkmore seg, men etter noen uker/måneder er det virkelig lønnsomt. Eneste unntaket er vel om du sender mange tusen sms i måneden og ringer lite, da vil djuice non-stop lønne seg mest. Telenor har ingen abonnement ellers som selv med høy månedspris ikke greier å matche sms og tingepris hos talkmore. Ville definitivt beholdt talkmore jeg ihvertfall!

Lenke til kommentar
Det skal mye til for å få telenor til å lønne seg rent prismessig, det må isåfall være om du bare kjøper sterkt subsidierte telefoner og bruker minimalt med kroner i måneden. Til å begynne med lønner ikke talkmore seg, men etter noen uker/måneder er det virkelig lønnsomt. Eneste unntaket er vel om du sender mange tusen sms i måneden og ringer lite, da vil djuice non-stop lønne seg mest. Telenor har ingen abonnement ellers som selv med høy månedspris ikke greier å matche sms og tingepris hos talkmore. Ville definitivt beholdt talkmore jeg ihvertfall!

Sant sant.

 

Bare mnd avgiften på 3 mnd så har jeg tjent inn simkortet alt.

En annen ting som kanskje er fordel, vi sponser ikke telenor :p

 

Men savner litt kontant kort, hvis man plutselig råker opp på kontoen.

Lenke til kommentar

Mnd avgiften betaler du jo hos andre operatører også, bare at hos Telenor så forhåndsbetaler du for 3 mnd om gangen.

Du betaler jo ikke mer.

 

Også så klart talkmore er billige, hvordan eller skulle de klart å lokke til seg kunder ved å ha samme pris som Tnm eller NC??

 

:roll:

Lenke til kommentar
Mnd avgiften betaler du jo hos andre operatører også, bare at hos Telenor så forhåndsbetaler du for 3 mnd om gangen.

Du betaler jo ikke mer.

 

Også så klart talkmore er billige, hvordan eller skulle de klart å lokke til seg kunder ved å ha samme pris som Tnm eller NC??

 

:roll:

Hm.....

Hva i all verden mener du?

Er det jeg som har "vondt for det"?

Skjønner ikke meningen din............

Lenke til kommentar
Nei, mente bare at så klart andre små operatører er billige, de kan jo ikke operere med samme pris.

Det er jo rene "kundekrigen" der ute.

 

Ingen som har "vondt for det". Er jo bare bra det :)

Sant sant. Tenk deg om vi hadde hatt bare telenor.

Hadde vel sms kostet fortsatt 3,50kr eller minutt pris på 7,9 kr

 

Men fatter enda ikke hvordan de klarer å ta så billig, når de t.o.m bruker netcom nett? Noe må være riv ruskende galt. :hmm:

 

I såfall, må Netcom og Telenor tjene grovt på de som ikke vil bytte?

Lenke til kommentar

Sant det. Prisene hadde vel vært skyhøye hvis det ikke hadde vært noe konkurranse.

 

Men prisene på Tnm og NC er jo ikke så fryktelig dyre hvis man ser på tjenester og div de har som inkluderer i prisen. Men klart hvis man kun er interessert i tale og sms så er jo ikke det så viktig.

 

Hva mener du med at de må tjene grovt??

 

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Sant det. Prisene hadde vel vært skyhøye hvis det ikke hadde vært noe konkurranse.

 

Men prisene på Tnm og NC er jo ikke så fryktelig dyre hvis man ser på tjenester og div de har som inkluderer i prisen. Men klart hvis man kun er interessert i tale og sms så er jo ikke det så viktig.

 

Hva mener du med at de må tjene grovt??

 

:mrgreen:

Når du kan tenke på f.eks Telenor : 1,90 kr pr min.

Så talkmore : 0,80 kr pr min.

 

En 10 minutters samtale telenor : 19 kr og Talkmore 8 kr. tenkt på alle som ringer da med telenor.

 

Det blir bra pluss i forhold det?

Lenke til kommentar
Da jeg mista Talkmorekortet mitt så fikk jeg tilsendt nytt gratis jeg. :)

Huh, dårlig gjort. :p

 

Kanskje jeg skal sende mail til talkmore.

Muligens jeg får ordnet meg det gratis selv? Er tross alt snakk om over 150 minutter jeg kan ringe for.

Det kan komme godt med når jeg får den nye tlf med bt handsfree ;)

Kommer til å bli brukt og prøvd ut mye rart.

Lenke til kommentar
Å sammenligne Talkomore med Telenor er vel det samme som å sammenligner Jaguar med Hyundai. Og alle er vel enig at det blir litt feil, og ja, begge bilene kan brukes som framkomstmiddel. :thumbup:

Hehe. Bra sagt.

 

Men, jeg har ikke merket så store forskjellen.

Eneste er dekningen, som TM bruker Netcom nettet.

Siden jeg bor i by, så er det ikke merkbart der heller.

Supporten kommer jeg rett inn på.

 

Hyundai har flere solgte biler enn Jaguar :p

Viser også at kvalitet ikke må være dyrt :p

 

De leverer samme tingene som en kunde vil ha.

For en vanlig kunde så holder det med å ringe, gprs, mms og litt småtterier.

 

Men siden du sammenligner, hva er forskjellen, bortsett fra logoen på tlf ;)

Eller mente du det? At telenor er merkevare og TM er ikke? Betaler for meg :tease:

Lenke til kommentar

Mente det jeg skrev ja. Alt i alt ender en jo opp med at de tilbyr andre ting en f.eks. TM. Ekstra ting som noen synes det er verdt å betale noen øre mer for, og som øker "innholdet" av å være TnM kunde.

 

Det betyr også at Hyndai ikke nødvendingvis en en dårlig bil, men at den ikke tilfredstiller den "kresne" bruker sine ønsker og preferanser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...