Gå til innhold

Et godt antivirus sletter MSN viruset automatisk


Anbefalte innlegg

Hvis dere hadde brukt et skikkelig antivirus hadde dere ikke fått skjekket dette viruset, siden et skikkelig antivirus sletter dette automatisk.

Hvor mange her bruker ikke Norton o.l, men dere får likevel dette viruset :no:

 

Hvis en bruker et skikkelig antivirus trenger en heller ikke være redd for å se på sånne linker som dette MSN viruset ligger på.

 

Det sier vel litt om hvor usikker deres maskin egentlig er, enda dere inbiller dere å tro at den er sikker.

Endret av Abits
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm..hva skal man si. hva er poenget ditt? Hvis du peker til at Norton er best er du lost 2k. Man kan ikke oppdatere virus programmer fra morgendagen. Nye viruser vil alltid komme seg inn gjennom en bakdør.

Det med MSN er bare brukerfeil, man klikker ikke på linker, spesielt der hvor det står ÅÅH DIGG SKJEKK DETTE www. et eller annet .PIF

Lenke til kommentar
Hm..hva skal man si. hva er poenget ditt? Hvis du peker til at Norton er best er du lost 2k. Man kan ikke oppdatere virus programmer fra morgendagen. Nye viruser vil alltid komme seg inn gjennom en bakdør.

Det med MSN er bare brukerfeil, man klikker ikke på linker, spesielt der hvor det står ÅÅH DIGG SKJEKK DETTE www. et eller annet .PIF

Nei jeg skrev

 

Hvor mange her bruker ikke Norton o.l, men dere får likevel dette viruset

 

Skrev ikke at det var best, men det er mange som bruker Norton.

 

Sjekket en link med dette .pif viruset og antiviruset jeg bruker slettet denne filen Automatisk uten at jeg fikk se på den engang.

 

Er ikke farlig å laste den ned, men det å trykke på filen er farligt.

 

 

Det er så forbaska rart at så mange klarer å åpne en virus fil uten at Antiviruset reagerer, selv har jeg brukt samme antivirus i flere år og hvis jeg ønsker å trykke på et virus, så varsel eller sletter antviruset jeg bruker virusfilen.

Lenke til kommentar
Det er så forbaska rart at så mange klarer å åpne en virus fil uten at Antiviruset reagerer, selv har jeg brukt samme antivirus i flere år og hvis jeg ønsker å trykke på et virus, så varsel eller sletter antviruset jeg bruker virusfilen.

Det er ikke noe du laster ned. Den lurer antivirusen.

 

De beste er NOD 32 og AVG.

Lenke til kommentar
Det er så forbaska rart at så mange klarer å åpne en virus fil uten at Antiviruset reagerer, selv har jeg brukt samme antivirus i flere år og hvis jeg ønsker å trykke på et virus, så varsel eller sletter antviruset jeg bruker virusfilen.

Det er ikke noe du laster ned. Den lurer antivirusen.

 

De beste er NOD 32 og AVG.

AVG er langt fra best, og NOD32 er heller ikke den beste lengre

 

http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2005_02.php

 

 

Lurer antiviruset sier du.

 

Hvorfor forsvant så filen når jeg hadde kaspersky oppe da?, og avsluttet jeg antiviruset lå jo filen i mappen jeg valgte å laste den ned til.

Endret av Abits
Lenke til kommentar
Sjekket en link med dette .pif viruset og antiviruset jeg bruker slettet denne filen Automatisk uten at jeg fikk se på den engang.

 

Hva slags antivirus-program bruker du da?

 

Det er så forbaska rart at så mange klarer å åpne en virus fil uten at Antiviruset reagerer, selv har jeg brukt samme antivirus i flere år og hvis jeg ønsker å trykke på et virus, så varsel eller sletter antviruset jeg bruker virusfilen.

 

Ehm. Nei, det er vel ikke spesielt rart. Majoriteten av brukere kjører jo software som baserer seg på å være avhengig av oppdaterte definisjonsfiler, noen med relativt slappe heuristiske rutiner. Det er vel de med Norman Sandbox og NOD32 med avansert heuristisk scanning etc som opplever det du sier.

Lenke til kommentar

 

Hva slags antivirus-program bruker du da?

 

Det er så forbaska rart at så mange klarer å åpne en virus fil uten at Antiviruset reagerer, selv har jeg brukt samme antivirus i flere år og hvis jeg ønsker å trykke på et virus, så varsel eller sletter antviruset jeg bruker virusfilen.

 

Ehm. Nei, det er vel ikke spesielt rart. Majoriteten av brukere kjører jo software som baserer seg på å være avhengig av oppdaterte definisjonsfiler, noen med relativt slappe heuristiske rutiner. Det er vel de med Norman Sandbox og NOD32 med avansert heuristisk scanning etc som opplever det du sier.

Bruker kaspersky og sjekket så hvilken fil dette var.

 

fikk så advarsel om at dette var en IM-Worm.Win32.Kelvir.a

 

Hadde ingen problemer med å få fjernet denne, men så trykte jeg heller ikke på filen.

Lenke til kommentar
AVG er langt fra best, og NOD32 er heller ikke den beste lengre
Og hvorfor mener du det? HVa er grunnen? Linken du nevner virker ikke.... :hmm:

Jeg bruker nod32 og sygate, er storfornøyd :D

Linken skal virke, men du kan gå på denne linken og sjekke http://www.av-comparatives.org/ og så velge comparative og så klikke på den siste testen.

 

Så ser du at NOD32 ikke har gjordt det best denne gangen, Norton har også vært dårlig tidligere, men har gjordt det bra denne gangen, likevel ikke best.

 

Hvis det er bra med Norton, hvorfor varsler så ikke Norton om dette viruset da?

Lenke til kommentar

Ja ser du det?

 

AVG er fått 86,03% som er det dårligste av alle antivirus i denne testen, hvordan kan dere da skryte så mye av AVG egentlig?

 

Den beste har fått hele 99,65% som er fra Kaspersky, når det gjelder NOD32 har den fått 95,50%, men det er andre antivirus som har klart seg betre en dette.

Endret av Abits
Lenke til kommentar
Den beste har fått hele 99,65% som er fra Kaspersky, når det gjelder NOD32 har den fått 95,50%, men det er andre antivirus som har klart seg betre en dette.

Nå var vel tråden om virus som er "in the wild". Altså nye virus. Så skal vi fortsette å leke oss med statistikk vil du se at NOD32 tok 100% av in the wild virusene mens f. eks. Norton tok 0% og Kaspersky tok 25%. (Den nyeste testen på den siden inneholdt ikke en slik test.).

 

Når det gjelder andre tester virker NOD32 som et solid produkt spør du meg. Se f. eks. Virus Bulletin's statistikk for NOD32. Jeg sier ikke at Kaspersky er dårlig, det er det definitivt ikke, men statistikk er lett å tolke i den rettningen du selv vil, så det er ikke dumt med flere kilder.

Endret av Amnio
Lenke til kommentar

Nå finnest det flere tester og som du sier så vant NOD 32 i forrige test, så hvordan det går til neste test får vi bare vente og se, NOD32 har klart seg meget bra, men kaspersky har likevel vært ledende i disse testene.

 

Det jeg undrer på er hvordan enkelte kan stole på antivirus som ikke engang klarer å slette dette MSN og lignende virus, selv om de laster det ned på hardisken og enda skryter over dette. Det snakkes så pent om bruke hodet når en får en link, men som en ser har mange i Norge og andre land fått dette viruset og andre virus, burde en egentlig ikke sikre disse folkene med et fjellstøtt antivirus som virkelig sletter et virus sån at brukeren slipper å få problemer, for hovedproblemet er at folk ikke klarer å lære at dette skal en ikke gjøre, dette problemet har vi i dag, og sikkert om 10 år også, og da hjelper det ikke stort med et antivirus siden det ikke gjør jobben sin skikkelig.

Endret av Abits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...