Gå til innhold

Garanti på Koss the Plug- hvordan?


Anbefalte innlegg

Jeg har ganske nylig fått til å knekke ledningen på den venstre "pluggen" min. Dette er det andre settet jeg har som nettopp dette har skjedd med, og jeg begynner å bli litt lei. Hvor skal jeg sende inn pluggene for å få nye? må jeg sende dem helt til US eller kan jeg bare få bytta dem inn der jeg kjøpte dem?

 

Vurderer og å gå over til lukka headset, men det tar så masse plass... Noen synspunkter på om det er verdt det i forhold til pluggene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber selv på Spaceworld i bergen og vi forhandler Koss.

Koss har livstidsgarantid som alle vet.

 

To do:

Ta med kvitering og hodetelefonene til forhandler som selger koss

Det sitter 2 stk i Norge å reparerer Koss, så dette vil ta deg fra 4-5 uker å få de tilbake(reparert)...klarer de ikke å reparere, får du nytt.

Selv om du bare kommer med en ledningsstump og har kvitterng så får du nytt fra service verkstedet, men ikke fra forhandler.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Vurderer og å gå over til lukka headset, men det tar så masse plass... Noen synspunkter på om det er verdt det i forhold til pluggene?

Sony har også en øreplugg modell som har litt bedre lyd en Koss'en: MDR-EX71SL.

Har også litt mykere ledninger enn Koss'en. kan være vel verdt å forsøke disse.

Ellers er jo referansemodellen innenfor øreplugger laget av "Etymotic". Disse har visstnok megt bra lyd, men prisen er helt vanvittig.

Lenke til kommentar
Jeg jobber selv på Spaceworld i bergen og vi forhandler Koss.

Koss har livstidsgarantid som alle vet.

 

To do:

Ta med kvitering og hodetelefonene til forhandler som selger koss

Det sitter 2 stk i Norge å reparerer Koss, så dette vil ta deg fra 4-5 uker å få de tilbake(reparert)...klarer de ikke å reparere, får du nytt.

Selv om du bare kommer med en ledningsstump og har kvitterng så får du nytt fra service verkstedet, men ikke fra forhandler.

 

:thumbup:

okei.. bare så kjipt at jeg ikke tok vare på kvitteringa, da.

Men et par nye koster jo ikke mer enn 150 kr. Dessuten, som sagt, kan hende jeg går over til et par svære lukka saker istedenfor. Tenker på et par av de billigste senheisser modellene, noen som veit noe som de duger eller ikke?

Lenke til kommentar

To do:

Ta med kvitering og hodetelefonene til forhandler som selger koss

Det sitter 2 stk i Norge å reparerer Koss, så dette vil ta deg fra 4-5 uker å få de tilbake(reparert)...klarer de ikke å reparere, får du nytt.

Selv om du bare kommer med en ledningsstump og har kvitterng så får du nytt fra service verkstedet, men ikke fra forhandler.

 

Hvorfor må man ha kvittering når det er livstidsgaranti? Før oakley sluttet med sin livstidsgaranti(Jeg synes fremdeles ikke at det kan være lov..) holdt det å trappe opp med varen.

 

Kvittering trodde jeg var interresant for å se hvor gamelt produktet var, slik at du kunne dokkumentere at du hadde reklamasjonsrett.

 

K

Lenke til kommentar

Sitter her med et annet problem med dette headsettet. Putene begynner etter en måneds tid med mye bruk å gå i oppløsning inni. Lite trivelig med ørene fulle av sorte små skumgummibiter. :roll: Det er vel meningen at de skal holde lenger enn dette?

 

Gjelder denne garantien disse putene også, selv om det er slitasjeskade det er snakk om? I så fall, hvor får jeg tak i nye?

 

Datakjeden avskrev seg jo som vanlig allt ansvar.. så hvem skal kontaktes?

Lenke til kommentar

Jeg og hadde det problemet der med de forrige jeg hadde... kan det ha seg at du har fått tak i et par av den gamle modellen, altså den med hardplastrør inni skumgummiputa? det går fint an å bruke dem helt til nesten halve puta er slitt vekk, de sitter bare ikke så bra. Jeg har nesten alltid et par små svarte biter i øret etter å ha brukt dem lenge.

 

Bare pass på å renske ut all gørra som ligger i øret i ny og ne, bruk en qtips eller noe sånt. Det hjelper veldig :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor må man ha kvittering når det er livstidsgaranti? Før oakley sluttet med sin livstidsgaranti(Jeg synes fremdeles ikke at det kan være lov..) holdt det å trappe opp med varen.

 

Kvittering trodde jeg var interresant for å se hvor gamelt produktet var, slik at du kunne dokkumentere at du hadde reklamasjonsrett.

 

K

Noen gode grunner:

- Det er ikke garanti på tyvgods.....

- Importør vil ikke dekke garanti på parallellimport.

- Det er stor mulighet for at butikken du oppsøker sier at de kun håndterer det de selv har solgt, og da er det veldig greit å kunne dokumentere hvor de er kjøpt.

Lenke til kommentar
Jeg og hadde det problemet der med de forrige jeg hadde... kan det ha seg at du har fått tak i et par av den gamle modellen, altså den med hardplastrør inni skumgummiputa? det går fint an å bruke dem helt til nesten halve puta er slitt vekk, de sitter bare ikke så bra. Jeg har nesten alltid et par små svarte biter i øret etter å ha brukt dem lenge.

 

Bare pass på å renske ut all gørra som ligger i øret i ny og ne, bruk en qtips eller noe sånt. Det hjelper veldig :thumbup:

Ja, stemmer. Det er et slikt rør inni midten, men er det da altså ingenting å gjøre enn å kjøpe seg et par nye snart og håpe på at jeg får ny modell? Hmm..

Lenke til kommentar

hvis jeg kjøper en koss over internett (komplett f.eks) og den blir ødelagt. Kan jeg ta med kvitteringa til en hi-fi butikk i nærheten som selger samme settet å få et nytt av dem? eller må jeg ordne alt med komplett ? Isåfall, blir ikke det vansklig ? må jeg sende bildet av det ødelagte headsettet med bildet av kvittering, så de kan sende meg et nytt ellr ? wtf ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...