Gå til innhold

Trenger hjelp til oppsett på 3Drender-slave


Anbefalte innlegg

Jeg holder en del på med 3d, men har funnet ut at jeg blir for låst når jeg skal rendre (altså jeg kan ikke gjøre så mye annet på pcen når den render) derfor vil jeg gå til innkjøp av en ekstra pc som skal stå som en render-slave. Jeg skal koble disse to sammen med en KMV switch. Det jeg er på jakt etter er en pc som yter best mulig for prisen. Jeg har satt meg et budsjett på 10 000kr.

 

Har satt opp et forslag, men jeg er veldig i tvil om dette er det beste alternativet.

 

Intel Pentium 4 530J 3.0 GHz Socket LGA775, 1MB cache, BOXED

pris: kr 1.550,-

 

EPoX EP-5EGA+ Hovedkort for S775 I915G,SATA,ATX,GbLAN,DDR,PCI-Ex16, VGA

pris: kr 1.049,-

 

2x Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns

pris: kr 1.698,-

 

2x Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

pris: kr 2.990,-

 

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

pris: kr 549,-

 

Arctic Cooling Silentium T2 Miditower Kabinett Sølv/Sort m/350W Stømforsyning

pris: kr 795,-

 

sum: kr 8.631,-

 

Har da tenkt å kjøre 2 raptorer i raid, og jeg har valgt dette hovedkortet fordi det har innebygget skjermkort, noe som er helt greit for en render slave.

 

Hvordan er dette oppsettet? er det noen som har andre forslag som vil være bedre for mitt bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAdde jeg vert deg ville jeg ha valgt en s754 3400+ da jeg mener den har noe bedre ytelse på rendring enn intel sine billigere cpuer... Trenger man så mye minne for å rendre?? Er selv n00b innen 3d og lurer litt på det samme...

 

Stusser også litt på hardiskene, trodde rendering var store utregninger jeg, ergo var det "bare" cpu som var viktig...??? Data vil jo kunne lastes fra HD til ramm fortere enn cpu klarer å regne ut eller hva??

 

Som sagt litt synsing fra min side ;)

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Ser greit ut, men jeg mener også at en A64løsning ville være mer fremtidsrettet (jeg regner med at renderingsprogrammer etter hvert vil kunne ta nytte av 64bits teknologi), og gi mer ytelse for pengene!

 

Gå for et nforce4 basert epox socket 939 hovedkort med tilsvarende CPU så får du et noe bedre oppsett.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Stusser også litt på hardiskene, trodde rendering var store utregninger jeg, ergo var det "bare" cpu som var viktig...??? Data vil jo kunne lastes fra HD til ramm fortere enn cpu klarer å regne ut eller hva??

Stemmer det, for rendering så er det først og fremst cpu og ram som er nøkkelfaktorene for hastighet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...