Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Meget ustabil maskin etter vannlekasje


Anbefalte innlegg

jupp.. i KT133 dagene så ble en IDE kontroller dårlig.. og hele maskinen ble ustabil..

Her er hele maskina dårlig ;)

 

Nå har jeg "ribba" den for alt nesten, likevel vil den ikke starte. Dette skjedde helt plutselig. :(

 

Uff, vet ikke hva som er galt jeg. Får la den stå litt.... kanskje den kommer på bedre tanker ;)

 

Men ville en eller annen luring kommet med ett forslag til ny hardware til meg? Da tenker jeg på cpu, minne og hovedkort. Athlon64 selvfølgelig ;) Bare pass på en ting, skal ha AGP-port! Gidder ikke bytte ut mitt X800 XT PE :love:

 

Mitt forslag:

Asus K8N-E DELUXE Socket 754

Athlon64 3400+

2x 512MB PC3200 TwinMOS (Hørt det er endel tull med nforce 3 og twinmos, stemmer dette?)

 

Eventuelt ett annet basert på 939/754.

 

Fyr løs! ;)

amd64 3000+ @ 2gHz

TwinMos 2x 512 ddr-dim pc3200 @400mHz.

MSI K8N Neo2 platinum Nforce3 250GB

WD raptor 10.000rpm 36,xx GB

2xmaxtor diamond max10 300GB 16mb catch (striping)

Ati radeon 9600 sapphire 128

22" crt 1600 x 1200 @ 100Hz

Bruker pc'n primert til videoredigering

(hjemmevideo (hobbybasis))

 

 

Funker knall dette...

Har ikke hatt problemer med rammen... stødig som fjell!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut dette k.kr. Bare tenke meg litt om nå så bestiller jeg A64 3500+ eller noe deromkring og det hovedkortet. Må bare mekke om vannkjølinga litt da :hmm:

 

Edit: Når prisforskjellen på 3500+ og 3200+ er 500,-... hva ville dere valgt da?

Endret av Typhon
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med noen av spillene mine, eller redigeringsprogramet mitt.... Men hva man trenger og hva man vil ha er ikke altid det samme... Skulle jeg kjøpt prosessor i dag ville jeg kjøpt 3700+

 

Så svaret må vel være JA ;)

Lenke til kommentar
Før jeg kjøper denne denne galskapen skal jeg teste med en annen cpu og ett annet skjermkort. Just in case.

 

Men hva er hovedforskjellen mellom socket 754 og 939? Hukser ikke det helt :p

Forskjellen er vel at 939 er mye mer fremtidsrettet, nfoce4 chipset, det tillater en mye bedre ram, og pci-ekspress,

 

Så om du skal bytte til 939 må du bytte skjermkort.

 

Men det er ikke så mye å hente... enda....

 

Men helt klart det beste alternativet om du skal bytte hele plattformen ( cpu, ram og skjermkort)

Lenke til kommentar
Man får hovedkort til 939 med AGP ;)

 

Tenker på ytelsesmessig jeg nå, hva er raskest? Rett og slett?

jeg har ikke prøvd 939, men ut i fra mulig bus hastighet osv. skal det være større muligheter på 939 mtp hastighet....

 

(hvilket kort får du 939 med agp?? )

Lenke til kommentar

Hei, har tittet på noen forskjellige Hkort nå, det jeg legger merke til er at alle 939 med agp, har nforce3 chipset... det samme som 754.

 

Så hvis du skal bruke agp, er det mest lønnsomt å bruke 754 ($$$)

Det er ikk noe spes å hente uansett.... Den største forskjellen er prisen!

 

Så hvis penger er med i bildet så får du mer for pengene ved å velge 754....

Lenke til kommentar
Selv om jeg kommer til å gå for 939 så var dette en liten tankevekker, så takk for innspillet :)

 

Sånn sett bort fra penger, vil det merkes i spill om 939 er raskere enn 754?

dette bestemmes i høy grad av chipsettet... Tror ikke du vil merke noen spes forskjell i spill

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300874&cks=PRL

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300809&cks=PRL

 

Hvis du sammenlikner disse to prosessorene er di svert like, den største forsjellen er vel prisen...;)

Lenke til kommentar
Høres bra ut dette k.kr. Bare tenke meg litt om nå så bestiller jeg A64 3500+ eller noe deromkring og det hovedkortet. Må bare mekke om vannkjølinga litt da  :hmm:

 

Edit: Når prisforskjellen på 3500+ og 3200+ er 500,-... hva ville dere valgt da?

angående det at katten din nappet ut ledningen. Du kan da bruke clips som du setter ekstra stramt.. Slipper du uroe deg for disse kattene som absolutt skal undersøke over alt.. :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Høres bra ut dette k.kr. Bare tenke meg litt om nå så bestiller jeg A64 3500+ eller noe deromkring og det hovedkortet. Må bare mekke om vannkjølinga litt da  :hmm:

 

Edit: Når prisforskjellen på 3500+ og 3200+ er 500,-... hva ville dere valgt da?

angående det at katten din nappet ut ledningen. Du kan da bruke clips som du setter ekstra stramt.. Slipper du uroe deg for disse kattene som absolutt skal undersøke over alt.. :p

Hehe, det ordnet jeg med en gang :D Stripset slangene fast med 2 strips på hver nippel. Så er jeg blitt ekstra nøye med å holde døra igjen :whistle:

 

Får hovedkortet mitt nu snart, skal teste når jeg kommer hjem fra jobb :)

 

Oppdatering:

Systemet fungerer som det skal, men ikke når jeg putter i skjermkortet. Da skjer det litt av hvert :cry: Prøvde først med ett FX5200 som pappa har i maskina si, funka 100%.

 

Første gangen fikk jeg ikke skjermbilde, skrur av og rikker litt på skjermkortet. Da fikk jeg bilde. Kom så inn i windows og etter 1 minutt var det frem det artifacts :ohmy:

 

Snodige greier. Skal reinstallere windows nå, håper det løser seg

Endret av Typhon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...