Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke værre? Da hadde jo selv jeg kommet inn - med mine dumme fagvalg som kun fungerte bra poengmessig før kunnskapsløftet. Men nå som jeg endelig har nok poeng, og garanti om jobb etter fullført siv.ing, så gir jeg faen og velger noe annet.

 

Noen som vet årets krav på BFY, filosofi, og årsstudium i psykologi?

Lenke til kommentar

Jo. Men tilfeldighetene gjør at jeg er garantert en grei it-jobb om jeg gidder å fullføre et relevant studium og flytte til Oslo. Men det vil jeg jo ikke. Og siv.ing er for tungt og langt til at man gidder å gjøre det bare for gøy, uten noen reel motivasjon bak.

 

Skal tilbake til Trondheim til høsten, selv om jeg skal studere i Stjørdal. Kanskje blir det også noen dragvollfag - siden noen av fagområdene der er interessante.

 

Men ja, det er noe i at kontakter kan være kjekt å ha.

 

-

 

Bluebananatree: du vil selvfølgelig ha fullt stipend og lån. Du må nesten bo i telt ute i skogen for å klare deg kun på stipend.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Hei, et lite spørsmål til om lånekassen. Jeg skal flytte til Trondheim (NTNU) i august - hvilket stipend/lån-stipend skal jeg krysse av for på lånekassen? Forsto ikke helt hva jeg skal velge, anyone?

 

se link: http://i.imgur.com/5iztH.jpg

Sannsynligvis fullt stipend og lån. Det blir 89000 totalt (40%(?) blir omgjort til stipend når/hvis du står på eksamen) pluss eventuelt stipend til reise. Alt unntatt sistnevnte utbetales i utgangspunktet som lån.

Lenke til kommentar

Hei, et lite spørsmål til om lånekassen. Jeg skal flytte til Trondheim (NTNU) i august - hvilket stipend/lån-stipend skal jeg krysse av for på lånekassen? Forsto ikke helt hva jeg skal velge, anyone?

 

se link: http://i.imgur.com/5iztH.jpg

Sannsynligvis fullt stipend og lån. Det blir 89000 totalt (40%(?) blir omgjort til stipend når/hvis du står på eksamen) pluss eventuelt stipend til reise. Alt unntatt sistnevnte utbetales i utgangspunktet som lån.

Reisestipend? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg kom inn paa Fysikk og matematikk, og der var poenggrensen i foerstegangsvitnemaalskvoten 55.0 (jeg hadde 59.5 poeng), altsaa 1.5 poeng hoeyere enn sist aar. Er det noen som kom inn i ordinaerkvoten som kan si hva grensen der var? Den pleier jo aa vaere betydelig lavere enn i foerstegangsvitnemaalskvoten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...