Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommunikasjon med fotobokser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes jo en slags spray du kan bruke på nummerskiltet slik at nummeret ikke blir synlig. Vet ikke om det virker eller ikke , men det i kombinasjon med nedsenket solskjerm kan vel umulig gjøre saken bedre for trafikkmyndighetene. :thumbup:

Lurer på om denne lakken fungerer selv om det er ett tynt lag med støv på skiltet. For den skal vel reflektere blitzen fra fotoboksen.

Lenke til kommentar
Vipp ned med solskjermen når du grisekjører forbi en fotoboks, så blir du ikke tatt. Bilde skal identifisere føreren og ikke bilen.

Men på bildet kommer det opp reg.nr, gjør det ikke?

Nummeret på bilen er godt synlig (egen erfaring), men føreren skal identifiseres. Du kan be om å få se bildet hvis du er i tvil om du er skyldig. Hvis du da ser at det er bestemora di som kjører bilen din, kan du nekte å si hvem det er.

Når det gjelder den lakken noen skriver om her, så tror jeg ikke det fungerer veldig bra, så det beste er nok enten å kjøre lovlig eller å dra ned solskjermen når du passerer boksene. Men noen ganger kommer boksene litt fort på (egen erfaring).

Lenke til kommentar

La de små barn komme til meg, for EMP-bomber hører slike til.

Ingen som får gjort noe mot deg, men 'plutselig virker den ikke lenger'... Hvis vi organiserer litt slik aktivitet, blir det fort meget dyrt å opprettholde fotoboks-kontrollene.

 

Jeg er imidlertid imot dette tiltaket, for trafikkproblemene må løses på andre måter. Fotoboksene kan godt fjernes, men vi borgere skal ikke fysisk ødelegge dem..

Lenke til kommentar
Det finnes jo en slags spray du kan bruke på nummerskiltet slik at nummeret ikke blir synlig. Vet ikke om det virker eller ikke , men det i kombinasjon med nedsenket solskjerm kan vel umulig gjøre saken bedre for trafikkmyndighetene. :thumbup:

Mener å ha hørt det staves klarlakk faktisk. I kombinasjon med finlandshette så er identifisering i praksis umulig. Og ja, det er nok strengt ulovlig å spraye skiltene sine med klarlakk, eller andre ting som gjør at skiltene uheldigvis ikke var så synlig på bilde.

Lenke til kommentar

Det er en STOR smekk på pung å kjøre med denne lakken. Det var noe i nærheten av 10.000,- før justeringen. Og det er lett å finne ut av det. Bare ta bilde med ett vanlig kamera. Den funker selv med støv på skiltet. Effekten blir noe dempet, men det virker.

 

Å kjøre med solskjermen er ikke alltid en god ide. Da du har plikt å oppgi sjåfør. Og kan du ikke huske hvem som kjørte får du selv boten (dette prøvde nemlig sjefen min en gang).

 

Ikke alle bokser har kamera i seg, og ikke alle kameraene er aktive hele døgnet. De er aktive på visse tidspunkt. Det er ca 15-23% av alle fotoboksene som er aktive til en hver tid. Det er en del bokser rundt i vårt langstrakte land. Og noen bokser har ALLTID kamera. Så da er det ikke SÅ mange igjen ;)

Lenke til kommentar
:hmm: Eg har "hørt" at det er ikkje alle boksane som har kamera i seg... stemmer det?

Stemmer det, vi har 4 fotobokser her, men bare ett kamera.

Kordan finner du det ut? har du sett inni boksen? :hmm:

Passere boksene ein etter ein, og ser kven av dei som blinker raudt.

Det er ikkje så vanskeleg.. ;)

Lenke til kommentar

Motorsykkler har ikke noe nr. forran og kommer vel aldrig til å få det, kanskje alle som har bil skulle bare fjærnet sine nummer forran.

 

Ser for meg at det blir sånn: Hmm skal vi se nå skal jeg kjøre dit da må jeg gjennom ørten fotobokser, jaja jeg får skru av plata forran å sette den på igjen når jeg kommer frem :)

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

hmm. bur på jæren. er jo proppea med fotobokser her.

Men går jo fint å bare bremse litt før :p

og det med å bråstoppe. er jo bare å sjekke speielene først.

Jeg sjekker alltid om det er bil. Er det bil så kan jeg bremse hard, viss ikke så blir det en myk nedbremsing.

 

Viss det komme med gjennomsnitt fart i de så må jeg finne en måte å unngå selve fotoboksene (en annen vei)

Lenke til kommentar
De kommuniserer via telenettet, men om det er noen slags dsl forbindelse eller bare vanlig modem er jeg ikke sikker på.

 

Her i Harstad har de planer om å la fotoboksene måle gjennomsnittshastigheten, så jeg håper virkelig at noen snart kommer med litt dynamitt å rydder dem bort..

De blir ikke å få gjennomslag for dette med måling av gjennomsnittshastighet. Datatilsynet setter seg på bakbeina og nekter fordi det går under overvåking og personvern.

 

Boksene rundt mølnåstunellen er trolig uten kamera for tida, det diskuteres vel enda hvordan de skulle få overført bildene. Det var vurdert trådløs til et par av de boksene lengst unna bebyggelsen, og *dsl til resten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...