Gå til innhold

rShelf - Spacesaver. *Ferdig* :D


Anbefalte innlegg

SPONSET AV:

VENDUR DÅTT ENNO! :love:

vendur.gif

 

Tusen takk for hjelpen vendur jeg setter stor pris på det :):thumbup:

 

 

 

God dag.

 

Etter å ha vært på både TG og OL flere ganger og irritert meg over den dårlige plassen så skal jeg nå bygge meg en "spacesaver" / hylle og ett kabinett til den gamle maskinen min da jeg fant ut at jeg hadde nok materialer.

 

Hyllen har jeg tegnet opp osv, materialer er kjøpt inn og verktøy ligger klart. Nå er det bare for meg å ha tid til å begynne. *Vente på helgen*

 

Hyllen/Spacesaver/rShelf

 

Orginaltegning: (tatt bilde av tegningen med digitalkamera, scaneren orka jeg ikke finne frem) Tegningen er tegnet i målestokk 1:20.

 

hylleorginal.jpg

 

Dataredigert bilde for å gi en bedre illustrasjon:

 

hylle.gif

 

 

<---------------->

 

Kabinettet/rCube

 

rCube blir 25x25x25cm, det er innvendige mål på rammen veggene blir da 1,2cm i tillegg utenpå. mer info om den kommer senere. Først skal jeg lage hyllen.

Endret av Rune_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser riktig så flott ut det der, men hvordan skal du frakte den? bygge den på TG regner jeg med? har du henger da eller..?

Med en Toyota Yaris Verso funker det fett :D

Din er helt lik som min, bare at du skal ha shuttle som gir et ekstra rom over + at du ikke har et eget rom (5 cm er ikke akkurat et rom) under skjermen.

 

Et tips: Bruk skruer ;)

Lenke til kommentar

For å lage en dobbelpost ^^

 

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

 

Jeg har kjøpt inn plank som er 1.2x1.2" som jeg skal bruke til rammen på rCube siden det blir litt stort med 1x2" også passer det bedre med helt 4kantede plank til rammen. Samt jeg lurer litt på om jeg skal bruke tynnere plater til vegger istede for 12mm sponplater. Men jeg finner ut det i morgen da jeg regner med å få startet på hyllen ihvertfal.

Lenke til kommentar

Da har jeg stått å fått sagd ut 3 plater på 80x40 av sponplatene som skal brukes til hyllene.

4 lengder av 100cm med 1x2" og 2 lengder av 40cm med 1x2" som jeg har skrudd sammen. Så det er klart til å kunne legge på nederste plate. Men først skal jeg i morgen få skrudd på 2 40cm 1x2" på neste hyllehøyde og gjøre ferdig rammen før jeg skrur på plater.

 

I morgen må jeg til oslo for å levere høytalerene mine (z-2200) hvor forsterkeren tydligvis har gått til helvete ^^. Får vel ett Z-2300 i løpet av neste uke. :)

 

Når jeg kommer hjem skal jeg som sakt gjøre det jeg kan med hyllen. Forhåpentligvis bli ferdig og klar til å begynne på Kabinettet ^^.

 

 

Bilder kommer i morgen da jeg dessverre ikke har mer batteri på digitalkameraet. :(

Lenke til kommentar

dessverre har jeg ikke hatt noe batteri på kameraet før i dag og nå er jeg ferdig med selv hylla. Det som gjennstår nå er klargjøring og det kosmetiske ^^

 

Den ble ikke fult så avansert som på tegningen menne jeg er meget fornøyd :)

 

Bilder:

 

PICT0004.JPG

 

PICT0005.JPG

 

PICT0006.JPG

 

PICT0007.JPG

 

PICT0008.JPG

 

PICT0009.JPG

 

 

:w00t:

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Altså siden alt er skrudd sammen utenom sponplatene som er "hyller" *spikret med må spiker* så skal det være mulig å skru den fra hverandre. Men skal nok frakte den i hel tillstand til tg osv da det er såppas greit med plass i den at jeg kan putte utstyr i hylla og da vil den jo egentlig ikke stjele så mye plass.

 

I morgen må jeg dra å kjøpe stifter til stiftepistolen så skal jeg kle den innvendig med en gardin jeg har liggende. Den er hvit og 160cm bred så den blir lagt inni hele hylla slik at finnishen blir pen osv. Samt så kommer det en liten overraskelse ^^ .

 

Tror nok denne blir ett greit blikkfant. Skal også ha en psu stående i hyllen koblet til kald kathoder som skal rundt omkring som blandt annet under hyllen der tastaturet skal ha plass blir det 2 lilla kathoder. :)

 

Har gjort litt om som sakt så mest sansynlig vil jeg i morgen eller en dag til uka når jeg har tid skjære/borre hull bak i den midterste hylla slik at shuttlen kan stå over skjermen. Det vil da også bli montert vifter i hylla som skal blåse inn i siden der shuttlen skal stå og 2 bak som skal suge luft. Dette vil resultere i forhåpentligvis god kjøling for shuttlen min ^^ .

 

 

Her er gardinen jeg skal bruke. Den ligger over hyllen med noe annet jeg skal bruke under. ^^ Som sakt det blir skikkelig blikkfang. Noen som ser hva det kan være :whistle: ?

 

stoff.JPG

 

Hvis noen forteller meg hva det er så skal dere få et bilde ^^ :thumbup:

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Hmm, har sendt en mail til en webshop nå i håp om å være så heldig å få hjelp med noen vifter jeg skal bruke som forklart lenger opp. Kanskje jeg er heldig kanskje ikke hvem vet?

 

Jeg vet ihvertfal det at byggmaker er noen gjerrigknarker. (hvordan det enn staves)

 

BTW:

 

:love::love::love:

 

ROSA ALLE SAMMEN! ROSA! ^_^

 

plysj.JPG

 

Jada, det er LANGHÅRET ROSA PLYSJ! :yes::love::thumbup:

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...