Gå til innhold

TEST: Dell 1905FP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OLENor

For eksempel kan siste test av 8ms skjermer på tomshardware være et god eksempel. Hvor de brukte et eller annet utstyr for å teste baklys, ms og farge. Hadde vært gøy om hardware hadde utviklet mer objektiv metodikk på dette feltet og som et suplement til brukertesten.

 

 

Det er veldig korslig at du mener at vi skal bruke en fargekalibrator så det ikke skal bli for Objektivt.

Da vil jeg gjerne si at jeg faktisk bruker det.

Faktisk så heter den Spyder Pro +.

 

Som jeg alltid sier så ikke selg bjørnen før den er skutt.

Lenke til kommentar

Etter den flotte omtalen både her og på anandtech har jeg blitt overbesvist og bestilt en. Deilig at det var 20% avslag på dell og jeg gleder meg til å motta den. Har lenge sett etter LCD skjerm, men denne prisen for en så bra 19" var veldig bra. Eneste som gjenster nå er å få den i hus og få testet den og se om den lever opp til forventningene :love: .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har dere lest brukererfaringene for denne skjermen i prisguiden? De to som ligger inne klager begge på etterslep/ghosting, og den ene brukererfaringen beskriver det som om denne skjermen VIRKELIG sliter på dette området. I testen her i Hardware står det jo at det ikke er noen tegn til etterslep på denne skjermen...?

 

Er det virkelig SÅ stor forskjell på hvor lett hver enkelt person oppfatter etterslep at en person ikke ser det i det hele tatt mens en annen person synes det er altfor mye etterslep, eller er det virkelig mulig at mengden etterslep varierer såpass mye fra et eksemplar til et annet av denne skjermen?

 

Nå ble jeg skeptisk til denne skjermen i allefall. :no:

 

Det beste hadde vel vært om man under testing hadde brukt et måleverktøy som kan måle etterslepet, f.eks. noe slikt som de har tatt i bruk på tom's hardwareguide (mer info: http://graphics.tomshardware.com/display/20040923/index.html). Da vil man i allefall kunne utelukke at kommentarer om etterslep i en omtale f.eks. kommer av at personene som tester en skjerm kanskje ikke er spesielt følsomme for etterslep. :thumbup:

Lenke til kommentar

Bestilte en selv etter at jeg leste testen på HW og venter på å få den i hus i løpet av kvelden. Ble veldig skeptisk nå når 2 andre opplever etterslep i de samme spillene som den som testen den på HW ikk gorde det. Vil komme med tilbakemelding på hvordan jeg selv opplever denne skjermen om kort tid.

 

Slenger meg på Juke sitt innlegg om at det burde finnes metoder for å objektivt vurdere skjermenes etterslep før en reell vurdering fra spill gjøres. Gir et bredere grunnlag for vurdering.

 

Snakkas!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har selv fått skjermen i hus nå og bare testet den litt og må si meg veldig fornøyd på de fleste punkter. Bilde kvaliteten er veldig bra, ingen døde pixler og veldig lite baklys. Men jeg også synes det er mye etterslep på skjermen. Har bare spillt litt WoW med den, og etterslepet var der hele tiden. Har også testet BenQ 937s+ og der merket jeg ikke noe etterslep. Skal teste HL2/CS:S senere i dag, må bare få installert det.

Lenke til kommentar

Jeg fant forøvrig en link til et annet nettsted som også har tatt i bruk et måleapparat for å måle etterslep på skjermer:

 

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/response.html

 

I likhet med Tom's Hardware beskriver de også hva slags utstyr de bruker til målingene sine, pluss at de tester en rekke skjermer for å se om det faktiske etterslepet stemmer overens med de tekniske dataene som oppgis fra produsenten. Beskrivelsen av selve måleustyret er jo sikkert interessant dersom anmelderne i Hardware.no vurderer å anskaffe seg liknende utstyr selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det stod i testen INGEN tegn til etterslep noe jeg har vanskelig for og tro :blush:

men da lurer jeg også på hvem 19" lcd som har _MINST_ etterslep uten at fargene er ubrukelige?

 

har nå en blackview m191 skjerm og den _suger_ jeg ser ikke forskjell på hvit og brunt uten og VIRKELIG konsentrere meg og etterelsepet er GIGANTISK så tenkte jeg skulle selge den til et kontor ettellerannet sted. og kjøpe ny hvem 19" er best når vi ser på ghosting og farger osv ?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ser at noen har klaget drastisk på etterslep på denne skjermen.

Allt jeg kan si at den jeg hadde her på test ikke hadde tegn til etterslep i det hele tatt under normale forhold når man spillte.

Spill som jeg tok å testet var UT2004,Doom3,NFU2 half life 2.

Selfølgelig hvis du fremtvinger det ved å dra musa frem og tilbake og er helt rabiat så får man det frem,men ved normal spilling så var det ikke tegn til det.

Så kommer vi frem til en annen sak.

Jeg får en skjerm til test og det er den jeg må forholde meg til.

Og jeg må annta at resten som er ute på markedet i samme merke også har de samme spesefikasjonene.

Jeg kan ikke sitte med en pall av den samme skjermen for å gå igjennom om alle er like.

Det kan være litt avik mellom to skjermer av samme merke og modell nummer men det skal ikke være så store forskjeller at det skal være synbart.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ble nok litt skuffa på HL2 i første runde, men da gikk jeg amok da, fytta meg frem og tilbake og veivde med "gunnern" som om jeg var angrepet av en sverm med kveks/veps. På Collin05 så jeg ingen ting, på doom3 så jeg det nok, også ved vanlig spilling... Men skjermen er ellers fin. Og til prisen er den iallefall knall. Men litt skal det værra!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om du spiller en del og har mulighet så vil jeg anbefale deg å kjøpe 2001FP istedet for 1905FP. Jeg synes den er mye bedre til spill med tanke på etterslep. Koster litt mer, men jeg garanterer deg at du ikke vil angre. Jeg har begge skjermene i huset og har testet begge i spill.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Beklager at jeg drar opp en gammel tråd, men jeg har et spørsmål om denne skjermen. Hvis man kobler en PC til D-sub (alalog) -tilkoblingen og en annen PC til DVI-tilkoblingen, kan man da velge i menyen hvilket skjermbilde som skal vises?

5971690[/snapback]

 

Ja det kan du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...