Gå til innhold

AMD vs. Intel - The CPU War


oorzako

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-27 21:11, JuBi skrev:

Ingen slår min Nissan 6400MHz Boxed 8MB 1024 "Southwood" prosessor :smile: lol


 

Nei d var ikke HELT seriøst da, men denne tok kaka!! Hold deg vekke fra tråder som denne hvis du ikke kan være seriøs!!

 

Personlig liker jeg Intel, har alltid likt det, men har selv bare hatt AMD p.g.a stramt budsjett :smile: :smile: :smile:

 

_________________

-T-Bird AXIA 1.2 @ 1.3 m/TaiSol CGK762

-Asus A7V-133 RAID r1.05

-1280MB PC133 SDRAM CL3-3-3

-2x IBM 75GXP 45GB

-Gainward GF3 TI/460 64MB DDR 3.8ns

-Windows2000 Pro SP-1

 

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-06-27 21:20 ]

Lenke til kommentar

null.sexy, les litt på nettet sjøl du. Så ser du at Intel ikke er så mye bedre nei.

 

3D Studio, Maya er to relativt "heftige tallknuse-programmer" ikke sant? Begge kjører faktisk likt eller kjappere på en AMD enn en Intel med sammenlignbar frekvens.

 

Lightwave 7.0b derimot er Intel's turf. Ikke noe å diskutere engang, siden Intel var så vennlige å lage finfine optilmaliseringer(?) til Newtek.

 

Anandtech har også hatt tester på dual-systemer, hvor de testa både dual Intel P4-Xeon og Amd MP i server og database-sammenhenger. På to av de tre testene rocka dual AMD MP spesielt når du ser på forskjell i frekvensen.

 

Så at Intel er såååå mye bedre på proffmarkedet er bare gammeldags sjøsprøyt, sludder og pølsevev(hvem fant egentlig på at pølsevev bare er tull ?) Idag er MYE mer komplisert enn som så. Nå må man omtrent se på hvert enkelt program man skal bruke prosessoren til.

Lenke til kommentar

Intel

-(var ?) bedre på flyttall

-er bedre på beregning på flere data samtidig?

-kvalitet

-bedre hardwarestøtte

-sikrere prosessor

-Bedre produksjonsteknologi

 

AMD

-Pris

-Høy varme (ikke noe problem om vinteren, slår heller ned ovnen).

-støttes nå også av Microsoft (AMD sine instruksjoner er nå tilgjengelige på lik linje som Intel sine).

-Hørt at AMD har et bedre design (på kretsene)

 

Forskjellige enheter kan avlaste prosessoren.

Man har også prosessorer som ARM, MIPS, SH3, SPARCS, MOTOROLA. Alt er til vært sitt bruk. Personlig synes jeg ARM prosessorene er treige, men de bruker lite strøm.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-27 19:10, oorzako skrev:

tihi...

dere har jo ikke forstått poenget!!!

skriv heller hvorfor DU synest at Amd eller Intel duger til.. ikke noe UU aI m tHa foortieen old yers gut, and mY AMD r0xx tHea PLanet.. mE s0 Haxx0r l33t
:grin:


 

jeg forstår ikke noe av det tullet der...det triste er at det er noen som skriver slikt...på skolen og tror det er god fisk :sad:

Lenke til kommentar

Med nye hovedkort aså er det umulig og svi en AMD.

SÅ der forsvant det argumentet.

Er personlig fornøyd med AMD , men du må plusse på en shim i prisen og da stiger den jo litt.

 

AMD varmer faktisk IKKE mer en Intel.

I motsetning av hva mange sier.

Lenke til kommentar

Dette forslaget med å teste AMD og Intel CPU'er burde vært sendt som epost til hardware.no istedenfor å poste det på forum for så å lage nok en irriterende diskusjon om AMD vs Intel. Begge CPU'ene duger, og forskjellen mellom de 2 er såvidt merkbar.

 

(min cPU er bedre en din fordi den bruker 3 sekund mindre på å konvertere wav til mp3 (jeg bøyer meg i støvet for den allmektige CPU'en din))

 

mitt tips er: gå ut å kjøp va pokker du vil uten å lese 300 sider med AMD vs Intel diskusjoner for å finne ut hva som er best av de 2.

Lenke til kommentar

Quote:


Kebab GUD skrev (2002-06-27 21:13):

Quote:


Den 2002-06-27 21:11, JuBi skrev:

Ingen slår min Nissan 6400MHz Boxed 8MB 1024 "Southwood" prosessor



denne tråden virket ganske seriøs frem til sånne newkids som deg kom hitt og ødela for alle

 

Alltid noen som må ødelegge som ikke kan holde kjeft.

Kjetil

Lenke til kommentar

Dere er helt kokko som gidder og svare på slike innlegg om Intel vs AMD! det blir samma syting og klaging hver gang.

 

de som vil vi ha en CPU krig, kan jo først søke på forumet etter Intel vs AMD, før de poster ny topic og lager masse kAOS her!

Lenke til kommentar

Vanligvis er topic'en noe sånt som "AMD ruler!!"

Dette var i hvert fall et forsøk på å starte en seriøs diskusjon om de to CPUene...

Noen har vært seriøse, men mange har ikke vært det.

 

Selv bruker jeg AMD fordi de er billigst og jeg er student. Men da jeg kjøpte nytt utstyr for noen mnd siden, hadde jeg valgt AMD uansett. Nå derimot er Intel så bra til å overklokke at jeg hadde seriøst vurdert det...

 

AMD har en mer effektivt konstruksjon siden den konkurrerer med Intel på lavere MHz. For første gang er det ikke MHz som viser hvor rask CPUen er, men den faktiske ytelsen. Det er tross alt derfor vi diskuterer dette i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-27 20:24, Kebab GUD skrev:

Jeg kan godt skrive hvorfor jeg liker AMD best ..


* AMD får bedre poeng med lavere hastigheter...

eks, 2000+(1,66GHz) slår en P4 2GHz i alle tester..


Varmen som AMD prossesorer gir fra seg er det dårligeste argumentet som finnes for å velge Intel.

Tempraturenm har aldri plaget meg, og jeg har en rÆva kjøler..


men det er smak og behag





 

men for de som synes varmen er ett prob så kjøper man intel. når jeg flyttet maskinen litt falt cpu viften av, hadde ikke hardware monitor vært på eller hadde jeg spilt max payne litt lenger ville temperaturen fort gått langt over 86 som de var på før jeg slo den av.

p3 yter mere per mhz enn amd, og er billigere i ytelsen også om det har noe og si. jeg har 16 vifter i pcen, blir litt støyendes.

intel er stabilt, stille, overklokkingsvennlig (1,8@2,6 slår alt amd), utvikler lite varme og slår seg av om de blir for varme om vifta faller av eller no, gode drivere, gir mye for pengene og er veldig rask.

amd skal vist være stabilt uten via chipsett (jeg har mine tvil, sitter med via chipsett), de utvikler mye varme, ikke overklokkings vennlig, bråkete vifter, pga arkitekturen yter den _litt_ ekstra, men forskjellen er knapt eller ikke merkbar i det hele tatt siden det er snakk om så høye hastigheter uansett.

amd er dritbra, intel er dritbra men jeg kjøper intel istedet for amd neste gang jeg kjøper cpu om situasjonen holder seg slik den gjør idag.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-27 23:32, blackbrrd skrev:

derimot så må du på en amd kjøle ned 70w på en 1x1 cm stor flate, mens det på intel cpu'r er en heatspreader som gjør dette til noe sånt som 2x2 cm.. det hjelper... MYE


Bare til opplysning. Det er ikke heatspreaderen som gjør northwood så kald. Heatsprederen er heller en beskyttelse for å unngå at folk moser kjernen sine. Intel's cpuer ville nok vært en grad kaldere uten den heatsprederen.

Lenke til kommentar
Quote:


JuBi skrev (2002-06-28 11:53):

Dere er helt kokko som gidder og svare på slike innlegg om Intel vs AMD! det blir samma syting og klaging hver gang.


de som vil vi ha en CPU krig, kan jo først søke på forumet etter Intel vs AMD, før de poster ny topic og lager masse kAOS her!

Du svare jo selv,hvorfor gidder du å svare da.
:grin:
Kjetil








Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-28 00:30, siDDIs skrev:

lighwave er svært bra på amd systemer og



FEIL !!! Lightwave 3D, og da spesielt versjon 7.0b yter meeeget bedre på en Intel P3/P4 enn en tilsvarende AMD.

 

Quote:


eit dual amd system yter så nært som dobbelt så mykje som ein amd cpu


FEIL ! Hvordan ytelsen blir med dual er ene og alene programmene som styrer. Noen programmer klarer å spre load'en på to cpu'er bedre enn andre. DivX-encoding er en av de beste til å spre load. En del 3d-programmer er ikke så bra(noe er det, mens andre igjen er rett og slett dårlige på det.) Lightwave er vel et av dem bedre på dette, men 2x ytelse ? Nei

 

Quote:


i 3dsmax så blir det bare 30% raskere med eit dual system


Dette kan nok stemme, men likevel .. hva har dette med Intel vs AMD ?

Lenke til kommentar

OMG!!!!!!!!!!!!

Thank u children, it`s me GOD (av denne topic`en)

Først vil jeg takke til Kebab GUD!

Kebab GUD skrev (2002-06-27 21:13):

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Den 2002-06-27 21:11, JuBi skrev:

Ingen slår min Nissan 6400MHz Boxed 8MB 1024 "Southwood" prosessor

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

denne tråden virket ganske seriøs frem til sånne newkids som deg kom hitt og ødela for alle

 

takk for at du mente at du mente denne topic`en virket seriøs (fortenk det er den :smile: )

Nissan Cpu på 6400mhz, herregud JuBi bare BRENN (flamme flamme)

takk til alle dere andre som svarte seriøst ;D

Nå ble jeg glad, at i allefall noen svaret på denne i det heletatt.

Hey med det samme sjekk ut denne linken: http://www.spillegal.no/cgi-bin/forum/ikon...ct=ST;f=8;t=437 <-- ganske lol

 

trallallalalaaa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...