Gå til innhold

Nextgentel - Retur av router


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Flyttet til ny adresse, hvor nextgentel ikke kunne levere bredbånd. Leverte inn router.

 

Hadde i perioden på 2 år fire routere som gikk i stykker som jeg returnerte til nextgentel, og en som jeg har ødelagt og betalt for.

 

Nå har jeg fått faktura på en router som de mener jeg ikke har levert, er ikke sikker på om jeg har kvitteringene på alle routerene jeg sendte tilbake.

 

Nextgentel bare krever at jeg skal finne ut hvilken jeg ikke levert, de mener at jeg har mottat syv routere, noe som er en for mye..

 

Har dere noe lure forslag? Kjedelig å betale 2500 kr for noe jeg ikke har....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk også en purring når jeg hadde returnert min router. Hadde da et sporingsnr og de fant den. Lå hos NGT

 

Det virker som NGT har det med ikke å sjekke posten sin eller at de vil på død og liv sende ut purringer.

 

Tror nok ikke de vil gi seg før du har et sporingsnr e.l å vise frem

Lenke til kommentar
min ble ødelagt før jul en gang, de sendte mail om at de skulle ha den tilbake, har ikke hørt noe mer fra dem, trdde ikke de brydde seg så mye om routerene...

 

har ikke fått noe regning eller lignende...

Ikke vær for trygg at NGT ikke sender ut regning. De elsker å etterfakturere etter ett par års tid. Bare min egen erfaring.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått faktura på en router som de mener jeg ikke har levert, er ikke sikker på om jeg har kvitteringene på alle routerene jeg sendte tilbake.

 

Nextgentel bare krever at jeg skal finne ut hvilken jeg ikke levert, de mener at jeg har mottat syv routere, noe som er en for mye..

Det er opptil NextGenTel å bevise at du faktisk har motatt den routeren de krever betaling for. Jeg regner med at slikt blir sendt med posten, og da skal det jo signeres for å hente ut pakken.

 

Det er bare å kreve at NGT kan legge fram kopi av den signerte hentelappen.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Jeg har sagt opp NGT-abonntet mitt nå, også får jeg beskjed om å levere inn ruteren som jeg betalte 300 kr for når jeg startet abbonentet! Hvordan kan de kreve tilbake noe jeg har kjøpt!?!

 

I og med at Nextgentel ikke selger rutere, så er nok de 300kr du snakker om oppgraderingsgebyret som gjør at du får ha trådløs ruter til utlån ut abbonemnetstiden din fremfor en standard ruter uten trådløs funksjonalitet. Sånt kommer frem rimelig klart der man velger å bestille slikt, så dette burde ikke komme som en overraskelse om du faktisk leser informasjonen og ikke anntar for mye på egenhånd.

 

EDIT: og om det skulle være snakk om telefonsalg og du mener du har fått feil-info så er det bare å kontakt support og be dem grave frem lydbåndet av samtalen. Det er rimelig standard at all slik telemarketing blir tatt opp i disse dager - så om du har en rettmessig klage i forhold til slikt er det som regel grei biff.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

I og med at Nextgentel ikke selger rutere, så er nok de 300kr du snakker om oppgraderingsgebyret som gjør at du får ha trådløs ruter til utlån ut abbonemnetstiden din fremfor en standard ruter uten trådløs funksjonalitet. Sånt kommer frem rimelig klart der man velger å bestille slikt, så dette burde ikke komme som en overraskelse om du faktisk leser informasjonen og ikke anntar for mye på egenhånd.

Ta%252520inn%252520hele%252520skjermen%25252014.06.2011%252520171647.bmp.jpg

Her er faksimile av fakturaen. Jeg chattet(de har faktisk ikke så verst kundeservice på chat) med NextGentel om dette. De sa også at det egentlig var leie av router, men siden det ikke gikk frem av fakturaen så slapp jeg å levere den!

Endret av mysaviourdied4u2
Lenke til kommentar

Både jeg og en venn av meg har opplevd å sende inn router til NGT for så å få en purring fordi de mener de ikke har mottatt den... Hadde begge tatt vare på sporingsnummer så ble ikke noe mer styr ut av det...

At de fortsatt holder på med detter er jo håpløst. Har de ikke oversikten over hva de får inn??

Lenke til kommentar

I og med at Nextgentel ikke selger rutere, så er nok de 300kr du snakker om oppgraderingsgebyret som gjør at du får ha trådløs ruter til utlån ut abbonemnetstiden din fremfor en standard ruter uten trådløs funksjonalitet. Sånt kommer frem rimelig klart der man velger å bestille slikt, så dette burde ikke komme som en overraskelse om du faktisk leser informasjonen og ikke anntar for mye på egenhånd.

 

Her er faksimile av fakturaen. Jeg chattet(de har faktisk ikke så verst kundeservice på chat) med NextGentel om dette. De sa også at det egentlig var leie av router, men siden det ikke gikk frem av fakturaen så slapp jeg å levere den!

 

Ikke utenkelig at du vil fjerne det bildet som inneholder navn, adresse, telefonnr., epostadresse, fødselsdato og kundenr...

Endret av swanky
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I og med at Nextgentel ikke selger rutere, så er nok de 300kr du snakker om oppgraderingsgebyret som gjør at du får ha trådløs ruter til utlån ut abbonemnetstiden din fremfor en standard ruter uten trådløs funksjonalitet. Sånt kommer frem rimelig klart der man velger å bestille slikt, så dette burde ikke komme som en overraskelse om du faktisk leser informasjonen og ikke anntar for mye på egenhånd.

Ta%252520inn%252520hele%252520skjermen%25252014.06.2011%252520171647.bmp.jpg

Her er faksimile av fakturaen. Jeg chattet(de har faktisk ikke så verst kundeservice på chat) med NextGentel om dette. De sa også at det egentlig var leie av router, men siden det ikke gikk frem av fakturaen så slapp jeg å levere den!

 

Ja, det er nok som jeg sa - men jeg er helt enig i at det kunne kommet mye bedre frem av fakturaen. Du er ikke den eneste som har misforstått dette for å si det slik. værken under Nextgentel eller andre ISPer. Det kunne med fordel vært bedret forklaring og merking på slike ting.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...