Gå til innhold

warez og rettningslinjer


Anbefalte innlegg

Jeg syns det er helt glimrende at dere stenger slike poster. Warez har absolutt ingenting på hw.no å gjøre. Jeg har personlig absolutt ikke noe i mot bruk av warez, men warez prat bør en holde til dertil egnede undergrunns forum :smile:

 

Og må bare få sagt. Hva moderatorene bruker av warez og forøvrig driver av andre ulovligheter har vell absolutt ingenting med saken å gjøre. Man er da ikke moderator 24/7. Finnes noe som heter privatliv oxo.

 

Og til slutt: Hvorfor syter dere så fælt over at moderatorene må være konsekvente? De er tross alt bare mennesker (mennesket er av natur inkonsekvent) Dessuten er det flere av dem. Skal moderatorene være konsekvente, så syns jeg resten av brukerne her på forumet også skal være det. Er tross alt vi som er de minst konsekvente og ikke moderatorene :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Moderatoren må gjøre jobben sin slik at de ikke blir straffeforfulgt! Også for vi andre bare beklage at de ikke er eksperter på et vanskelig felt innen juss. Og de vil på samme måte som en avisredaktør ha ansvar for hva som står skrevet, uten selv å ha lest og godkjent dette. Det kan til og med tenkes at de bli straffeforfulgt i andre land selv om lovbruddet har skjedd i Norge.


 

Er du sikker på dette, er jo helt idiotisk om man har noe strafferettslig ansvar for hva folk skriver, er jo som om man skulle saksøke papirprodusenten hvis folk skriver noe ulovlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-27 14:32, El_PoLLa skrev:

liten ting... om jeg kjøper ett spill f.eks. - da EIER vel jeg den?! og hvis jeg eier det spillet så må jeg få lov til og tegne på den, fingermale på den, gå på den, ødelegge, rive, bite, kopiere, redigere den og lage så mange backups/piratkopier jeg bare makter av tingen min? hvis jeg eier en ps2 så skal vel jeg ha lov til å ødlegge den såvel som sette inn modchips?

er dette ulovlig?


 

I det du legger inn spillet/programmet samtykker du til EULA/lisensen (Du vet den tingen som ingen leser og bare trykker accept på) Dette er faktisk en slags kontrakt du går med på. Og hvis du leser denne ser du fort hvor mye du egentli har gått med på.

 

For eksempel, er det i følge microsoft windows lisensen ikke lov å la flere en 100 maskiner benytte seg av tjenester på den enkelte maskina uten egen lisens. Dette vil i praksis bety at samtlige som har brukt KAZAA, kjørt FTP server, eller vert på TG/anre lans med mere en 100 deltagere, bryter lisensen sin med microsoft og må slette windows og knekke CD'en. :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-06-28 19:49, LarsC skrev:

AtW: Tele2 ble nettopp dømt for noe som muligens kan bli brukt som presedens for lignende saker, f.eks dette forumet.


Dommen:



Aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!

 

Aktor: Førstestatsadvokat Inger Marie Sunde

 

Den dama er fullstendig tullerusk. Og hun er stadig fremme i media om datasaker men vet ikke hva som er foran og bak på en PC. Hun må stoppes! NÅ!

Lenke til kommentar

Quote:


Langbein skrev (2002-07-11 01:47):

Den dama er fullstendig tullerusk. Og hun er stadig fremme i media om datasaker men vet ikke hva som er foran og bak på en PC. Hun må stoppes! NÅ!


Hun er bare flink til å pugge det som de såkalte "expertene" hennes sier. ikke at jeg tror de kan så spess mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...