Gå til innhold

Ny PC til Gaming, prisklasse rundt 10k


Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe meg ny PC til gaming

ønsker rå kraft, med en prislapp på rundt 10 000.

 

Har skjerm, Xp og annet stæsj allerede på den gamle. så trenger ikke det.

 

Det som er viktig er

 

hard disk

grafikkkort

prossessor

samt annen innmat i PCen.

 

Trenger å forbrede ankomsten av BF2... :dribble:

 

Noen som kan hjelpe meg hva jeg skal kjøpe?

 

har sett på elkjop.no og var noen kraftige der.

sjekka komplett.no også men de skal prakke på deg så jævla mye dritt jeg ikke

trenger.

 

PS

Skal ikke kjøpe meg byggesett, men ferdig satt sammen.

 

#topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke bry meg med skjerm, mus , tastatur, men om du legger ca 2500 (kjøp 19")

Videre vil jeg anbefale det oppsettet som jeg selv kjøpte i januar.

HK: Asus A8N SLI deluxe ca 1500 kr

grafikk: MSI 6600gt ca 1600 kr

ram: 3200 ddr 1024mb ca 1500 kr

hd: maxtor s-ata 200gig ca 900 kr

cpu: amd64 3500+ ca 2400 kr

 

Dette systemet går så det griner, og med mulihet til å klemme inn et grafikkort til når man vil ha mer fart. (jeg spiller for tiden HL2 og NFS underfround på dette systemet med masse detaljer og oppløsning, og det flyter fint)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Vil du begrunne den påstand ? Eller er det tatt rett i fra ingenting?

 

det er sant, mange tester mellom Amd og Pentium viser at AMD er kraftigere når det gjelder spilling osv...det var en test på catch gamer for ikke lenge siden...

Ikke for å lage diskusjon her. Det var ikke det jeg ville fram til, det var måten du skrev det på.....

sett opp linker til han i stede for å rope ut påstander han ikke er klar over ect ect.

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
Vil du begrunne den påstand ? Eller er det tatt rett i fra ingenting?

 

det er sant, mange tester mellom Amd og Pentium viser at AMD er kraftigere når det gjelder spilling osv...det var en test på catch gamer for ikke lenge siden...

Det var ikke en test på catch gamer, det var en nyhet som linket til anandtech og Denne testen.

edit: btw hold deg langt unna elkjøp. Trenger vel ikke si hvorfor, det kan noen andre forklare.

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan bygge pc selv, kan gutta på Digital Impuls i Møllergata i Oslo sette sammen hva du måtte ønske av deler i maskina......

 

På den måten kan du nyte godt av å ha en skreddersydd pc, og slippe å rote med bygging selv!!!

 

kan ikke skade å sjekke ihvertfall, og forhøre seg her på forumet om andre som har erfaring med dette....:)

 

når det gjelder harddisker, kanskje to Raptor disker i raid for ultrakjapp respons???

Lenke til kommentar

Trenger vel egentlig ikke slenge ut tester.. A64 er et bedre valg enn P4 til spilling. Og nei, jeg er ikke AMD-fanboy, er Intel-fanboy, og vil allikevel kjøpe A64 neste gang jeg kjøper PC.

 

Og gjentar det som er sagt før, ikke kjøp PC på elkjøp. Gir lite for pengene. Og jeg trenger ikke vise noe bevis for dette heller. Det er et FAKTUM. Bruk komplett/psdata/netshop's pcbyggere.

 

Eller, ta en titt på Anbefalingene og "Spilleren", kan kjøpe svakere CPU, ikke kjøpe mus og andre ting du ikke trenger, og da er du nok i nærheten av budsjettet ditt.

 

Kan også gå for en ferdigbygd pc fra Netshop

Endret av Nomix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...