Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på, er disse "seminarene" i exphil det samme som øvingstimene i exphil?

Meld deg inn i en av seminarene til ExPhil. Skriv ned alt de sier kan være lurt å ha med i oppgaven. De kommer til og med med mange eksempler hvordan man skal skrive oppgaven og hvordan, samt hva man bør ha med. Jeg skrev ned alt de sa (direktetekster style), brukte det (skrevet om selvfølgelig) i oppgavene, og fikk de lett godkjent. Til eksamen leste jeg oppsummeringene til hvert kapittel i boken, og fikk B. Hadde jeg lest hele boken er jeg sikker på at jeg hadde fått A, men på grunn av andre tidskrevende fag nedprioriterte jeg Exphil.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at kybernetikk og data/komtek har 3 felles fag, kun diskret matematikk jeg ikke har første termin. I 2. termin har de digitalteknikk med kretsteknikk, vil det tilsvare kretsteknikk som man har på kybernetikk 1. termin? Eller må jeg ta det faget hvis jeg velger å ta 1. termin på kybernetikk linja og så eventuelt bytte?

Digitalteknikk med kretsteknikk tilsvarer ikke kretsteknikk, men noe pensum er likt. Dermed må du nok ta dig.tek. m/kretstek. selv om du har hatt kretsteknikk.

 

Må jeg da eventuelt ta opp diskret matematikk i tillegg til de 4 andre faga 2. termin?

Ja og nei: Du må "ta opp" diskret matematikk, men du kan nok ikke ta det i 2. semester, da det bare går (såvidt jeg vet) på høstsemestrene.

 

Et siste spørsmål, er det samme pensumbøker i de to sistnevnte faga? Altså microelectronic circuits og electric circuits?

Regner med du mener digitalteknikk med kretsteknikk vs. kretsteknikk, i så fall; nesten. Electric circuits brukes i kretsdelen, men i stedet for Microelectronic brukes Principles of Digital Design i digitalteknikkdelen. (Med forbehold om at de skifter bøker neste år)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at kybernetikk og data/komtek har 3 felles fag, kun diskret matematikk jeg ikke har første termin. I 2. termin har de digitalteknikk med kretsteknikk, vil det tilsvare kretsteknikk som man har på kybernetikk 1. termin? Eller må jeg ta det faget hvis jeg velger å ta 1. termin på kybernetikk linja og så eventuelt bytte?

Digitalteknikk med kretsteknikk tilsvarer ikke kretsteknikk, men noe pensum er likt. Dermed må du nok ta dig.tek. m/kretstek. selv om du har hatt kretsteknikk.

 

Må jeg da eventuelt ta opp diskret matematikk i tillegg til de 4 andre faga 2. termin?

Ja og nei: Du må "ta opp" diskret matematikk, men du kan nok ikke ta det i 2. semester, da det bare går (såvidt jeg vet) på høstsemestrene.

 

Et siste spørsmål, er det samme pensumbøker i de to sistnevnte faga? Altså microelectronic circuits og electric circuits?

Regner med du mener digitalteknikk med kretsteknikk vs. kretsteknikk, i så fall; nesten. Electric circuits brukes i kretsdelen, men i stedet for Microelectronic brukes Principles of Digital Design i digitalteknikkdelen. (Med forbehold om at de skifter bøker neste år)

Takker for meget bra svar :thumbup:
Lenke til kommentar

Noen her som kunne tatt seg tid til å hjelpe meg litt? :whistle:

 

Må ha oppgaven 2.39 i Walpole, Myers, Myers and Ye: Probability and Statistics (9. Utg.), Prentice Hall. (TMA4240) ordrett her.

 

Sitter med feil utgave av boken her og har veiledning i dette om kort tid. Tror muligens de har endret oppgaveteksten da dette stemmer relativt dårlig med LF.

 

2.39

"In a regional spelling bee, the 8 finalists consist of 3 boys and 5 girls. Find the number of sample points in the sample space S for the number of possible orders at the conclusion of the contest for

(a) all 8 finalists

(b) the first 3 positions"

 

EDIT: Denne kan vel være nyttig hvis du har en gamlere utgave.

Endret av javanuben
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor viktig matematiske formler er i SØK1000 (innføring i samfunnsøkonomi)?

Har lagt merke til at det forklares ganske grundig i læreboka, men så er det en del ruter med en del vanskeligere formler som ikke er like godt forklart, og i tillegg er boka på engelsk så det blir litt vanskeligere.

 

Bare lurer på om vi trenger å kunne disse lengre formlene, da de verken er spesielt godt forklarte eller lette å huske. De er vel i grunn heller ikke formler, men mer som matematiske bevis.

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg studerer samfunnskunnskap og ikke samfunnsøkonomi, og jeg har derfor ikke matematikk som et eget emne som de aller fleste som studerer samfunnsøkonomi har.

Lenke til kommentar

Holder på å laste ned matlab for mac. Den henger seg opp etter at jeg har skrevet inn lisenskoden. Den står og henger på Assembling product list. Noen som har noe tips?

Mener å huske at jeg hadde det samme problemet. Tror jeg løste det ved å installere en litt eldre versjon.

Lenke til kommentar

Vi gjorde det som sånn felles greie i IT-øvingen. Prøve progdist men det gikk så treigt siden alle de andre brukte den, brukte CD istedet. Det gikk til slutt da, sto bare og hang der kjempelenge, type en halvtime. Tok så en time å laste inn programmet, men nå er det på macen ;-) Takk for svar folkens ;)

 

EDIT: Ikke diss mac!

Endret av kvantefysikk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...