Gå til innhold

NationStates, et politisk forumspill


Anbefalte innlegg

Hva slags spørsmål får man? Hvis man bare får tullespørsmål med urimelige alternativer så vet jeg ikke om jeg gidder engang...

Det er høyst varierende kvalitet på spørsmålene. Eller, spørsmålene er egentlig grei nok, men alternativene man får er ofte begrenset og veldig "enten eller". Men det er grei underholdning, tar bare 3-4 min av dagen og det kan være interessant å se hvilken virkning valgene får. Selv om det blir veldig ekstremt til tider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UN Category: Father Knows Best State

Civil Rights: Good

Economy: Good

Political Freedoms: Unheard Of

 

Er enig i at resultatene blir ekstreme. Jeg sa at husdyreiere skal stå ansvarlig for kriminalitet dyrene gjør, og nå blir de rettsforfulgt for offentlig urinering.

 

Jeg sa også at jakt på dyr ikke lenger kunne foregå på uhumane måter, slik som med hunder. Resultatet var at folk jaktet med stridsvogn!

 

The Rouge Nation of Foulon

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bare minner om at vi får mer makt i FN basert på antallet endorsements delegaten vår (meg =]) har i regionen sin. så hvis dere vil at mine stemmer (for/mot FN-vedtak) skal telle mer, kan dere som er FN-medlemmer trykke på "[Add Your Endorsement]" nederst på sida til "The Song of YaAllWantASingle"..

 

den nasjonen med flest endorsements blir FN-delegat, så hvis dere føler at en annen nasjon kan gjøre en bedre jobb enn meg, får dere endorse dem istedet, evt. ta det opp i plenum

 

men dette er sikkert ting de fleste vet fra før..

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Latterlig, valgte at kunst burde være en hobby og ikke noe staten skulle stå for. Og så fører det til at kunst er blitt forbudt? Nei man bør virkelig jobbe litt med konsekvensanalysen i det spillet

Ja, det langt mellom fornuftige kompromisser i det spillet. Jeg føler også at det er litt vel mye svart/hvitt tankegang og overstyring.

 

Jeg fikk nettopp beskjed om at nasjonaldyret mitt, Pirajaen, er utrydningstruet og har angrepet befolkningen ved flere anledninger. Alternativene sto mellom:

* Forby jakt på dem så de ikke utryddes

* Utrydd dem, vi gjør darwin en tjeneste ved å ikke hale det ut lengre enn nødvendig

* Tem dem så de blir snille og kan være kjæledyr så de ikke utryddes (tamme pirajaer vil ikke kunne kunsten med å leve fritt i skogen selv)

 

Det er ikke lett å velge nei :roll:

Kanskje det beste er å bare dismisse slike spørsmål.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest Slettet+12341842
Latterlig, valgte at kunst burde være en hobby og ikke noe staten skulle stå for. Og så fører det til at kunst er blitt forbudt? Nei man bør virkelig jobbe litt med konsekvensanalysen i det spillet

Ja, det langt mellom fornuftige kompromisser i det spillet. Jeg føler også at det er litt vel mye svart/hvitt tankegang og overstyring.

 

Jeg fikk nettopp beskjed om at nasjonaldyret mitt, Pirajaen, er utrydningstruet og har angrepet befolkningen ved flere anledninger. Alternativene sto mellom:

* Forby jakt på dem så de ikke utryddes

* Utrydd dem, vi gjør darwin en tjeneste ved å ikke hale det ut lengre enn nødvendig

* Tem dem så de blir snille og kan være kjæledyr så de ikke utryddes (tamme pirajaer vil ikke kunne kunsten med å leve fritt i skogen selv)

 

Det er ikke lett å velge nei :roll:

Kanskje det beste er å bare dismisse slike spørsmål.

4666435[/snapback]

Altså; det meste av spillet er bygd opp rundt humor, noe man ganske sikkert finner ut ved hjelp av de sprø meningsytringene i issue-ene. Det står til og med i FAQ-en at NationStates har syke og ekstreme utfall, men dette er ment som noe man skal kunne lese og deretter le av. Skal man ha noe mer realistisk så vil jeg anbefale www.cybernations.net, som er mer et strategispill, men som allikevel ligner på NationStates :)

Lenke til kommentar

Artig spill,men blir litt kjedelig etterhvert, har Hardware en region?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
The Empire of Feltherre

Civil Rights:Superb

Economy:Reasonable :(

Political Freedoms:Superb

 

The Empire of Feltherre is a tiny, socially progressive nation, renowned for its absence of drug laws. Its compassionate, intelligent population of 5 million hold their civil and political rights very dear, although the wealthy and those in business tend to be viewed with suspicion.

 

The medium-sized, corrupt, liberal government juggles the competing demands of Social Welfare, Religion & Spirituality, and Defence. The average income tax rate is 18%, but much higher for the wealthy. A tiny private sector is dominated by the Beef-Based Agriculture industry.

 

Crime is a problem, probably because of the country's utter lack of prisons. Feltherre's national animal is the eagle, which frolics freely in the nation's many lush forests, and its currency is the Felt.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

The Holy Empire of the Muffin Heads

 

Category: Compulsory Consumerist State

Civil Rights: Below Average

Economy: Powerhouse

Political Freedoms:Rare

 

The Holy Empire of The Muffin Heads is a small, economically powerful nation, notable for its compulsory military service. Its hard-nosed, hard-working, cynical population of 12 million are rabid consumers, partly through choice and partly because the government tells them to and dissenters tend to vanish from their homes at night.

 

The medium-sized, corrupt, pro-business government juggles the competing demands of Defence, Commerce, and Law & Order. Citizens pay a flat income tax of 7%. A powerhouse of a private sector is led by the Beef-Based Agriculture industry, followed by Arms Manufacturing and Soda Sales.

 

The tenet of free speech is held dear, married couples must call each other "darling" or risk a fine, the automotive industry soaks up huge government handouts, and military spending is on the increase. Crime is a serious problem. The Muffin Heads's national animal is the Muffin Moose, which teeters on the brink of extinction due to widespread deforestation, and its currency is the Muffin.

 

The Muffin Heads is ranked 69th in the region and 16,844th in the world for Largest Timber Woodchipping Industry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...