Gå til innhold

Hvordan er WoW for nybegynnere innen sjangeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

God dag, godtfolk! :D

Jeg har hørt en hel del skryt om WoW og har meget lyst på spillet, men er det noe å satse på for en nybegynner innen mmorpg?

Det nærmeste jeg har kommet WoW må vel være gratis versjonen av Anarchy Online

og Morrowind.

Jeg syntes ikke noget om Anarchy Online. Det var for tregt og klønete for min del.

Morrowind derimot tykte jag om. Er WoW noe av det samme bare online? :)

Edit: En skriveleif.

Endret av lord_vivec9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hallo!

jeg hadde aløldri før prøvs WoW, men kjøpte det alikavel. Jeg strevde litt med questene og kartet (go northwest for daranasill osv) men lærte meg til slutt hva som er høyre å venstre på engelsk! :blush:

kjmpe spill!

Skrevet

wow har jo fått mye ros for og være et VELDIG nybegynner venlig spill. jeg har spilt usopen beta ,final beta og spiller nå retail og har enda til gode og bli "sittende" fast på noen måte (untatt en gang når jeg dreit meg ut og kila meg fast mellom et hus og en bakke :p). så det er og anbefale på det varmeste til hele slekta :)

Skrevet

Jeg begynte med Anarchy Online, like etter det ble sluppet.

Jeg må si WoW er mye mer nybegynnervennlig, enn AO, Starwars Galaxies og sikkert flere. Questene i starten er fine for å bli vandt med spillet. Det er heller ikke så vanskelig å "gimpe" figuren sin (kjøre den i grus med dårlige våpen, skills og items)

Skrevet

WoW er meget godt egnet selv for nybegynnere. Alt er godt forklart både gjennom tutorialen i spillet og i manualen. Hvis man i tillegg bruker forumet og sidene til Blizzard skulle det ikke være noe som helst problem med å spille det, samme hvor mye eller lite en skulle ha spilt før.

Skrevet (endret)

Jeg er totalt nybegynner i mmorpg verdenen. Har faktisk aldri spilt et mmorpg før, så WoW blir mitt første ;)

Jeg har store forventninger. Skal bruke mye av vinterferien til wow spilling sammen med min bror som har spilt en del beta.

Har virkelig fått øya opp for spillet i det siste.

Endret av Gammelsko
Skrevet

Men en ting jeg lurer på.. Hvordan er det med ridedyr å slikt.

Styrer du dem helt selv eller?

Og hvordan er det med selve slossingen? Jeg har hørt at den var turbasert. Er det noe underholdene da?

Skrevet (endret)

Og hvordan er det med selve slossingen? Jeg har hørt at den var turbasert. Er det noe underholdene da?

Du kan ikke styre fuglene tror jeg. De frakter deg bare fra a-b. Stemmer ikke dette?

Finnes det flymaskiner foresten? slik som i warcraft spillene?

Endret av Gammelsko
Skrevet

Du kan ikke styre fuglene tror jeg. De frakter deg bare fra a-b. Stemmer ikke dette?

Finnes det flymaskiner foresten? slik som i warcraft spillene?

Riktig.

Ja, det finnes zepplinere, disse fungerer som flygende ridedyr (a-b).

Horde bruker zeppliners, og alliance har båt.

Skrevet

begynte selv å spille wow nå nylig, aldri spilt mmoprg før.

dette falt i smak, kanskje litt uoversiktlig veiledning til noen av oppdragene men ellers meget bra. :)

Skrevet

Vel spilte i beta-en (skal kjøpe spillet snart) og hadde aldri spilt et MMPORG før. Skal sies at jeg kom veldig fort inn i det. Var overasket over at et mmporg kunne være så lett å sette seg inn i.

Skrevet

Må bare gi deg et tips. Alltid les igjennom questene ordenltlig. Det er ingenting som er mer irriterende enn folk på general som spør hvor det er og hvor ditt er, før de har lest gjennom questet. Det står alltid hvor du skal.

Selv har jeg aldri hatt problemer med å løse quests, fordi jeg leser quest logen ordentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...