Gå til innhold

Ikke mer windowsupdate for piratkopier?


Anbefalte innlegg

http://www.dinside.no/php/art.php?id=115942

 

 

"Sperrer for pirat-oppdateringer

Fra og med 7. februar vil Microsoft kreve at norske brukere validerer Windows-lisensen sin før de får tilgang til oppdateringer. Dermed blir piratkopierte versjoner utestengt."

 

Umm ... hu?

 

Jeg sitter med en piratkopi (corp, engelsk). Ting ser ut til å virke fint foreløbig.

 

Hva skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja arehb nå får du besøk va 4 svartkledde venner fra MS Norge :p

neida, men det er ikke akkurat noe sjakktrekk å si her på forumet at du har en piratkopiert Windows. dette fører til stengte poster og advarsler!?

du burde heller la vært å skrive noe av det du skrev i det første innlegget ditt. skal ikke nevne hva.

Lenke til kommentar
.......Jeg sitter med en piratkopi (corp, engelsk).....

Syns du det var en smart ting å meddele på ett forum ?

Akkurat som om det ikke har blitt meddelt fra flere gamle travere her på hw.no også :roll:

Missforstå meg rett, jeg er forsåvidt enig med deg, det er ikke noe man meddeler norges største hardware forum. Men det er da heller ikke noen stor tabbe å gjøre det, som det virker for meg som om du skal ha det til.

 

Det du taper på ved å si det, er at kanskje færre vil ta seg tid på å svare på spørsmålet(ene) dine.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
....Men det er da heller ikke noen stor tabbe å gjøre det, som det virker for meg som om du skal ha det til.....

Sa jeg at det var en stor tabbe ? Som at "nå kommer microsoft å tar deg" ?

.....Det du taper på ved å si det, er at kanskje færre vil ta seg tid på å svare på spørsmålet(ene) dine....

Det høres mer ut som det jeg mente, men jeg beklager for all del at jeg ikke uttrykte min mening godt nok.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt ...

 

Fra forumretningslinjene:

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

 

Erf.

 

Jeg vil ikke diskutere en eneste piratkopi, slik dere gjør (nemlig min xp-piratkopi. Ups!)

 

 

Derimot ønsker jeg informasjon og diskusjon rundt MS Norges oppdateringspolitikk.

 

 

 

Jeg prøver igjen: Er det noen som vet noe om hvorvidt windowsupdate faktisk er skrudd av med mindre man aktiverer?

Endret av arehb
Lenke til kommentar

Selv om man har piratversjon av ms så får man jo alle kritiske oppdateringer...Resten tror jeg kommer til og bli ganske lett og få tak i....Tar sikkert ikke så lang tid før noen kloke hoder har funnet en måte og få lastet ned alt fra windows update allikevell...Hadde forresten vært morro og vist hvor stor prosent av hw brukerne som har piratverson også da... ;)

Lenke til kommentar

Så lenge microsoft prøver å gjøre ting så vanskelig som de gjør føler jeg at det i grunnen bare er å gjøre seg litt "ekstra dum". Men jeg velger å tolke dette som at siden oppgraderinger er umulig å foreta på en maskin som ikke kjører en såkalt "genuine Microsoft Windows" så betyr det da med andre ord at siden microsoft godkjente min windows som genuine, så har jeg en lovlig windows? :thumbup:

 

 

Men, jeg lover dere en ting, microsoft; den dagen jeg tjener penger på å bruke produktene deres, den dagen skal jeg også kjøpe programvaren orginalt! :yes:

Lenke til kommentar
.......Jeg sitter med en piratkopi (corp, engelsk).....

Syns du det var en smart ting å meddele på ett forum ?

Som 90% av alle andre her på forumet :p Dessuten er det heller ikke noen på forumet som laster ned filmer og musikk..

 

Fra spøk til alvor.. du vil fortsatt kunne bruke windows update.. men du vil ikke kunne laste ned programvare aktivt.. dvs om du går inn på download seksjonen på microsoft.no

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...