Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skoleoppgave: Rammstein - Keine Lust


Anbefalte innlegg

Jepp... Vi fikk i oppgave i Musikk å bruke 10 min av timen på å framføre en av våre favoritt-sanger, fortelle hvorfor vi liker den osv. og kort fortelle "rockens historie" helt fram til din sjanger (her; metall). samt. fortelle litt om hvordan sangen er bygget opp (f.eks hvilken "riff" som gir sangen rytme)

Jeg valgte da Rammstein - Keine Lust, da jeg synes dette er en bra sang og skal også spille av musikkvideoen, som er litt komisk med fat version av Rammstein ;)

 

Denne biten på 10 min skal framføres imorgen, og begynner å slite litt da jeg så godt som ikke vet "the first thing" om rytme og ei kan jeg fortelle rockens historie.

Så da lurte jeg på om noen der ute kunne hjelpe meg litt med å fortelle hva som "bygger opp sangen" og hva jeg bør si ang. rockens historie and such :ermm:

Håper noen kan presse karakteren min litt opp :)

 

Vi har også fått en særoppgave i Musikken, men trenger ikke levere denne før påskeferien, men om noen kunne tipset meg litt om den så hadde det vært genialt :D

Men framføringen har hovedfokus, da den vil finde plass imorgen :ohmy:

Har er særoppgavearket:

Takker for all hjelp :w00t:

Edit: rettet noen feil og slikt

post-200-1110395505_thumb.jpg

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var mer selve historien de sikter til, bare kort muntlig når rocken begynte og når\hvordan den utviklet seg til mer metall, alla Rammstein. Jeg vil gå dypere inn i rockens historie i selve særoppgaven, men nå er det muntilige første prioritet.

Håpet på at noen kunne sagt et par ord om sånn ca når rocken begynte og hvordan det ble til Rammstein stil ;)

Og skulle tro det fantes et eller annet navn på taktene det går i, og hvilke riffer som går igjen.. Hvis noen også kunne sagt et par ord om det, så skulle jeg tro det muntlige var dekket :thumbup: Er bare det at jeg har aldri fordypet meg i musikk og aldri spilt noe, så ikke noen ekspert, i motsetning til hva læreren forventer av oss...

Så håper inderlig at noen kan dele litt visdom, hvis ikke går det nok rett til bums ;)

Lenke til kommentar
Nå fetter? Hvordan gikk det? :p

Framføringen gikk så greit så :thumbup: Utdrag over hva som ble framført:

 

- Tok med DVD spiller og viste musikkvideoen.

- Plasserte Rammstein kort inn i historien; Rockens populæritet begynte som opprør med Bill Haily, men tungere saker måtte til verks for å stadig vekke opprør mot foreldrene, dermed utviklet det seg til metall.

- Rammstein på banen i 1994, de skiller seg ut med at musikken er instrumental. Akkurat det jeg liker med dem i tillegg til musikkstilen og humoren.

 

Dermed var lærer fornøyd, jeg bukket og neiet og gikk ned å satte meg.

 

Dette var altså framføringen, men jeg har enda særoppgaven til godes, og denne må leveres før påska :ermm: Får aldri slappet av jeg, i disse skoletider, med den eneste læreren som gir lekser i musikk.

Som dere finner i opplastet Særoppgave ark, så skal særoppgaven være på 1s i skiftstørrelse 12 om Keine Lust og Rammstein.

Særoppgaven skal mer eller mindre (stryk "mindre") være det samm som hva jeg sa i framføringen, da jeg fikk med det meste, men må være mye mer utfyllende og litt til for å fylle ut en hel side, og tillesinformasjon, trengs.

 

Så det hadde vært til stor hjelp hvis dere hadde skrevet hvorfor dere liker bandet\sangen, da det ikker er nok at jeg skriver 2 ord om hva som er bra om den, så trenger inspirasjon :cool:

Jeg vil også ha problemer med å få med hele musikkhistorien fram til Rammstein (fra svart musikk og opp, ja) Så hadde satt stor pris på om noen kunne hjulpet meg med også dette.

Og feel free til å gi meg linker om Rammstein og all slags tillegsinformasjon dere mener jeg kunne hatt med i særoppgaven.

Tusen takk for all hjelp, og håper dere vil fortsatt hjelpe en stakker med at dere skriver litt om Keine Lust\Rammstein, setter som sagt stor pris på det! :)

Lenke til kommentar
Noe jeg fant...

 

The next song "Keine Lust" or "Don't Feel Like It" is about the extinguishing of desire, of all forms, turning the individual into a listless, jaded, soul. A typical feeling in such a state is the inability to experience sexual desire, captured in this song as well.

Dødsbra! Tusen takk :thumbup:

Må få presset noe av det inn i særoppgaven, men oversettelsen sliter jeg litt med... :hmm: Altså sangen handler om denne "lyst-følelsen" av alle former som forandrer den individuelle til en ???. En typisk følelse for folk som "ikke får oppleve den seksuelle lyst?" er også framstilt i sangen...

Uffh... Noen som kunne tatt den teksten om igjen, oversatt og forklart litt? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...