Gå til innhold

Hvilket spill foretrekker du?

Hvilket spill foretrekker du?  

252 stemmer

1. 1. Hvilket spill foretrekker du?

• Splinter Cell
      132
    • Metal Gear Solid
      119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alle her vet at uansett hvilket spill som leder, så er MGS mye bedre. :yes:

jeg veit ikke det.. :dontgetit: nå har ikke jeg prøvd mgs da..sikkert ikke dårlig det heller...men jeg syns nå sc er dødsbra jeg da :w00t:

Skrevet
Historie er eg enig i, men det andre?

Seriøst, du må da være enig med lyden?

Gameplayet er jo helt konge og, men det er vel kanskje olitt mer inviduelt.

Skrevet
Historie, gameplay og lyd!

Enig med du.

Historie er ikke noe å diskutere en gang. Heller ikke lyden.

Gameplay går vel mer på smak og behag, men jeg synes SC blir altfor lineært.

Og fks: Når jeg spiller SC så gidder jeg ikke alltid høre på alt de babler i vei om. Jeg finner det ikke alltid like interessant. Så det blir bare å skippe kuttscener og spille videre.

I MGS sitter jeg klistret, og nyter hver enste kuttscene.

Skrevet

Grunnen til at MGS er best har mange argumenter. Historie, regi, humor, lyd og gameplay.

Sett i alt gjør sammenhengen mellom MGS 1, 2 og 3 historiemessig at det rager høyt over Splinter Cell. Har du spilt spilla, men ikke blitt imponert, bør du spille på nytt. Da har du virkelig gått glipp av noe. Personlig synes jeg MGS historien er blant de beste fortellingene i verden, kun sidestilt med Lord of the Rings og Matrix trilogien. De dype personkarakteristikkene imponerer. I flere spill (b.la. Splinter Cell) er de onde ond, og de gode god. I Metal Gear går alt så mye dypere. Alt har en sammenheng, om du vil (se den) eller ikke.

Regien er også fenonmenal. Hideos ønske om en gang å regissere en ordentlig film skinner virkelig igjenennom. Ingen cutsequencer i noen spill, kan måle seg med cutsequencene i MGS. Hans bruk av slow-mo blir faktisk ikke irriterende og klisjé-aktig, og selv om grafikken ikke er like pen som Splinter Cell, har den et mye større bruksområde og får fram mye mer følelser.

Splinter Cell kan på langt nær måle seg med MGS i humor. Hideo er en ironiens mester, og har mange morsomme skjulte budskap liggende på lur. Hvilke andre produsenter tør å lage et helt spill (Snake eater) med en underliggende parodi på James Bond? Eller f.eks. Snake vs. Monkey, hvor Snake tilkalles for å uskadeliggjøre en bunsj aper. Snake er litt motvillig, og spør hvorfor ikke Sam eller Gabe er ledig. Altså Sam Fisher fra Splinter Cell, og Gabe Logan fra Syphon Filter :yes: Ingen SPILL har fått meg til å le så mye som MGS. Dette gjelder ikke bare de ferdiglagde spøkene, men også alle småtingene du kan gjøre underveis i spillet. Hvem synes vel ikke det er koselig med Stealth suit? :p

Lyden i MGS er fornøyelig. Basta.

Kanskje har Splinter Cell "artigere" og mer realistisk gameplay, men den store forskjellen i følelsen når du spiller MGS og Splinter er enorm. Når jeg setter meg ned med ett av Hideo Kojimas mesterverk, blir jeg sugd inn i det, klarer nesten ikke stoppe :p Med splinter cell ble jeg imponert over grafikken og realismen, men orket ikke engang å fullføre spillet (spilt halve 1rn og 2rn).

Til slutt. Splinter Cell er på ingen måte et dårlig spill. For all del. Men et de to viktigste argumentene for at et spill skal være bra for meg er: A) Orginalitet. Det var faktisk MGS som skapte stealthsjangeren som vi har den i dag. og: B) Historie. Et spill med en historie som ikke fenger meg blir raskt et kjedelig spill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...