Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Meget ustabil maskin etter vannlekasje


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Det har oppstått ett aldri så lite problem i heimen her nå. Min maskin er vannkjølt, cpu, chipset og skjermkort. Hadde dette i maskinen mens maskinen lå på gulvet uten kabinett. En kveld så var vår viltre kattunge å lekte inne på rommet, noe som resulterte i at den ene slangen hoppet litt av og det rant utover. Dette la selvfølgelig ikke jeg merke til før dagen etter. Hadde skrudd av maskinen om natta og ikke merket noe som helst. Så dagen etter av det lå noe vann rundt skjermkortet og tørket opp i dette med hårføner og det som var. Skrudde på og fikk skjermbilde. Litt etter litt ble maskinen mer og mer ustabil helt til den knelte helt og ikke ville vise noe på skjermen i det hele tatt. Tok opp hovedkortet så var det endel vann som hadde samlet seg under hele shiten. Vel vel tenkte jeg og bestilte nytt hovedkort, for det var vel det som var grunnen tenkte jeg. Monterte alt over på det nye hovedkortet og alt gikk som en drøm. Helt til nesten det samme skjedde igjen.

 

Nå må jeg resette bios 10-20 ganger for så kanskje å få opp skjermbilde noen få ganger. Er jeg riktig heldig kommer jeg inn i windows :p . Restarter jeg maskina så skjer det igjen.

 

Fikk også oppgradert bios nå, så det er ikke det som er problemet ;)

 

Hva kan dette være?

 

Spør hvis dere lurer på no!

 

Vennlig Hilsen

En noe småirritert Typhon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vann+fin elektronikk = uff.  Test all HW, bytt ut defekter...

Jepp! Får ta med meg litt på jobben for å teste

kan vel ikke være hovedkortet, igjen? :cry:

 

Høres litt ut som cpu-feil. Får vel rappe broderns cpu i morgen ;)

 

Maskina mi:

Athlon XP2400

Abit NF7-S v 2.0

WD Raptor 74GB

ATi Radeon X800XT PE

1280MB Minne

 

Gromit: Vet, det som er så dritt :(

Endret av Typhon
Lenke til kommentar
hadde jeg vert deg ville jeg byttet ut hovedkortet uansett, et HK som tilsvarer eller bedre enn det du har får du tl en billig penge... og oddsen for at det er HK som har gått er overhengene høy:)

Jeg har bytta hovedkort. Tviler på at det er hovedkortet igrunn da.

Lenke til kommentar

Var hjemme en tur for å hente noen CD'er, samtiditg tok jeg å fyra opp maskina. Og gjett om; den fyra som bare det. Spenninga på 12V var på 11.97, 3,3V var på over 3,6 og resten normalt.

 

Ikke så veldig lett å vite hva som er galt :cry:

 

Edit:

Fyra den opp etter at jeg kom hjem fra jobb og det funka også :roll:

Får se nå når jeg kommer hjem om litt. håper den booter da ;)

Endret av Typhon
Lenke til kommentar
ta en titt inni agp sporet, kan hende det er irr der etter vannet..

hadde noe slik selv.. da var det bare dårlig kontakt til skjermkortet. :)

Skal sjekke etterpå!

 

Faktisk så sitter jeg på maskinen nå og skriver dette innlegget :) Wuuhuu! Men prøvde å koble til harddisker og DVD-brenner da skjedde det samme igjen. Merklig.

 

Kanskje ide-kontrollern er "lost"? Eller en av diskene? Håper ikke det :scared:

Endret av Typhon
Lenke til kommentar
jupp.. i KT133 dagene så ble en IDE kontroller dårlig.. og hele maskinen ble ustabil..

Her er hele maskina dårlig ;)

 

Nå har jeg "ribba" den for alt nesten, likevel vil den ikke starte. Dette skjedde helt plutselig. :(

 

Uff, vet ikke hva som er galt jeg. Får la den stå litt.... kanskje den kommer på bedre tanker ;)

 

Men ville en eller annen luring kommet med ett forslag til ny hardware til meg? Da tenker jeg på cpu, minne og hovedkort. Athlon64 selvfølgelig ;) Bare pass på en ting, skal ha AGP-port! Gidder ikke bytte ut mitt X800 XT PE :love:

 

Mitt forslag:

Asus K8N-E DELUXE Socket 754

Athlon64 3400+

2x 512MB PC3200 TwinMOS (Hørt det er endel tull med nforce 3 og twinmos, stemmer dette?)

 

Eventuelt ett annet basert på 939/754.

 

Fyr løs! ;)

Endret av Typhon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...