Gå til innhold

TEST: Dell 1905FP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan nok ikke si noe konklusivt om produsent av selve panelet i denne skjermen. Dell har avtaler med mange forskjellinge produsenter av LCD paneler, og hvilke som faktisk brukes i de forskjellige modellene kommer hovedsakelig an på pris og tilgjengelighet. Mange av de eldre modellene til dell har 4-5 forskjellige paneler som kan brukes på hver modell.

Lenke til kommentar
Man kan nok ikke si noe konklusivt om produsent av selve panelet i denne skjermen. Dell har avtaler med mange forskjellinge produsenter av LCD paneler, og hvilke som faktisk brukes i de forskjellige modellene kommer hovedsakelig an på pris og tilgjengelighet. Mange av de eldre modellene til dell har 4-5 forskjellige paneler som kan brukes på hver modell.

Dette tviler jeg på, ettersom Dell har oppgitt klare spesifikasjoner på skjermene sine, og forskjellige paneler ville medført avvik i disse. Men Dell selger definitivt forskjellige modeller med forskjellige panelprodusenter samtidig, som i tilfellet Fp2000 (trolig Benq) og FP1900 (Samsung).

Lenke til kommentar
Høyeste oppløsning: 1280 x 1024 punkter , -

har ikke noen erfaring med lcd-skjermer selv, men er ikke dette en relativt lav oppløsning på en så stor skjerm?

Tja, klarer du å se prikker som er 0,264 mm store? :)

Mange klager over at 19-tommere har litt for lav oppløsning, men det er nå en gang slik det er sånn det er. Hva med en 20-tommer med 1600*1200 ;)

 

Og til deg som klager over for mange skjermtester: Vi ka godt gi oss med det, mes siden alle skriver om det de kan beste så vil det si at vi slutter å skrive, så det resulterer ikke i flere andre artikler ;)

Lenke til kommentar

Er meget fornøyd med artiklene som skrives av dere på hardware.no. Har ikke vært borti noen andre nettsteder som har såpass bra sig med artikler om skjermer. At hw.no har bra tilsig påp det er bare flottings.

 

 

Hvis jeg skulle kommet med en kommentar til måten testene gjøres så kunne jeg tenkt meg en mer uniform metode for testing av skjermer. Er en fare for at subjektive oppfatninger (som som oftest er bra den) blir det eneste som legges til grunn.

 

For eksempel kan siste test av 8ms skjermer på tomshardware være et god eksempel. Hvor de brukte et eller annet utstyr for å teste baklys, ms og farge. Hadde vært gøy om hardware hadde utviklet mer objektiv metodikk på dette feltet og som et suplement til brukertesten.

Lenke til kommentar

om dell IKKE hadde sendt meg 2 brosjyrer i uka, 7 mailer i uka, samt en 3-4 faxer i uka, skulle jeg kanskje vurdert Dell ved mitt neste hw-innkjøp. Men det faktum at det ene "avslaget" etter det andre overlapper hverandre, blir jeg bare irritert over hele greia, og kjøper ting andre steder..

Lenke til kommentar
Og til deg som klager over for mange skjermtester: Vi ka godt gi oss med det, mes siden alle skriver om det de kan beste så vil det si at vi slutter å skrive, så det resulterer ikke i flere andre artikler ;)

Regner med at det er meg...

 

Som vanlig sliter jeg med å formulerer meg, og jeg tok antagelig også opp temaet på feil sted i formuet. I tillegg kom min uttalelse i uvitenhet om at hver person kun tester en type prokuter...

 

La meg heller si det sånn da: Savner litt flere tester av andre typer produkter:)

 

Var ikke ment som skitkasting hverken mot skjermtestene eller de som utarbeider dem, da de er finfine:)

 

Jaja, da skal jeg slutte med å fylle denne tråden med dritt som ikke passer inn her :innocent:

Lenke til kommentar

For min del synes jeg det er veldig fint at HW tester såpass med LCD-skjermer, da det er umulig å vite hvilke skjermer som er bra kun ut fra tekniske data.

 

Må nesten teste dem i praksis for å kunne si hvilke skjermer som er bra på de forskjellige områdene, og selv om man ideelt sett bør teste skjermen selv, gir jo testene hos Hardware.no en god pekepinn på hvilke skjermer som er noe å satse på. Dessuten er jo skjermen noe av det viktigste på en PC synes nå jeg, det er jo tross alt den som videreformidler all grafikken man skal sitte og se på.

 

Så for min del må gjerne Hardware.no teste ENDA flere skjermer i fremtiden - keep up the good work. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har nettop kjøpt storeborern jeg. Den Widescreen skjermen til Dell. Etter litt snoking rundt på nett så fant jeg bare posetive ting om den. Hvor AMAZING den er og the SCREEN is outstanding bla bla :thumbup:

 

http://dellware.euro.dell.com/dellstore/de...b=DNO_200-28481

 

 

Half Life 2 så mektig bra ut på den skjermen.

 

Check it out: (Tatt fra et amerikansk forum med over 70 sider. Review av en bruker).

 

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=246836

 

Jeg er overbevist bare sjekk bildene av HALF LIFE 2 DAMN !!! :dribble:

Lenke til kommentar

Låner skjermen som er testet akkurat nå. Jeg har ikke testet mange LCD skjermer, men jeg liker bilde på denne veldig godt.

 

Har sittet å spillt Joint Operations i noen timer nå. Og vil si meg fornøyd skjermens prestasjoner i det spillet. Jeg har også prøvd litt i Doom3 og War Craft 3. Når det gjelder etterslep vil jeg si at det ikke er noe problem å fremprovosere det, men det er ikke sjenerende mye. Så når jeg konsentrerer meg om spillet så legger jeg ikke merke til det.

 

DVD filmer ser bra ut. Så litt på the day after tomorrow og er godt fornød med bilde i filmen. Det er mørkt når det skal være mørkt.

 

Når jeg så på bildene jeg har tatt med mitt digitalkamera ble jeg veldig imponert. Fargene var imponerende fine.

 

Jeg har sett bedre innsynsvinkel. Så det er en skjerm man helst jobber alene på etter min mening.

 

Vurderer faktisk å kjøpe en selv. Spesielt nå som det er 20% av på alle skjermer hos Dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...