Gå til innhold

erstatning for Gforce 4 Ti4600?


ottbor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av og til så lurer jeg på om folk leser tråden skikeligt eller om medlemene på dette forumet blir forbannet fordi trådstarteren ordlegger seg annerledes. ;)

 

On topic: hvis du skal sammenligne et GeForce 4 Ti 4600 så er det egentlig litt vanskeligt å sammenligne dette kortet med dagens kort, som er jevngode med et Ti 4600. Mye av grunnen er at det Ti 4600 er et dx 8 kort mens dagens kort benytter seg stort sett av dx 9. Hvis du skal eventuelt bytte over til et GeForce 6600GT så, ja du vil merke en god del ytelsesforskjell. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å forstå spm. ... Ønsker du:

 

1) å erstatte kortet til en kompis som du har ødelagt?

2) oppgradere din egen boks med et midt-på-treet kort?

3) oppgradere din egen boks med et kort som er "relativt like bra idag" som ti 4600 var da det kom?

 

1, 2 og 3: Se denne tråden her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=201890

 

Evt:

1: nVidia fx5600 eller noe slikt...

2: Radeon 9600-9800 / nVidia 6600

3: nVidia 6800GT

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Det du mener er vel: hvilke skjermkort er like bra i forhold til andre skjermkort, som det Ti4600 var da det kom ut? Svaret der er vel 6800 Ultra, hvis man skal se på nVidia sine skjermkort. Men hvis man skal se det relativt til de spillene man skal bruke skjermkortet til, så er 6800 Ultra mye bedre enn det Ti4600 var.

 

Det mest populære skjermkortet for tiden (på mange forskjellige vis) er 6600GT, som vil være en kjempebra oppgradering for deg. Selv så har jeg nettopp bestilt Leadtek sitt 6600GT fra Elkjøp, fordi Leadtek har den mest stillegående standard vifta for 6600GT-kort. Elkjøp har den dessuten på tilbud nå (kampanje), for 1495,- kr.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Selv så har jeg nettopp bestilt Leadtek sitt 6600GT fra Elkjøp, fordi Leadtek har den mest stillegående standard vifta for 6600GT-kort. Elkjøp har den dessuten på tilbud nå (kampanje), for 1495,- kr.

 

Knall tilbud av Elkjøp. :D Må få tak i et til broren min også.

Lenke til kommentar
så er 6800 Ultra mye bedre enn det Ti4600 var.

 

ti4600 var den "nest" beste modellen til nVidia bare slått av ti4800

Dette er ikke rett, når 4600 kom var det beste kort fra nvidia. At det en god stund seinere kom en modell med 8x agp og ca 2% bedre ytelse(4800) endrer ikke dette fakta. 4600 var topp modellen da det kom, dermed basta.

Lenke til kommentar

Har vært på jobb reise, men takk for alle svarene!

 

Kortet mitt Ti4600 var det beste til Nvidia når jeg kjøpte det, Ti4800 kom litt senere.

Viften er gåen så jeg skal sende det i retur (garanti). Lurte på hva jeg kansje kunne forvente å få eller hva jeg kunne kreve å få i erstatning.

 

Otto

Lenke til kommentar
så er 6800 Ultra mye bedre enn det Ti4600 var.

 

ti4600 var den "nest" beste modellen til nVidia bare slått av ti4800

Dette er ikke rett, når 4600 kom var det beste kort fra nvidia. At det en god stund seinere kom en modell med 8x agp og ca 2% bedre ytelse(4800) endrer ikke dette fakta. 4600 var topp modellen da det kom, dermed basta.

Er ikke ti4800 AGP 8x-versjonen av ti4200?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...