Gå til innhold

6800GT, Ultra eller X800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Kommer det noe nytt krot fra nVidia snart eller, siden prisene på Ultra "dumpes" så mye for tiden.. Først BFG Tech 6800 Ultra fra 3999,- til 3795,-, nå dette XFX kortet som for 2 dager siden kostet over 4400kr hos MPX...?

 

EDIT:

 

Da er et XFX GeForce 6800 Ultra 256MB kjøpt og betalt hos MPX.no - 3590,- inkl. frakt! :D Håper de er rask til og sende!

 

Her er forøvrig en TEST av XFX 6800 Ultra. Ser ut som et kjempebra kort! Med vannkjøling (Danger Den NV68 eller AC Aquagrafix 6800 blokker som kjøler både GPU og minne) så skal det nok være mulig og klokke det endel høyere også :thumbup:

 

Ifølge denne testen hos Bit-Tech skal XFX 6800 Ultra kjøre med 450MHz core som default. Men finner ikke noe om dette på XFX sine hjemmesider..?

 

Gleder meg til nVidia drivere igjen!

Endret av bidz
Lenke til kommentar
skjønner ikek hvorfor dere klager over ati sine drivere!

har hatt flere både ati og nvidia kort, og jeg syntes begge produsentene har veldig gode drivere!

at nvidia har bedre, eller omvendt er bare tull.

I Windows er nok kvaliteten på driverene like bra, men ikke i Linux, og jeg bruker Linux og FreeBSD ganske mye...

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen kommer vi mest sannsynlig aldri noen vei med... geforce er gode på noen spill, å ati på andre..

 

begge produsentene lager gode kort..

 

Å som sagt av folk lenger oppe... du merker ikke mye forskjell mellom 800XTPE å GF 6800 ultra uanz..

 

 

God jul å takk for meg..

 

Begge kortene er stillegående med rette kjøler forresten ;)

Lenke til kommentar

Jeg endte med et BFG 6800 Ultra OC (3795,- MPX.no) Var ikke klar over XFX-kortet ovenfor da jeg bestilte, men jeg hadde sikkert tatt BFG uansett. BFG har beste support/garanti man får tak i, + garantien dekker overklokkingen som følger ferdig med og BFG har bedre omtaler enn XFX. Investerer 300,- i såpass ;) Får det i postkassen imorgen. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Jeg endte med et BFG 6800 Ultra OC (3795,- MPX.no) Var ikke klar over XFX-kortet ovenfor da jeg bestilte, men jeg hadde sikkert tatt BFG uansett. BFG har beste support/garanti man får tak i, + garantien dekker overklokkingen som følger ferdig med og BFG har bedre omtaler enn XFX. Investerer 300,- i såpass ;) Får det i postkassen imorgen. Gleder meg.

Skulle egentlig bestille BFG'et selv. XFX'et kosta 4399,- helt til i dag, da det plutselig ble satt ned til 3499,-. XFX leverer noen kort med 450MHz core hastighet, men det er ingen garanti for at kortet en kjøper takler den hastigheten. Men alle kortene blir minimum levert med 425MHz core, samme som BFG'et.

 

Ellers er jo XFX og BFG produsentene som får lovt og håndplukke chips hos Nvidia før andre, siden de er de eneste Premium Partnerene, så sjansen for gode overclocks er supert på begge to! :)

Endret av bidz
Lenke til kommentar

jeg har hatt TO stk XFX 6800 Ultra kort. begge kom med 425\1100

Det første klokka som et GT omtrent.

 

Det andre fikk jeg til å kjøre alle 3dmark stabilt på 456\1170.

Gaming er 450\1150 knall-stabilt.

er dødsfornøyd!

 

kjempekort. dette med at BFG er bedre har jeg sjekket grundig ut da jeg sto mellom disse to. tester viser at XFX klokker mye mye bedre, så selv om dette ikke er garantert så sier det litt.

 

I tester kom XFX mellom 450 og 470 på core og mellom 1160 og 1250 på minnet.

 

BFG varierte fra ingen OC til 440-tallet.

så gå for XFX. Med den skuddsikre Forbrukerkjøpsloven har garantier egentlig null å si.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

 

Disse to virker nå mest interessant:

ATI X800XT PE

XFX nvidia 6800 Ultra

 

Hvor mye mer bråker nvidiakortet og må jeg ha mer enn 350W strømforsyningen jeg har nå? I så fall er nvidia utelukket. Orker heller ikke å ha for mye støy. På dette punktet virker i hvertfall ATI bedre etter det jeg har lest. Noen som har prøvd disse to kortene "live"?

Lenke til kommentar
Hvor mye mer bråker nvidiakortet og må jeg ha mer enn 350W strømforsyningen jeg har nå? I så fall er nvidia utelukket. Orker heller ikke å ha for mye støy. På dette punktet virker i hvertfall ATI bedre etter det jeg har lest. Noen som har prøvd disse to kortene "live"?

350W er lite, uansett hvilket kort du velger. 6800 Ultra bruker rundt 110W ved full load, mens X800XT-PE bruker rundt 80-90w ved full load, så det er ikke så stor forskjell. Dette er KUN skjermkortet altså. Har du i tillegg en P4 Prescott som bruker rundt 90-110w ved full load, 3 HDD'er som bruker 20-25w hver, lydkort, osv, osv, så er 350W uansett for lite, uansett hvilket skjermkort du velger!

 

Etter det jeg har lest, er 6800 Ultra kortene litt mer bråkete enn ATI kortene. Dog kan en justere viftehastigheten med NVTweak. Det kan en dog på ATI kortene med ATITool også. For min del spiller støy null rolle, siden jeg skal ha vannkjøling på GPU (og CPU forøvrig).

 

XFX kortet til 3499,- er jo 400kr billigere enn det billigste X800XT-PE kortet til 3895,-. Du kan jo få en BRA PSU til rundt 500 lappen (bZerk 500W f.eks, hos Microplex.no), sånn sett kan du få et XFX 6800 Ultra og en ny PSU (som du sikkert kommer til og trenge etterhvert uansett) til omtrent samme pris som et X800XT-PE. I tillegg er jo XFX kjent for veldig bra kvalitet og veldig gode overklokkings-muligheter.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Da blir det et XFX 6800 Ultra på meg. Trenger nå bare en ny strømforsyning. Bzerk ser altfor harry ut synes jeg. Hva annet anbefaler dere?

 

- Enermax 485W Noisetaker

- OCZ PowerStream 520W

- Mist 500W

 

Klarer ikke å bestemme meg. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Takker for alle svar. Da blir det et XFX 6800 Ultra på meg. Trenger nå bare en ny strømforsyning. Bzerk ser altfor harry ut synes jeg. Hva annet anbefaler dere?

 

- Enermax 485W Noisetaker

- OCZ PowerStream 520W

- Mist 500W

 

Klarer ikke å bestemme meg. Noen som kan hjelpe?

Har OCZ Perwe Stream 520W selv, kan anbefale den! :thumbup:

 

Meget lavt støynivå...

Lenke til kommentar
Takker for alle svar. Da blir det et XFX 6800 Ultra på meg. Trenger nå bare en ny strømforsyning. Bzerk ser altfor harry ut synes jeg. Hva annet anbefaler dere?

 

- Enermax 485W Noisetaker

- OCZ PowerStream 520W

- Mist 500W

 

Klarer ikke å bestemme meg. Noen som kan hjelpe?

MIST 500W :thumbup:

 

Har selv en slik og den er dønn stabil, og sinnsykt stillegående (tror neppe du finner en mer stillegående PSU på markedet, forutom vifteløse).

Jeg hører den ikke i mitt system, og jeg har vannkjøling på hele systemet, samt HDD'er montert i gummifester og slikt, altså et veldig stillegående system i utgangspunktet.

 

HER har du forøvrig mange forumbrukere sin erfaring med MIST 500W PSU'en!

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Takker for alle svar. Da blir det et XFX 6800 Ultra på meg. Trenger nå bare en ny strømforsyning. Bzerk ser altfor harry ut synes jeg. Hva annet anbefaler dere?

 

- Enermax 485W Noisetaker

- OCZ PowerStream 520W

- Mist 500W

 

Klarer ikke å bestemme meg. Noen som kan hjelpe?

Fornuftig valg...

Jeg har selv en Enermax PSU og er veldig fornøyd med den.

Tror det er mye et fett hvilken PSU du går for... Bare tenk pris du. ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig bestemt meg. Det ble dette:

- XFX 6800 Ultra

- Enermax Noisetaker 485

 

Valgte Enermaxen til slutt for å få kun en pakke så jeg slapp to frakt.

 

Takk til alle som har bidratt med gode forslag. Gleder meg nå til å få pakken....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...