Gå til innhold

Hironobu Sakaguchi slutter i Square-Enix!


Skurupu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote Amobil.no : Hironobu Sakaguchi er skaparen av Final Fantasy, og har vore ein viktig person i Square (som seinare slo seg saman med Enix og danna superselskapet Square Enix) sidan starten. Etter gigantfloppen med filmen Final Fantasy: The Spirits Within, valgte han å slutte i selskapet, og starta sitt eige selskap; Mistwalker.

 

Han slutta Februar 2001 i Square Enix.

Lær leksa di mann.

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar
Quote Amobil.no : Hironobu Sakaguchi er skaparen av Final Fantasy, og har vore ein viktig person i Square (som seinare slo seg saman med Enix og danna superselskapet Square Enix) sidan starten. Etter gigantfloppen med filmen Final Fantasy: The Spirits Within, valgte han å slutte i selskapet, og starta sitt eige selskap; Mistwalker.

 

Han slutta Februar 2001 i Square Enix.

Lær leksa di mann.

Så han sluttet tidlig i 2001?

 

Hvorfor var han executive producer til FFX-2, som kom ut i 2003?

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Final Fantasy serien vil nok fortsette. Sakaguchi skulle visstnok hatt veldig lite med de siste Final Fantasy spillene å gjøre, (FFX, FFXI og FFX-2), etter min mening er de spillene utrolig bra og tror ikke de framtidige spillene heller vil bli noe dårligere selv om Sakaguchi ikke er innblandet lenger. Allikevel synd de nye spillene hans kommer til den nye x-boxen, grrrr :mad:

Lenke til kommentar

Det vil være trist om de begynner å produsere Final Fantasy spill til Xbox.. FF er liksom noe som er PlayStation sitt :p Følte egebtlig det samme når de ga ut Final Fantasy spill til gamecube, da..

 

@Matsiboy: Jeg likte ikke FFX / FFX-2 så godt egentlig.. De er ikke så bra som resten av Final Fantasy serien. (min mening)

Lenke til kommentar

FF var originalt på nintendo, så du trenger ikke sutre over det. FF er ikke playstation sitt, det er square sitt. de gjør hva de vil med det. og hvis de bestemmer seg for å lage et spill til GC eller xbox gjør de det.

 

over til saken: selv om denne mannen har slutten ser jeg ikke bort fra at noen av de tidligere medarbeiderne hans har lært noe av ham, og fortsetter å lage kvalitets FF-spill. så jeg tror ikke dere trenger å frykte for fremtiden til serien.

Lenke til kommentar
http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305587

 

Nå falt hele min spillverden i grus. Uten Hironobu blir Final Fantasy aldri det samme, kanskje de til og med stopper å lage spill i serien.

 

Jeg ble sint og trist samtidig her. Veit ikke hva jeg skal føle.

Sakaguchi har så og si kun vært director og skaper av FFI-V, vært director for VI og produsert VII. Han har så og si ikke vært ordentlig involvert som director og skaper siden 1996/94. ;)

Og FF er jo, som alltid før, Square (Enix) sitt produkt.

Lenke til kommentar

De forsetter jo med FF. Det tjener jo fett. De siste spilla er jo ikke så verst.

 

Sakaguchi derimot har staret sitt eget firma og skal lage spill til Xbox. Gleder meg faktisk. Xbox trenger fler japanske spill. Håper at dette blir det som virkelig setter fart på xbox i Japan.

 

Link til hjemmesiden til Mistwalker. Firmaet hans. Siden er på japansk

Lenke til kommentar
Sakaguchi derimot har staret sitt eget firma og skal lage spill til Xbox. Gleder meg faktisk. Xbox trenger fler japanske spill. Håper at dette blir det som virkelig setter fart på xbox i Japan.

Denne generasjonen er så og si over og det selges noen få hundre xboxer i månden i Japan. Han skal lage for Xenon/Xbox2/Xbox-Next, foruten Nintendo DS da. :p

Lenke til kommentar
Det vil være trist om de begynner å produsere Final Fantasy spill til Xbox.. FF er liksom noe som er PlayStation sitt :p Følte egebtlig det samme når de ga ut Final Fantasy spill til gamecube, da..

 

@Matsiboy: Jeg likte ikke FFX / FFX-2 så godt egentlig.. De er ikke så bra som resten av Final Fantasy serien. (min mening)

Alle har sine favoritter, digger de gamle ff-spillene jeg og. (spesielt 7'ern og 8'ern). Er jo selvfølgelig opp til Square -enix hva de gjør med serien, jeg håper den fortsetter på ps3, men det er fordi jeg har alltid har hvert playstation fan. Kommer til å følge serien uansett hvilken plattform den havner på :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...