Gå til innhold

Hvordan starte et program fra en webside? LØST


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en enkel side som skal brukes som bakgrundsbilde på en PC til en kunde. Maskinen skal kun brukes til å starte ett programm, og restartes/skrues av. Slik jeg hadde planlakt det så skulle linkene peke til snarveier som igjen peket til de nevnte funksjonene.

 

Dette gikk ikke, og jeg lurte på om edt var noen her som har en løsning på problemet mitt?

Endret av DjNeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker du på Active Desktop ? "skrivebordet" ?

Ja, tenkte jeg bare skulle lage en enkel Active desktop med linker til programmer. Når jeg lager dette, å klikker på linkene så kommer det opp om man skal lagre filen sann som er venlig ved linking til filer på nettet.

Lenke til kommentar
Du bare linker til det programmet som skal startes..!!!!

Når jeg gjorde det så kom det opp en melding om at man skal "godkjenne" at det skal kjøres på maskinen. Når jeg klikker OK på den så skjer det ikke noe mer. Det er en Windows 98 SE maskin som jeg har gjort dette på. Har det noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

<a href="shutdown -s">Trykk her!! omg!!</a>

 

 

EDIT:

Bare for å komme med noe nyttig: Tror du må bruke et av disse programmene som lar deg legge inn værmeldinger, klokker, nyheter, statistikk over altmulig ogsåvidere på skrivebordet. Husker dessverre ikke hva noen av de heter.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
<a href="shutdown -s">Trykk her!! omg!!</a>

 

 

EDIT:

Bare for å komme med noe nyttig: Tror du må bruke et av disse programmene som lar deg legge inn værmeldinger, klokker, nyheter, statistikk over altmulig ogsåvidere på skrivebordet. Husker dessverre ikke hva noen av de heter.

Nå er dette en Windows 98 maskin, og så vidt jeg vet så fungerer ikke den komandoen der.

 

Jeg løste det med å dra opp Dreamweaver og klikke litt der. Det er vist en del som jeg har glemt de seneste årene når det gjelder html.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...