Hr. Jenssen Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 (endret) Som jeg sa tidligere (mer eller mindre) er en levende og uforutsigbar AI et must for neste TW. Nå har utviklerne virkelig begynt med konkurransen om det mest gjenspillsvennlige spillet, slik som det var grafikk som var det viktigste i 2004 (DOOM 3, HL2, FarCry, osv). Får håpe TW følger denne bølgen og gjør AIen mye mer uforutsigbar (slik at fiender kan gjøre helt sprelske, men i realiteten ganske logiske beslutninger) til neste TW. Endret 3. august 2005 av MeTa][iC
ØysteinT Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Hmm, de har jo allerede dekket opp for de største periodene/stedene for bue&sverd. Det som mangler, men som sikkert er for smalt interesse for er Kina, og evt India i oldtiden. Øystein
Chasseur Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Kina har vi jo, på en måte i shogun total krig. men Inda, kunne være morsomt.
Gunfreak Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 problemet er at alt etter romer tiden, ville bli for smått, det var ingen slag som hadde den størelsen som fantes på romer tiden, ført under napolions krigen så man igjen så store slag, og jeg syns ikke total war skal rote seg seg bort i den tiden da det finnes ørten spill og moder som tar for seg den tiden, man kunne gå enda lengre bak i tid, når macedionia og helles var the big boss, med alexander osv. men problemet et at det blir nesten helt den samme gameplay' som rome, hester og phalanx. det må nesten bli remakes av de 2 første spillene, shogen og medivel
ZlummGlumm Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 America: Total War er jo ikke umulig, vart jo en masse kriger der rundt 16-1700 tallet. Men det var jo europeere som sloss der, så et kart av vest Europa og hele nord America eller no sånn hadde funka bra. Sånn som de sloss i de dager kan jo funke greit med total war motoren, de klarte jo å lage en rimelig bra napoleon mod tell MTW. Ellers har man jo Kina, som rundt år 200 hadde noen ganske heftige borgerkriger, men det kan kanskje bli litt for likt Shogun. India eller africa hadde ikke intresert meg i det hele tatt, så jeg håper ikke de tar no derfra.
holst84 Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Dynasti warrior TW! De som har spillt Dynasti Warrior skjønner hva jeg mener. Pluss at jeg savner en Über soldat i RTW. I ShogunTW kunne man lage en enslig samurai som kunne kværke 1000 mann aleine med litt flaks. Det var rått!
Snorre Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Dynasti warrior TW! De som har spillt Dynasti Warrior skjønner hva jeg mener. Pluss at jeg savner en Über soldat i RTW. I ShogunTW kunne man lage en enslig samurai som kunne kværke 1000 mann aleine med litt flaks. Det var rått! Dynasti Warrior? Er ikke alle som har hørt om det spillet, og jeg ber deg derfor om å forklare hva dette spillet omhandler slik at jeg skjønner hva du mener. Krigene i Amerika rundt 16-1700-årene er slettes ingen dårlig epoke å velge til neste Total War spillet. Du får jo da leke deg med masse geværer, kanoner og kavaleri. Da kan du også leke patrioten eller hva? Da må man selvfølgelig ta med deler av Europa og, da England og Frankrike var med i krigen.
Gunfreak Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 problemet er at slagene var drit små, det var ikke før eller siden ACW at det var store slag på amerikansk jord,
The_evil_blue_toad Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Settingen i Dynasty Warriors er kanskje ikke så dum. Den dreier seg om "the romance of three kingdoms", som var en krig mellom de tre kongedømmene Wu, Shu og Wei. Absolutt ikke en dum ide, men selv er jeg ikke så enormt begeistret for Shogun, eller noen annen setting fra Østen i et TW spill. Dynasty Warriors er enormt morro, men det er liksom ikke det samme å sende en gjeng samuraier i kamp, som det å sende en gjeng romere i vei mot barbarene. Sikkert bare meg Tipper nesten at det neste blir Napoleon, men tenker kanskje litt i retning av Sør Amerika også, selv om jeg tror noe slikt ville blitt dårlig (Inka, Maya, også videre) Kall meg strategi-rasist, men jeg liker best Europa
holst84 Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Dynasti warrior TW! De som har spillt Dynasti Warrior skjønner hva jeg mener. Pluss at jeg savner en Über soldat i RTW. I ShogunTW kunne man lage en enslig samurai som kunne kværke 1000 mann aleine med litt flaks. Det var rått! Dynasti Warrior? Er ikke alle som har hørt om det spillet, og jeg ber deg derfor om å forklare hva dette spillet omhandler slik at jeg skjønner hva du mener. Krigene i Amerika rundt 16-1700-årene er slettes ingen dårlig epoke å velge til neste Total War spillet. Du får jo da leke deg med masse geværer, kanoner og kavaleri. Da kan du også leke patrioten eller hva? Da må man selvfølgelig ta med deler av Europa og, da England og Frankrike var med i krigen. Beklager. Var bare ett innlegg jeg mekka i hu og hast. Derfor jeg ikke utdypet. Som det blir fortalt i innlegget over er Dynasti Warrior et spill som utspiller seg i gamle Kina. Hvor du styrer en person fra en kinesisk familie på slagmarken. Veldig bra hack and slash spill Tror Kina er det landet som har det som trengs for et TW spill. Masse historie/myte. Og store slag. Man har også mulighet med besøk fra Shogun i og med at Kina ble raidet av japanske samuraier. Man har bygging av muren pga raid fra mongolene etc. MASSE å ta av.
Hr. Jenssen Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Tror Kina er det landet som har det som trengs for et TW spill. Masse historie/myte. Og store slag. Man har også mulighet med besøk fra Shogun i og med at Kina ble raidet av japanske samuraier. Man har bygging av muren pga raid fra mongolene etc. MASSE å ta av. Masse å ta av? Jasså, sier du det? Du tror vel ikke at det der derfor vi faktisk har et spill som heter Shogun: Total War fra för av?
holst84 Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 (endret) [iC,23/08/2005 : 02:04] Tror Kina er det landet som har det som trengs for et TW spill. Masse historie/myte. Og store slag. Man har også mulighet med besøk fra Shogun i og med at Kina ble raidet av japanske samuraier. Man har bygging av muren pga raid fra mongolene etc. MASSE å ta av. Masse å ta av? Jasså, sier du det? Du tror vel ikke at det der derfor vi faktisk har et spill som heter Shogun: Total War fra för av? Er RTW og MTW samma spillet fordi begge utspiller seg på samme verdensdel? Shogun er Japan. Ikke Kina. Så skjønner ikke helt poenget ditt... Nekter ikke på at det hadde blitt endel likheter til STW men det er helt etter hva man gjør det til. Jeg mener selv at en remake av STW hadde vært konge. Men kanskje da Kina er et godt alternativ til dette. Endret 23. august 2005 av holst84
Hr. Jenssen Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Joda, Shogun er japanske, men likevel, som du sier, vil det bli alt for likt å komme med et Kina: TW som omhandler samme tidsepoke (eller?), at jeg tror ikke utviklerne vil satse på det. Men tråden heter jo "...hva vil vi ha?", så utviklerne har jo lite/ingenting med saken å gjøre her. BTW: Tror forresten et "CTW" ville funket best som en mod til RTW.
holst84 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jau.. Uansett. Noen som er enige i at Campaign vanskelighetsgraden i RTW er for lett? Selv på det vanskeligste har jeg aldri støtt på noen problemer. Savner at fienden utvikler seg og bygger gode units. Dem lager jo bare standard units hele tia.
Cuneax Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 (endret) Må si meg enig der, men du verden så underholdende det er allikevel. Endret 24. august 2005 av cun
Hr. Jenssen Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jau.. Uansett. Noen som er enige i at Campaign vanskelighetsgraden i RTW er for lett? Selv på det vanskeligste har jeg aldri støtt på noen problemer.Savner at fienden utvikler seg og bygger gode units. Dem lager jo bare standard units hele tia. Har skrevet litt om dette i denne siden (eller i 1-2 sider tilbake) om dette jeg også. Det hadde vært så sykt fett om fiendene kunne finne på å gjøre helt uavhengige og uscriptede ting, og at de utnyttet det spilleren gjorde feil, etc. Da hadde gjenspillsverdien blitt ENDA større enn hva RTW allerede har! BTW: Synes campaign er vanskelig, jeg! Vel, den er jo såre simpel, men jeg tar vare på omtrent alle provinsene jeg invaderer, og får ofte pengemangler og opptøyer/opprør som hele tiden får meg til å sitte på kanten av stolen i spenning - "Vil jeg klare å stanse dette opprøret og tjene inn nok penger til å holde imperiet oppe i 2 runder mer?"!
andre_sn Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Sånn er jeg å. Kan ikke la noe jeg har nettopp tatt, la vandre hen til opprør og annet pakk, så hæren min blir stående en god stund mens folka roer seg ned. Syns campaign delen er drit vansklig jeg, akkurat da jeg har tatt knekken på naboen og alt ser såre bra ut, sniker det seg en passe stor her inn midt i området mitt, og trasker rundt og gjør ugang. Og siden det er mye mas å ha stor her i alle byer jeg har så tar han som regel en eller 2 før grensevaktene mine kommer tilbake eller jeg får rustet opp. Og ha hoved byene rett ved vannet er jo et helvete. Syns fienden utnytter bra de svake punktene i grensen min. Men de kunne gjerne funnet på litt morsommere ting, som å ta et lite korstog, brenne og ødelegge alt de kommer over.
holst84 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 (endret) Hva? Vanskelig? Clue'et er bare å ikke hoppe for fort fram. F.eks krigsindustrien er ikke nødvendig å bygge opp før langt ut i spillet. Man kan ta over hele verden med Hastati'er. Konsentrer deg heller om å bygge farms, veier, market og ports i alle byene dine. Og sett selvfølgelig Tax'en så høy som mulig uten å få opprør. Jeg ligger som regel på gult/blått fjes i de fleste byene mine. Og 2 units med hastati pluss en general er somregel nok til å holde unna de fleste angrep på byer hvis man er litt snedig. Så pass på å ha en general i de byene som er utsatt. Så bruk så lite tropper som mulig, Upkeep er dyrt. Hvis du bruker din faction leader som angriper er han og et par hastati enheter uovervinnelige. Og for all del exterminate alle settlements du tar over. Man får mer income og mye mindre sjangs for opprør Endret 24. august 2005 av holst84
ZlummGlumm Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 (endret) [iC,24/08/2005 : 06:55]Joda, Shogun er japanske, men likevel, som du sier, vil det bli alt for likt å komme med et Kina: TW som omhandler samme tidsepoke (eller?), at jeg tror ikke utviklerne vil satse på det. Men tråden heter jo "...hva vil vi ha?", så utviklerne har jo lite/ingenting med saken å gjøre her. BTW: Tror forresten et "CTW" ville funket best som en mod til RTW. "Three Kingdoms" perioden i Kina vart rundt år 0-200 om jeg husker riktig... STW er i 1530... Om Det blir China: TW så blir det ikke spessielt likt STW. 200 tallets Kina var veldig forskjellig 1500 tallets japan... MTW og RTW har faktisk nesten identiske kart, men det er rundt 1000-1200 år imellom dem, så spella blir veldig forskjellige. CTW og STW har ikke engang samma kart.. PLUSS at det er over 1000 år imellom dem. Blir ikke store likhetene spør du meg.. Slagene i Kina var også sabla svære, noen ganger var det snakk om over 1.000.000 man som hogga løs på hverandre.. Nei, CTW For The Win(Lov å håpe?) Endret 25. august 2005 av ZlummGlumm
Snillingen Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Jeg kunne som mange andre tenke meg samlingen av kina. Den var vel rundt 200 år før kristus og det er store forskjelleler mellom denne tida i Kina og Shoguntiden i Japan. Man må selvsagt la andre nasjoner enn Kina være emd for å få nok stater. Da store deler av Kina ble samlett var det vel bare 6 stater og det er for lite etter min smak. Med Kina har man også gode muligheter for å komme med Expention pack.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå