Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Canal digital internett?


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med canal digital internett ?

Borettslaget vårt har fått en slik avtale om f.eks 2050kbit/2050kbit for 447kr i måneden via kabel...... dette er jo ikke så verst pris for symmetrisk 2mbit linje....

vurderer derfor en slik linje fordi jeg skal kjøre cs:s server og trenger litt bra upload.

 

takker for alle innlegg/svar :)

 

#topic endret litt#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 1250/1250 fra anal digital selv..

er jeg fornøyd ? dessverre ikke :(

 

Problemet er ikke hastigheten, den er helt utmerket. Men når det gjelder stabiliten her hos meg, blir jeg bare lei meg siden den er så uffateligg dårlig at det ikke går ann. Nå inatt hadde jeg nedetid hvert 30. min.

 

Selvklart klarer ikke telenor support å finne ut av feilen, når de legger skylda på at jeg har Optix Pro Trojan på min FreeBSD boks (snakk om peiling ? )

 

Jaja jeg er vel den som ikke er fornøyd med de. Og jeg gir ikke opp så lett heller. Kommer til å klage helt til de orker å gjøre noe.

 

Men det kan ikke være samme problemet hos deg, kanskje det er litt mer stabilt der.

 

Mitt problem er at jeg stadig vekk får SYN FLOOD fra modemet jeg har fått av de, og det ser ut som om det er veldig kraftig syn flood siden den klarer å restarte hele routeren min !! Og jeg som trodde at telenor skulle beskytte oss fra sånne ting ? haha..

Lenke til kommentar
høres lovende ut cola-boks :)

 

Det modemet som følger med ... er det router i dette eller må man ha det utenom .... (er ikke noe problem egentli .. har en boks stående eg kan bruke til det ..)

Det er modem som kobles til kabel tv utgangen montøren fikser for deg ;)

Så kan du bare koble til en router. Ville annbefalt deg det, men det er ikke noe du absolutt _må_ ha..

Lenke til kommentar
Jeg har 1250/1250 fra anal digital selv..

er jeg fornøyd ? dessverre ikke :(

 

Problemet er ikke hastigheten, den er helt utmerket. Men når det gjelder stabiliten her hos meg, blir jeg bare lei meg siden den er så uffateligg dårlig at det ikke går ann. Nå inatt hadde jeg nedetid hvert 30. min.

 

Selvklart klarer ikke telenor support å finne ut av feilen, når de legger skylda på at jeg har Optix Pro Trojan på min FreeBSD boks (snakk om peiling ? )

 

Jaja jeg er vel den som ikke er fornøyd med de. Og jeg gir ikke opp så lett heller. Kommer til å klage helt til de orker å gjøre noe.

 

Men det kan ikke være samme problemet hos deg, kanskje det er litt mer stabilt der.

 

Mitt problem er at jeg stadig vekk får SYN FLOOD fra modemet jeg har fått av de, og det ser ut som om det er veldig kraftig syn flood siden den klarer å restarte hele routeren min !! Og jeg som trodde at telenor skulle beskytte oss fra sånne ting ? haha..

sikkert eit anna linux virus som har kommet hjå deg.

 

Prøv og sett ei årtlig maskin (windows) på og sjekk om det fungerer da.

Lenke til kommentar
Jeg har 1250/1250 fra anal digital selv..

er jeg fornøyd ? dessverre ikke :(

 

Problemet er ikke hastigheten, den er helt utmerket. Men når det gjelder stabiliten her hos meg, blir jeg bare lei meg siden den er så uffateligg dårlig at det ikke går ann. Nå inatt hadde jeg nedetid hvert 30. min.

 

Selvklart klarer ikke telenor support å finne ut av feilen, når de legger skylda på at jeg har Optix Pro Trojan på min FreeBSD boks (snakk om peiling ? )

 

Jaja jeg er vel den som ikke er fornøyd med de. Og jeg gir ikke opp så lett heller. Kommer til å klage helt til de orker å gjøre noe.

 

Men det kan ikke være samme problemet hos deg, kanskje det er litt mer stabilt der.

 

Mitt problem er at jeg stadig vekk får SYN FLOOD fra modemet jeg har fått av de, og det ser ut som om det er veldig kraftig syn flood siden den klarer å restarte hele routeren min !! Og jeg som trodde at telenor skulle beskytte oss fra sånne ting ? haha..

sikkert eit anna linux virus som har kommet hjå deg.

 

Prøv og sett ei årtlig maskin (windows) på og sjekk om det fungerer da.

ehm, virus til linux ? ok ?

 

Men uansett, nå har jeg 7 pc'er tilkobla og jeg logger det meste som skjer gjennom routeren. Det er absolutt ingen av pc'ene som sender ut / mottar flere pakker enn det de skal..

 

De hevdet at Optix Pro porten ble filtrert av modemet dems pga store pakker.. Fra min side, så er det absolutt ingen viruser / trojaner som herjer på windows pc'ene.

Men var vel ikke akkurat dette som skulle bli diskutert i denne tråden ;)

Lenke til kommentar

En annen ting mens vi først var så godt i gang her :p

 

Det står på canal digital sine sider at modemet kommer ved første uttak ....

og dette var visstnok for å få sterkest mulig signaler .... men i huset vårt har vi lagt en ledning ned fra første uttak og til kjellerstuen ... er det mulig å ha modemet her eller må jeg legge nettverkskabel ned ?

Lenke til kommentar

Står på internett sidene deres følgende :

 

Hva gjør jeg dersom jeg ønsker flere PC-er tilkoblet mitt modem?

 

Multi er vårt tilleggsprodukt som gjør det mulig å koble opp inntil 4 maskiner på en gang. For å få Multi forutsettes det at du abonnerer på et av våre ”Bredbånd via Kabel-produkt”. Prisen for Multi er kr. 70,- per måned.

 

Dette er vel bare snakk om en ruter de leier ut er det ikke ? for i såfal har jeg som tidligere nevnt en boks jeg kan sette opp til å være router ... slik at jeg får flere pcer på nett ...... :D

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne posten...

 

Her hjemme prøver vi å få kabel-tv med internett ifra Canal Digital!

De er et dårlig firma rett å slett, etter vi har kontaktet dem 5 ganger, fjernet de adressen våres ifra nettsteder demmers...

Og første gangen min svoger tok kontakt skulle de ringe opp, men nei da..

Dritt selskap!

Lenke til kommentar

Har CD-internett 2050kbit/2050kbit for 447kr i måneden gjennom bl-avtale.

Det fungere helt fint med den nye modemet her, har selv koblet til nettverk her med kabler skjult i veggene til 4 andre pc i huset med ruter.

Vet at CD-internett har mye større kapasitet enn levere idag, de har strupet farten veldig mye, de kan ikke være konkurrent med Telenor adsl ennå,

Jeg venter at de gir oss større ned/opp fart utover sommer når adsl2 kommer!

Jeg liker dårlig den e-post service og hjemmeside plass. Andre levere flere fam.epost og større hjemmeside plass.

Samt at det bare NIS 2005 de gir til oss CD-kunder,

vil heller ha NAV 2005. Det er bare Adsl kunder som får det.

Men når CD blir selvstending selskap blir det andre boller, men det blir vel med drømmen?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan CD ligger ann med pingen...Har hørt at den er ganske høy hos CD... :dontgetit:

Ping i hva? Jeg spiller iaff mye cs, og her er min erfaring:

 

Det avhenger mest av hvor mange hopp det er mellom deg og server.

Men kamerater av meg har Catch 2mbit sdsl, mens jeg har CD 2mbit sdsl, og vi har ca lik ping, og catch er kjent for å ha bra ping. Så jeg er storfornøyd.

 

Nå bor jo jeg i Bodø, og de fleste serverene som jeg spiller på ligger jo endel lenger sør i landet, så pingen min er fra 30-50. Men husk, det avhenger MYE av hvor du bor i landet.

 

EDIT: har hatt i 3 mndr nå, aldri hatt noen som helst nedetid :dribble::dribble:

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...