Gå til innhold

Hva med å stenge "Den store...-tråden"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (|/|etallica @ 09/03/2005 : 19:15)
Med "Den store" unngår man at det lages mange tråder om det samme emnet siden "Den store" er mye lettere å få øye på, slik jeg opplever det ihvertfall. ;)

Få øye på ja, men prøv å finne noe der inne...

Som person (ikke på vegne av andre moddiser nødvendighvis) så synes jeg at det er den største svakheten til slike tråder.

 

Tar de trådene som Ozelot nevnte som eksempler:

NF4 tråden er på 18 sider.

Metal Gear solid tråden på 18 sider.

GT4 på 5 sider.

Treningstråden på 56 sider.

(PS3 tråden ble riktignok stengt før den rakk å utvikle seg.)

 

Oversiktelig?

Vet ikke helt jeg... Er jo både noen seriøse fordeler og drawbacks med slike tråder.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

QUOTE (|/|etallica @ 09/03/2005 : 19:15)
Med "Den store" unngår man at det lages mange tråder om det samme emnet siden "Den store" er mye lettere å få øye på, slik jeg opplever det ihvertfall. ;)

Enig, i og for seg. Men det irriterer meg fortsatt for det.

Blant annet fordi det dukker om folk som tror at trådene "deres" "eier" alle rettigheter til diskusjon om det og det emnet. Dessuten syns jeg det begynner å bli rimelig mange av dem. Tråder altså. :p

Edit: Som modden også påpeker; det er virkelig en kaotisk heksegryte.

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

QUOTE (Ueland @ 09/03/2005 : 19:28)
QUOTE
Oversiktelig?
Vet ikke helt jeg... Er jo både noen seriøse fordeler og drawbacks med slike tråder.

Oversiktelig er det hvertfall ikke, jeg sliter litt med å se fordelene med slike tråder...

Fordelen med slike traader som "Den store gt4 traaden" er at man kan diskutere spillet generelt i den traaden slik at man slipper at det popper opp 50 traader som "hva synes du om gt4" og "700biler i gt4 omgkult!".

Hvis en lurer paa noe spesifikt om spillet saa er det da bare aa opprette en ny traad om det, mener naa jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg synes det er genialt. I disse trådene kan brukere med små spørsmål som ikke er verdt en egen tråd, forhøre seg. Akkurat som webkafeen, den er veldig nyttig. Og i SO3 er jo support tabulagt. Hvis slike tråder blir stengt, skjønner jeg ingenting. Ingenting.

Lenke til kommentar

Vel, da skal jeg benytte anledningen til å skyte inn et spørsmål, siden webkafeen først ble nevnt - og jeg ikke synes den fortjener en egen tråd. Har det noen hensikt at den har 814 sider småprat? Eller har det noe for seg å slette innlegg etterhvert?

 

...og så litt on-topic: Jeg personlig tror at slike tråder har en veldig snever lesergruppe/målgruppe. Webkafeen bringer opp nye teamer, mens "Den store <crap>"-trådene handler om et eneste tema, hvertfall så vidt jeg forstår. Og da mener jeg at de ikke har livets rett i annet enn off-topic. Eller aller helst kan man vel sende hverandre en pm om hva man mener er dagens beste <crap>? Tror pm-funksjonen vil være undervurdert så lenge den ikke gjør utslag på postcount *full av fordommer ja*

Lenke til kommentar

[ironi]

Simpelthen elsker tråder som begynner slik:

 

"Hva synes DU om <ditten og datten>? Her kan du poste akkurat hva du synes om det!"

 

Føler meg så veldig priviligert over at noen oppretter en tråd der _jeg_ faktisk kan poste hva jeg vil om <ditten og datten>, så jeg slipper å gjøre det selv når jeg har behov for det!

[/ironi]

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg kvaliteten på forumet har sunket i det siste med stadig større innslag av "telletråder". Kanskje et av de styggeste tilfellene har jeg forsøkt å gripe tak i her: Telletråden "Favorittsang akkurat i dag..."

Trenden med "Den store..balabla" synes jeg også virker uoversiktlig. Hva er poenget med forskjellige emnetråder hvis man likegodt kan putte alt inni "Den store tråden".

Lenke til kommentar

QUOTE (Ueland @ 09/03/2005 : 19:28)
QUOTE
Oversiktelig?
Vet ikke helt jeg... Er jo både noen seriøse fordeler og drawbacks med slike tråder.

Oversiktelig er det hvertfall ikke, jeg sliter litt med å se fordelene med slike tråder...

Synes også slike tråder er vel uoversiktelige.

 

Her er et eksempel.

Tror jeg har bladd gjennom de 10 første sidene og da var jeg lei.

 

Det eneste som er humor med den tråden er at den er startet av en moderator, hehe.

Virker som at dette er et problem både fra oss brukere og moderatorer.

 

Edit:

Bare for å nevne det, denne tråden er nå oppe i 87 sider. (pr. i dag 1735 poster :blink: )

Endret av Rattata[No]
Lenke til kommentar

Offtopic: når du sier det enden kunne dere ikke fiksa det sånn at det står når en bruker ble moderator inne i profilen og evt. når moderatorstilling ble tatt fra den igjen? Det hadde innimellom vært greit å vite :yes:

 

Stiller meg ganske nøytral til diskusjonen mulig jeg skriver litt mer om det senere.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

QUOTE (Ueland @ 10/03/2005 : 13:26)
De trådene jeg ikke har noe til overs for er tråder som heter den store X tråden!!!!, hvor da trådstarter spør etter meninger om produktet... Det er feil bruk av emnefeltet,vil man ha hjelp så spør man etter hjelp ;)

Er ikke dette et diskusjonsforum?

Lenke til kommentar

QUOTE (rottert @ 13/03/2005 : 15:01)
QUOTE (Ueland @ 10/03/2005 : 13:26)
De trådene jeg ikke har noe til overs for er tråder som heter den store X tråden!!!!, hvor da trådstarter spør etter meninger om produktet... Det er feil bruk av emnefeltet,vil man ha hjelp så spør man etter hjelp ;)

Er ikke dette et diskusjonsforum?

Et diskusjonsforum er avhengig at folk holder regler! I eksempelet til Ueland er emnetittelen et klart brudd på regel 3. Her ser du hva nettiketten sier om bruk av emnefelt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...