Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommunikasjon med fotobokser


Anbefalte innlegg

Det finnes allerede bokser med gjennomsnittsmåling. Datatilsynet satte seg på bakbeina. Men de "tapte" saken.

 

De "trådløse" vil nok som de fleste andre som står i ubebygde strøk gsm. Da kan man se en liten antenne (slik en med magnet som man kan sette på biler) på den lille boksen som inneholder måleren, eller på taket av selve boksen. Og de står der somregel kun når boksen er aktiv. Da dette følger utstyret som kameraet bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den sprayen det er snakk om her, fungerer utmerket, men er også ulovlig. det er et krav om at skiltene skal være leselige til enhver tid. husker ikke helt hvor dette står, men blir du tatt med en sånn spray på skilta, får du smekk på pungen (uvisst hvilken)

Den er ulovlig ja, men kjangsen for å bli tatt for å bruke den er nok ikke så stort tror jeg. Sprayen fungerer sånn at dersom den får blitsen fra fotoboksen på seg, så reflekterer den det, slik at den blender fotoboksen. Dvs. at når bildet blir tatt, så kan man ikke se skiltnr, skiltene blir helt hvite.

Lenke til kommentar
Den er ulovlig ja, men kjangsen for å bli tatt for å bruke den er nok ikke så stort tror jeg. Sprayen fungerer sånn at dersom den får blitsen fra fotoboksen på seg, så reflekterer den det, slik at den blender fotoboksen. Dvs. at når bildet blir tatt, så kan man ikke se skiltnr, skiltene blir helt hvite.

Det stemmer at skiltene blir helt eller delvis hvite.

 

Men om man feks oppholder seg i ett spess miljø, feks råne eller streetracing miljø så tar politiet bilder av skiltene på bilene.

 

Dette har blitt gjenomført her jeg bor. Og jeg har sett at politiet går rundt og skriver ned reg.nr og knippser bilder av biler på gatebiltreffene på våler og rudskogen.

 

Om dette er blitt brukt mot eierene enda vet jeg ikke. Men om de da feks får inn ett bilde av bilen, med ukjent sjåfør og blankt skilt med den dekoren så vet de jo mest sansynelig hvilken bil det er. Er liksom ikke så mange av disse kara som låner bort det råeste dem har i garasjen til hvem som helst.

Lenke til kommentar
Om dette er blitt brukt mot eierene enda vet jeg ikke. Men om de da feks får inn ett bilde av bilen, med ukjent sjåfør og blankt skilt med den dekoren så vet de jo mest sansynelig hvilken bil det er. Er liksom ikke så mange av disse kara som låner bort det råeste dem har i garasjen til hvem som helst.

Jeg tror det er et krav om at de MÅ kunne identifisere føreren av bilen for å få gjort noe.

Lenke til kommentar

Patetiske fotobokser.

De som vil kjøre fort kjører uten skilt uansett.

Jeg bruker 20sek ekstra på og huke av skiltet mitt forran og etter en bumring. mye penger spart. i helgene når vi har det morro og skal kjøre litt hardere en vanelig så er skiltene av. staten får ALDRI fjernet de som kjører for fort uansett.

Eneste de gjør er og ødelegge økonomien til de stakkarne som er litt uoppmerksomme på speedometeret.

Er det ikke veien man skal følge med på da? fotobokser er jo egentlig farlig også. skvetter GREIT av blinkene hvis man er upmerksom på at de er der.

Men men, Norge er værdens beste land og bo i. men ikke og leve i...

Lenke til kommentar

Skaff deg de nye skiltholderene. den trenger man ikke skrutrekker eller annet verktøy for å fjerne skiltene. der sitter skiltene presset på plass med 2 klipps per skilt. Inni den rammen. Men pass på at den platen er rein bak. slik at det ikke er spor etter regnr i stør og møkk i platen bak skiltet. De kan klare å lese det også vha skyggeleggings filter.

Lenke til kommentar

Noe jeg kom på.

når vi cruser gjennom bomstasjoner og fotobokser og blir tatt bilde av,

Har jeg driti meg ut hvis de ser hvor jeg har kjøpt bilen min hen?

dritimegut.jpg

? for det har jeg ikke tenkt no på egentlig. faen :p

men er en stund siden jeg har leika meg nå. hvor lang tid tar det ca hvis de finner ut noe? før man får brev?

dette er vell ca en måned siden tipper jeg. ble tat bilde av i godt over 240

Lenke til kommentar

Vel, de har ikke rammenr på bilen din. Mest sannsynelig. Og det er sikkert solgt flere hvite 850'er eller 460'er eller hva det nå er du kjører i den butikken.

 

Men AEROAUTO selger vel saab og subaru? (orker ikke sjekke url).

 

Men om du blir tatt i 240 km/t så er det din egen dumhet. Da fortjener du vel ikke å ha lappen. (sorry, men slik er det bare :/)

 

Min mening.

 

Selv kjører jeg med bertel o. steen på mine plater. Bilen er ikke kjøpt der. Og den er emblemløs forran. Så om man ikke kjenner igjen bilen så er det ikke så lett å tippe merke.

 

En annen ting. Bildene på fotoboksene er av syk kvalitet. De kan zoome inn på de minste detaljer. Og på biler av nyere dato så er det en liten plate med rammenr innfelt i dashbordet ved frontruta. De kan nok klare å tyde det også. dessverre.

 

Skal noen taes så mener jeg at det er de som kjører påvirket av farlige medikamenter, eller i annen alkoholisert/narkotisk tilstand. Osv. Dette er min mening og jeg står for det.

Lenke til kommentar
sitter og funderer på hvordan jeg kan få laget meg en skilt snuer også. tipper det er litt dumt og kappe i fangern ( plast og stål ) hvis det skulle skje et uhell. svekker jo en del.

Sett filmen "Transporter"?

 

Der kjører det en gal mann i en bmw 5 eller 7 serie med en trekant med skilt. Så han kan benytte 3 skilt av gangen. Men men. Nok av dumme ideer fra meg. Hehe

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at fyllekjørere bør tas. eller andre som bruker " ting". glad jeg ikke skriver dette på nff forumet. da hadde jeg fått mye stygge meld :p

Men når vi kjørte i 240 så var det sent på kvelden og på en rettstrekning uten fare for våres egne liv... så ingen tror jeg kjører i 240 forbi barnehager etc..

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at fyllekjørere bør tas. eller andre som bruker " ting". glad jeg ikke skriver dette på nff forumet. da hadde jeg fått mye stygge meld :p

Men når vi kjørte i 240 så var det sent på kvelden og på en rettstrekning uten fare for våres egne liv... så ingen tror jeg kjører i 240 forbi barnehager etc..

Nei, 240 da er det ingen fare for ditt eget liv. Dream on. Over 200 meters bremselengde selv med gode dekk på tørrføre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kjører ofte "stygt" selv. Og jeg vet alltid at det er fare for mitt eget liv. Men når jeg ser at det kommer andre biler, mennesker osv så slakke rjeg av til normal fart og normal kjørestil.

 

Men å kjøre i 240 er å overdrive. Det er alltid fare for sitt eget liv i trafikken. Selv i 50 km/t. Det er bare måten det skjer på.

Lenke til kommentar

James Bond hadde også en sånn trekant sak som skiftet skiltene.

 

Anngående klarlakk, så var det visst en kar som brukte det der i lange perioder. Politiet og andre som tar seg av slikt fikk inn bilder av denne bilen om og om igjen, men han ble tatt til slutt, husker ikke hvordan han ble tatt men de fant det ut til slutt.

 

Om du kjører alt for fort, ikke si at du har kontroll når du kjører i 200km/t, for det har du ikke. Da tenker man ikke så veldig på eventuelle konsekvenser det kan ha, ikke bare for deg, men for andre som skulle være så uheldige å være i nærheten om noe skulle skje.

Lenke til kommentar

Jeg er en yrkes sjåfør og har sett en god del mennesker bli tatt, men jeg merker som regel at det er den vanlige sjåfør som blir tatt mest.. spesielt i oslo-området.

En annen ting er jo at hvis purken merker at du har trimma bilen (hører det på lyden) så setter de 2 sivil biler bak bilen, og når du først gir på litt for f.eks å kjøre forbi en bil så fersker de deg.. (hvis du har en sånn bil)

ble tatt av en fotoboks etter at jeg hadde fått en parkeringsbot på skolen, ble sur fordi jeg hadde fått p-boten og kjørte 11km over i en 50 sone og fikk en bot på 1800 kr (et par år siden)

det var kjipt!

 

tror nok det beste er å kjøre forsvarlig til enhver tid. Er det en helg så kjører du gjerne på fartsgrensa for det er da purken herjer vilt.

Er du uheldig å har en liten ulykke så stikk av så fort så mulig (om det gjelder autovernet og sånt) eller så bare mister du lappen og får ei bot.

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at fyllekjørere bør tas. eller andre som bruker " ting". glad jeg ikke skriver dette på nff forumet. da hadde jeg fått mye stygge meld  :p

Men når vi kjørte i 240 så var det sent på kvelden og på en rettstrekning uten fare for våres egne liv... så ingen tror jeg kjører i 240 forbi barnehager etc..

Nei, 240 da er det ingen fare for ditt eget liv. Dream on. Over 200 meters bremselengde selv med gode dekk på tørrføre.

 

AtW

Beklager, mente kun fare for mitt eget liv og ingen andres. gikk litt fort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...