Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor går du på første date?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå Flemming, hvordan gikk det på La dolce vita?!

 

Did you score? :tease:

Hehe, har ikke nådd og skyte ennå. Men har fått en fin plassering. Saken var at a skulle til Paris ca. 24timer etter jeg spurte. Så da måtte avtalen utsettes. i 4 uker:( Men da er det jo bare og vente. Men det viktigste var at hun var positiv selv om det er en stund til. 4 uker er lenge :love:

Lenke til kommentar
Nå Flemming, hvordan gikk det på La dolce vita?!

 

Did you score?  :tease:

Hehe, har ikke nådd og skyte ennå. Men har fått en fin plassering. Saken var at a skulle til Paris ca. 24timer etter jeg spurte. Så da måtte avtalen utsettes. i 4 uker:( Men da er det jo bare og vente. Men det viktigste var at hun var positiv selv om det er en stund til. 4 uker er lenge :love:

Det betyr 4 uker på å formulere en slagplan da :)

 

I love it when a plan comes togheter

- Hannibal

Lenke til kommentar

Her er et alternativt alternativ. Gjør noe dere har felles interesse av å gjøre. Det trenger ikke å ha noe datepreg i det hele tatt. Jeg har invitert med ei dame på joggetur som første date. :omg: Funka fett som f..n det. Ble full score etter hvert. :w00t:

 

Kino er døllt. Funker kanskje når man er 'liten', eller når man er ute sammen i et etablert forhold. Men det er ikke noen måte å bli kjent på. Med mindre dere er filmfreakere begge to og har mengder å prate sammen om etterpå. men da faller det inn under kategorien 'felles interesse' som beskrevet ovenfor.

 

Btw: Pub kan være tingen det. Alkohol kan funke som en snarvei til senga. Men det kan også føre til at ting går rett på trynet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

okey... jeg deler som regel ikke mine erfaringer med andre, men isden vi er anonyme :

 

* humor er viktigst, om hun ikke føler seg bekvem hos deg så koser hun seg ikke og nekter pent å bli med neste gang

* ikke gjør for mye ut av det, det enkleste og mest impulsive er ofte det beste... å følge et manuskript viser din usikkerhet = turnoff

* når du inviterer henne ut :" heisann jenny, blir du med ut en tur ikveld, ta en pils og slappe av?" så svarer hun "nei kan ikke det , har en å prøve/etc" istedenfor å spørre henne om hun kan en annen gang så sier du "greit, snakkes!" og legger på... hvorfor lurer du sikkert... dette gjør jenta til å ønske hun hadde sagt ja, og lurer på hvorfor du ikke spurte om en annen dag etc... hun vil garantert ringe deg opp eller plage seg selv med dette til neste gang. Og om hun ikke er inntressert så sparer du deg få¨r å pine deg med flere spm...

 

Gjør noe mellom dere spesiellt, stedet, vinen (vinen gjør jenter litt mer lystigere enn gutta... husk det) sangen eller bare at dere er sammen..

 

gå tur i skogen som nevnt tidligere, er en kjempefin data, har klatret i fjellet med en på første date, det var litt vanskelig... :p

 

ikke møt kameratene på din date... ungå dem som pesten... dette er din aften med din utkårede ;)

 

good luck

:thumbup:

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale kino. Det er upersonlig, uoriginalt, og det "stjeler" hele daten. Vil heller anbefale å se på film hjemme, gjerne en litt skummel - slik at det kanskje blir litt armkrok-kos.

 

Kan du i tillegg røre sammen en enkel rett (det trenger ikke være avansert for at kvinnene skal bli imponert) er dette et stort pluss i margen. Øv deg gjerne litt på forhånd. Om du feiler stort på den aktuelle kvelden, er det viktig å kunne le av det. Slikt løser opp stemningen.

 

Hva filmen angår, lønner det seg ikke å velge en åpenbar "klinefilm". Dette får deg til å fremstå som grunn. Velg heller en litt skumlere film - gjerne en thriller.

Lenke til kommentar

Jeg tar alltid (nesten ihvertfall) damen med på Caffe Companiet her i Porsgrunn som første date. Der er det perfekt å bare sitte enten i en sofa inne eller ute i sola og ta noe å drikke og prate. Rolig atmosfære og aldri (som jeg har opplevd) irriterannes fjortisser..

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar

Er dere ute etter mat slik som hamburgere, er McDonalds totalt uaktuellt. Bor du i Oslo er det er veldig fint sted som heter Fridays og ligger på Karl Johann. Skikkelige Amerikanske Hamburgere og i tillegg koselig atmosfære. Prisene er noe stive , men stedet er og anbefale, funka for meg. Er du ganske god i engelsk kan du imponere henne med ferdighetene dine, siden de snakker rent amerikansk og i tillegg rent norsk der. :D

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...