Gå til innhold

All verdens nyttigste gratisprogrammer


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den regner ut hvor lang tid det vil ta å laste ned en fil utifra filstørrelsen og hvor rask internettforbindelse du har.

 

Den blir riktignok litt feil ettersom man sjelden oppnår like høy hastighet på nedlastninger som linjen din har mulighet for, men den gir en viss pekepinn...

Lenke til kommentar

Får legge til et par stk jeg også....

 

Rainmeter

Program for å overvåke diskplass, CPU-forbruk, Minne/paging og nettrafikk. Veldig konfigurerbar. Inneholder også klokke, weather-plugin, news og mer....

 

Rainlendar

Kalender og huskeliste.

 

CoolMon2

Enda et overvåkingsprogram. Denne overvåker alt du vil på maskina. Kan brukes sammen med MBM, som noen nevnte over her. Må konfigurere å "skinne" alt selv.

 

TeamSpeak

samme som ventrilo, men har hørt at TeamSpeak krever mindre resursser av linje. Gratisversjon forutsetter max 12 brukere. Bra utvalg av lydkodeker.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

ZipGenius www.zipgenius.it

Meget bra pakkeprogram, som takler det aller meste! Jeg bruker kun dette..

 

WordWeb http://wordweb.info/free/

Engelsk ordbok som er ganske nyttig, finnes også i Pro som ikke er gratis..

 

BitComet http://www.bitcomet.com/

En av de bedre BitTorrent klientene, uten spyware!

 

Patjes Mobility Modder http://www.driverheaven.net/patje/

Moddeprogram som gjør at ATIs Catalyst funker på bærbare maskiner

 

ac3filter http://ac3filter.sourceforge.net/

AC3 Codec

 

ffdshow http://sourceforge.net/projects/ffdshow

Alternativ til Divx og en rekker andre codecs

 

(Begge 2 siste finnes også i alternative versjoner på http://www.afterdawn.com/software/video_so...cs_and_filters/ )

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar

Det meste har kommet frem så langt vil jeg påstå.. av de som er verdt å nevnes. Men synes du sa de du ikke klarte deg uten et sted her!!! Jeg ville hold meg langt vekk fra en del av det.

 

Har allikevel noe jeg ikke klarer meg uten som jeg ikke kan se det er noen som har noe innenfor:

 

FTP-program:

Smart FTP

Dette er et ftp program jeg aldri har greid å kvitte meg med...

 

MySQL:

MySQL Query Browser

Dette programmet er utrolig nyttig for deg som bruker mySQL i hjemmesidene du lager. Her kan du på en meget enkel måte få oversikt-over/endre hele databasen osv.

 

MSN tillegg:

MSN Pluss

Dette er programmet for msn nerdene og de som trenger litt ekstra fungsjoner. Husk å takke nei når du blir spurt om du vil instrallere reklame (lett å la seg lure), den reklamen er helvete å fjerne etterpå.

 

ZIP-filer:

Ultimate zip

Bra alternativ til glidlåsen i XP. noe av det første jeg legger inn på nye pc'er.. Sinnsykt enkelt og bra.

 

PDF-filer:

PFD 995

Dette gjør det lett å lage pdf filer. Programmet legger til en printer, når du skriver ut på den, blir du spurt om hvor du vil lagre pdf documentet.

 

Hjemmesider:

Maguma Studio

Her får du et program med innebygd php-støtte!! Helt rått.. hvis du ikke gidder å lage din egen testing-server, er dette uunværelig. Du må lete litt for å finne programmet, det er altså ikke Maguma workbench jeg snakker om, det koster penger. Krever registrering.

 

Og til alle dere som ennå ikke har lagt inn firefox og thunderbird LAST NED NÅ. Det går ikke an å bytte etter du har vent deg til det....:w00t:

Lenke til kommentar
ZipGenius www.zipgenius.it

 

Meget bra pakkeprogram, basert på 7-zip, som takler det aller meste! Jeg bruker kun dette..

 

hmm? 7zip er GNU LGPL, mens ZipGenius ikke er det. hvordan kan den være basert på 7zip da?

Sorry, min feil, jeg må ha lest feil et sted. Man kan ihvertfall åpne 7-zip filer og ellers er det et sabla bra program ;)

Lenke til kommentar

*Oppdatert*

 

Pingo, er enig at ikke alle programmene er noe man MÅ HA for alle, men alle trenger forskjellige ting.... Kanskje det som virker unyttig for deg er et MUST for andre ;)

 

Og alle sammen burde skaffe seg FireFox!, REDISCOVER THE WEB! :p

 

Har selv nylig byttet etter lenge å ha tviholdt på IE, men nå ser jeg hvorfor så mange har anbefalt det :D

 

Vi får se om IE 7 kan få meg tilbake, men tviler på det ;)

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
(...)

PDF-filer:

PFD 995

Dette gjør det lett å lage pdf filer. Programmet legger til en printer, når du skriver ut på den, blir du spurt om hvor du vil lagre pdf documentet.

(...)

Brukte det tidligere, men synes CutePDF Printer 2.2 er bedre ....

 

 

Andre selvfølger til Firefox:

Utvidelser

Anbefaler spes. BBCode, IEView og Gmailnotifier

 

Søkemotorer

Anbefaler: IMDB, Download.com

 

... Ble laget en til HW ... se denne tråden!

Lenke til kommentar

Er det denne tråden som var sticky tidligere? Er ganske sikker på at jeg har sett en sticky angående "må ha"-programmer tidligere.

 

EvilLyrics - Genial plugin som laster ned teksten til sangen du hører på. Skal være kompatibel med Windows Media Player, Foobar2000, Sonique, iTunes, Winamp og RealPlayer.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

GNU/Linux-distroer. Det finnes mange muligheter. De jeg ser på som de aller vakreste er Debian og Slackware.

 

FluxBox - En windowmanager for X som jeg liker veldig godt.

 

Vim - En velkjent editor.

 

GnuPG - Et meget kraftig krypteringsverktøy.

 

Irssi - En glimrende IRC-klient.

 

Psi - En god klient til den åpne protokollen Jabber.

 

Eclipse - Et godt IDE (spesielt for Java).

 

MPlayer - Mitt valg av medieavspiller når det gjelder video.

 

Aterm - Finfin terminal.

 

GKrellM - En applikasjon for system-monitoring.

 

GRUB - En bootloader.

 

Mesteparten av det jeg har nevnt er mer enn bare freeware, det er fritt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...