Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommunikasjon med fotobokser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen tvil om at fyllekjørere bør tas. eller andre som bruker " ting". glad jeg ikke skriver dette på nff forumet. da hadde jeg fått mye stygge meld  :p

Men når vi kjørte i 240 så var det sent på kvelden og på en rettstrekning uten fare for våres egne liv... så ingen tror jeg kjører i 240 forbi barnehager etc..

Nei, 240 da er det ingen fare for ditt eget liv. Dream on. Over 200 meters bremselengde selv med gode dekk på tørrføre.

 

AtW

Beklager, mente kun fare for mitt eget liv og ingen andres. gikk litt fort

Det kan jo diskuteres i hvilken grad dette forsvarer kjøringen. Ulykker koster samfunet mange penger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Boksene rundt mølnåstunellen er trolig uten kamera for tida, det diskuteres vel enda hvordan de skulle få overført bildene. Det var vurdert trådløs til et par av de boksene lengst unna bebyggelsen, og *dsl til resten. :)

Det er nok ett kamera i de boksene ja, de er i drift, og tar bilde av de som kjører for fort.

Jeg har selv ikke blitt tatt bilde av, men jeg vet de tar bilde ut fra det andre har fortalt.

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at UP helst "sikter seg inn" på spreke biler eller noe sånt da?

Virker som at alle snakker om at de har sett massevis av UP på vei fram og tilbake til oslo, aldri sett noe til dem, jeg.

Enten så er speedometeret på bilen SKIKKELIG under den "egentlige" grensa, eller så bryr de seg vel bare ikke om pinglebilen min? :S

(pleier å ligge sånn nogelunde 30 over på e18)..

 

Dersom noen begynner å blinke med lysa bak deg, så brems ned og legg deg bak han du skal kjøre forbi :devil:

Lenke til kommentar
' date='20/02/2005 : 14:36'] Er det ikke sånn at UP helst "sikter seg inn" på spreke biler eller noe sånt da?

Virker som at alle snakker om at de har sett massevis av UP på vei fram og tilbake til oslo, aldri sett noe til dem, jeg.

Enten så er speedometeret på bilen SKIKKELIG under den "egentlige" grensa, eller så bryr de seg vel bare ikke om pinglebilen min? :S

(pleier å ligge sånn nogelunde 30 over på e18)..

 

Dersom noen begynner å blinke med lysa bak deg, så brems ned og legg deg bak han du skal kjøre forbi :devil:

Joda, de gjør nok det. jeg har selv en 142 som jeg har byttet motor i.

byttet til en nyere turbo motor så den går jævelig bra i forholdt itl orginale . 100hk + + ekstra etc.

Men den ser orginal ut. helt orginal. og den har jeg ALDRI blitt stoppa med . kjørt utrolig mye mer med den en 940n men aldri stoppa. tilogmed i trafikkontroller hvor de undesøker hele bilen så lot de meg slippe gjennom ved og kun se på fører kortet mitt :D

men kommer man kjøranes med blodsenka bil og litt div saker på så blir man stoppa. uten tvil :) Er hvertfall sånn i indre østfold omegen

Lenke til kommentar
' date='20/02/2005 : 14:36'] Er det ikke sånn at UP helst "sikter seg inn" på spreke biler eller noe sånt da?

Virker som at alle snakker om at de har sett massevis av UP på vei fram og tilbake til oslo, aldri sett noe til dem, jeg.

Enten så er speedometeret på bilen SKIKKELIG under den "egentlige" grensa, eller så bryr de seg vel bare ikke om pinglebilen min? :S

(pleier å ligge sånn nogelunde 30 over på e18)..

 

Dersom noen begynner å blinke med lysa bak deg, så brems ned og legg deg bak han du skal kjøre forbi :devil:

Jeg kjører en Civic 1.3 fra 1985. Ikke noe som drar skinnet av PØLSA for å si det slik. Blir dessverre stoppet ofte. Men akkurat nå er det pga sotede ruter og eksoslekkasje.

 

Men de sikter seg inn på biler og sjåfører som ser ut som at de skal gjøre noe.

Som mellomspreke og spreke merchedes/bmw/jaguar osv med sjåfører i 35-50 årene.

Biler kjørt av ungdommer. Da ofte shabby eller veldig pene biler.

 

Å bli tatt på E-18/E-6 ut og inn av Oslo skal litt til. Det er "trygt" å ligge i 20 over i 80 eller høyere, og 10 over i resten. Men om du vil slippe så er det farstgrensa som gjelder. Men da kjører alle forbi deg da. Så da er ett annet tips å ligge i samme fart som han forra. For er det noen som da blir stoppa så er det den som setter "standarden". Og det er den første i "køen".

Lenke til kommentar
men kommer man kjøranes med blodsenka bil og litt div saker på så blir man stoppa. uten tvil :) Er hvertfall sånn i indre østfold omegen

haha, jah. tviler ikke. Kjører vanligvis med en rusten Dieselmotor, så er ikke av dem sprekeste. hrhrhr

 

 

Slike laser/radarvarslere - varsler de også måling fra UP?

UP bruker vel no IR/laser til å måle avstand mellom bilen de måler og seg selv?

Dette vil vel si at de ikke klarer å måle deg i en sving?

Lenke til kommentar

Laseren til up kan brukes for å måle forfra og bakfra. Dvs kjøretøy mot og fra laseren. Når de måler deg på en "avstand" så er det snakk om at de trenger 400 meter, og de måler meter pr sek. Dvs. de trykker en knapp når du er vet ett punkt, så trykker de en gang til når de er på det samme punktet. Kjører etter deg i passe tempo til de finner ett nytt punkt, trykker også igjen når de kommer til punktet. Dermed har de hvor mange meter du kjørte på hvor mange kilometer. 80km/t er 22 meter pr sek. Så du kjører fort noen km om du holder 80 km/t.

Lenke til kommentar

Laserene kan måle deg i sving, men dette er "ikke lov" da det ikke gir riktig bilde av farten. Laser og radar varsler varsler det norske utstyret. Men om den piper er det ofte for sent. Da den er litt svakere enn det utstyret politiet har.

De varsler IKKE om du blir målt av ett kjørende kjøretøy (sykkel/bil)

Lenke til kommentar
Noe jeg kom på.

når vi cruser gjennom bomstasjoner og fotobokser og blir tatt bilde av,

Har jeg driti meg ut hvis de ser hvor jeg har kjøpt bilen min hen?

dritimegut.jpg

? for det har jeg ikke tenkt no på egentlig. faen :p

men er en stund siden jeg har leika meg nå. hvor lang tid tar det ca hvis de finner ut noe? før man får brev?

dette er vell ca en måned siden tipper jeg. ble tat bilde av i godt over 240

Tror nok den største tabben din er at du snakker om det her :!: Skal vel ikke se vekk i fra at det er enkelte politifolk som har datainteresser og leser på sidene her. Og siden du beskriver at du har gjort flere lovbrudd så skal det vel ikke mye til for at de får fatt i IP-adressen og finner ut hvem du er...

Lenke til kommentar
Noe jeg kom på.

når vi cruser gjennom bomstasjoner og fotobokser og blir tatt bilde av,

Har jeg driti meg ut hvis de ser hvor jeg har kjøpt bilen min hen?

dritimegut.jpg

? for det har jeg ikke tenkt no på egentlig. faen :p

men er en stund siden jeg har leika meg nå. hvor lang tid tar det ca hvis de finner ut noe? før man får brev?

dette er vell ca en måned siden tipper jeg. ble tat bilde av i godt over 240

Blir utrolig enkelt å finne ut hvem du er, trengs kun å høyreklikke egenskaper på bildet, sjekke URL med WHOIS-søk og vips, man har navn og adresse

Lenke til kommentar
Det skal liksom være det. Men en tidligere sjef ble tatt bilde av. Han "gjemte" seg bak solskjermen. Dermed kunne dem ikke identifisere føreren. Og da ville han se bilde. Og han kunne ikke huske hvem det var. Så da sa de bare at han fikk betale boten selv.

Trodde det var føreren av bilen som er ansvarlig...... eier kan ikke klandres for noe han ikke kan noe for.

 

Dessuten er det jo bare å si at bilen står til disposisjon for alle i familien og at du IKKE er forpliktet til å tyste på noen i din nærmeste familie.

 

P.S Det er opp til påtalemakten å bevise at noen er skyldig, det burde jo tilsi at DE skal skaffe bevis og finne ut hvem som kjører bilen, ikke eier.

Lenke til kommentar

Dersom jeg var politi, ville jeg sannsynligvis ha oversett noe sånt istedet for å ringe inn til sjefen min og si at jeg så det når jeg satt og surfa på et hardware-forum.

De er jo mennesker som oss! Ikke alle er reineste paragrafrytterne!

Ikke sikkert de heller likte fotobokser før dem blei pollti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...