Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når gutten skal stemme ned, skal han spille heavy. Tror han ønsker noe annet enn Tele til det :p

 

Du lever tydeligvis i en smal verden...

Mulig det ;)

 

Jeg har alltid assosiert gitarer stemt ned til helvete med hard musikk. Men det er kanskje feil?

 

Hehe :) Prøv å stem gitaren din(fra lyseste sreng) i DADEAD(eller EBEF#BE - samme stemming men ikke nedstemt) og hør om det låter metal ;)

Endret av Benor
Lenke til kommentar
Hmm. Når jeg tenker å stemme ned gitaren, tenker jeg å beholde vanlig EADGHE, men bare en eller flere halvtoner ned. F. eks. en hel tone ned, som i Sad but True. At alle strengene stemmes ned med like mange halvtoner, altså.

 

Ja, men det var bare et eksempel. Det er jo også en del blues som er nedstemt. Og hvis du er en jævel på steel/slide-gitar er du ofte også en jævel på omstemming/nedstemming.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden er det meningen at jeg skal få justert ned actionen på en gitar med floyd rose?

 

Den eneste løsningen jeg har funnet så langt, er å stramme to skruer på hver side av systemet, hvilket riktignok gjør avstanden mellom fretboard og strenger mindre, men med den ulempen at selve tremolosystemet blir veldig mye tyngre å bruke.

 

Noen som har et par lure råd på lager? :)

Lenke til kommentar
Eg seier god jul ved å bringe til bordet ein flott Nocaster med gullhardware og binding.

http://www.vintageandrareguitars.com/media.../main_12842.jpg

Telecaster med dobbelt binding er nam. Telecaster med humbucker ved halsen er nam.

 

Ergo er den nam-nam.

 

Geir :)

 

Mmmm. :)

 

(Såg det var ein her som trudde gitaren eg posta var min... Kunne ønskje det stemte, men det gjer det nok dessverre ikkje.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...