Gå til innhold

Backup program til bilder og mail.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg vil ha eit automagisk program som tar kopi av bildene mine til ein extern harddisk.

Harddisker ryk jo som aldri før, derfor vil eg ha backup av dei.

Har ein Western Digital 250 gb extern hd som eg skal bruke.

Vil at programmet skal lagre bilda slik at eg slepp programvare for og pakke dei oppigjen. F.eks at eg kan ta med disken til bror min og kopiere ut bilda til han, uten noken form for extra software.

Til mailen så kunne det vore greit om den avslutta outlook og kopierte fila (pst).

Synkronisering gjerne midt på natta. Pc'n står altid på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Eg vil ha eit automagisk program som tar kopi av bildene mine til ein extern harddisk.

Harddisker ryk jo som aldri før, derfor vil eg ha backup av dei.

Har ein Western Digital 250 gb extern hd som eg skal bruke.

Vil at programmet skal lagre bilda slik at eg slepp programvare for og pakke dei oppigjen. F.eks at eg kan ta med disken til bror min og kopiere ut bilda til han, uten noken form for extra software.

Til mailen så kunne det vore greit om den avslutta outlook og kopierte fila (pst).

Synkronisering gjerne midt på natta. Pc'n står altid på.

Jeg bruker Retrospect versjon 6 på serveren min og på hoved pc'en. Det følger med på Maxtor sine eksterne disker og fungerer kjempe bra til den oppgaven du beskriver.

Du har også en åpen fil backup funksjon.

Du kan også velge at den bare skal replikere innholde i de angitte mappene, og da trenger du ikke programvare til å pakke dem opp igjen, den kopierer da bare mappene helt vanlig. Så det løser problemet ditt.

Jeg har fire disker fra maxtor, så jeg har fire lisenser, bruker bare to av dem så det finnes nok flere som har en lisens til overs ;)

Her er hjemmesiden til produsenten av Retrospect.

Endret av myhken2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...