Gå til innhold

P4 Trenger 5.2 ghz for å slå FX-55


Anbefalte innlegg

http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1787/

 

"So we hope our findings put an end to all of the discussion about who’s got the fastest processor on the market, that processor is none other than AMD’s Athlon 64 FX55. Due to diminishing returns the Pentium 4 processor needs a whopping 5.2GHz clock speed to keep up with AMD’s flagship processor. So was it a good decision on Intel’s part to announce it will not be shipping a 4GHz processor? We think so, as the Pentium 4 was just never going to best AMD’s Athlon 64. Craig Barret clearly had guts and vision when making that decision, or, and that’s just as likely, he knew the 4GHz Pentium 4 needed another 1.2GHz to soundly beat AMD’s fastest, and that just wasn’t feasible."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker intel jeg...

Resultatene hadde vel vært annerledes hvis intel ikke hadde lagd så veik fpu i pentium4...

Sett tester p4/fpu mot p4/sse3 der ytelsen øker 2.3 ganger ved sse3 optimisert kode :D

Man kan faktisk patche programmer og dllfiler som bruker fpu kode til å bruke sse3 slik at de kjører en del effektivere med intel sine prosessorer...

Ingenting galt med verken intel eller amd, begge lager jo fårsåvidt greie prosessorer.

Har aldri hat en amd jeg...

Likte motorola prosessoren i amigaen min, det var tider det :)

Lenke til kommentar
Hvis du tar en titt Her kan du se at intel ikke er spessiellt gode på rendering heller.. :dontgetit:

Tror den testen sier lite om ytelse i "virkelige" applikasjoner.

 

Når jeg kjørte den lå CPU load aldri over 60%, mens når jeg renderer noe i 3DS Max, ligger den konstant på 100%. Alle seriøse 3D programmer støtter SSE3 og utnytter HT fult ut.

Lenke til kommentar

en Intel-fanatiker blir ikke så lett konvertert til AMD bruker uansett hva tester sier :tease:

Starta selv med å kjøpe AMD fordi dem var billigst i forhold til ytelsen på den tiden.

etterhvert som AMD fremstår som spillemaskin CPU'en så er det lite vits å even tenke på Intel.

De aller fleste av oss her bruker PCen til unyttig dagligdagse formål.

det nytter ikke å si "jeg bruker word og excel og går for Intel" :dribble:

 

Tunge programmer er koselig for Intel.

Men.. derigjen.. om tester påviser at Intel sliter her og......

Lenke til kommentar

Jeg synes alle som ikke skal encode, redigere osv burde ha en AMD, det er ikke mye vits i å ha noe god ytelse i word, amd har også det, det er vel i spil man trenger det. En venn av meg kjøpte intel, fordi han sa det var viktigere med bra ytelse i windows, og andre progs, enn det var i spill, selv om det var en spill pc. Jeg synes det er ytterst tåpelig, det er greit emd folk som bruker pcen til jobb og sånn, men når folk kjøper intel til spill pc, selv om amd er mye bedre, det er tåpelig! Tror de som kjøper intel til spill bruk bare gjør det for å krangle med noen de kjenner som har amd. Og synes heller ikke at det at du skal overklokke er et godt argument for å kjøpe intel, de nye itl amd klokker jo 2,6GHz eller mer. Og 800mhz, på en cpu som yter bedre enn en på 3000nhz på 1800mhz! Ikke det jeg kan så mye om klokking da.

Lenke til kommentar
Men blir det ikke litt feil å sammenligne en fx55 cpu med en vanlig intel..?

 

Bør en ikke sammenligne den med pentium 4 extreme edition?

EE er en vits, og en 570 kan vel ikke kalles en "vanlig" Intel.

Den nye 3,73 EE'en er bare en prescott med 2mb L2 cache og 266fsb, ikke noe annet.

Skal man ha en skikkelig EE så skal man ha den til socket 478 eller den 3,46ghz versjonen til LGA775 som har 512kb L2 cache og 2mb L3 cache, det er en ekte EE ^^,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...