Gå til innhold

Latterlige navn på karakterer


Anbefalte innlegg

Det skaper selvfølgelig en bedre stemning om folk har litt mer episke navn da, men for min del kan de kalle seg mye, men noen ganger blir det bare for dumt. De mest useriøse jeg har kommet over er vel "Mordi" og "dffdd".

 

Neimen se der, en som kaller seg "fettlompe". :roll:

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Episk stemning? Ærlig talt. Den må du lenger ut på landet med. Det som irriterer meg er ikke folk som har morsomme eller "morsomme" navn. Det som irriterer meg er folk med navn fra diverse fantasylitteratur som Gandalf eller Rand Al'Thor og Gimli og gud veit. Og nesten enda verre. Folk som finner på sine egne fantasynavn eller bruker en generator. Sul'dassril eller Kel'thorian eller Ma'lskrulling osv. Fullt av apostroffer og th'er og gud veit. Det er håpløst.

 

For det andre kan vel WoW knapt kalles en RPG (selv om det faller innenfor kategorien MMORPG). Det har RPG-elementer, men det er jo ingen som rollespiller (bortsett fra på RP-serverne). Jeg synes også mulighetene for rollespilling er ganske begrensa, når du kan gjøre så lite med karakteren. Utseendemessig kan du stille en del. Du har ikke en egen greie der du kan skrive bakgrunnen til karakteren, ikke mulighet til å selv velge hva man skal sette på av styrke, agility osv, ikke mulighet til noe videre interaksjon med NPC'er, ikke mulighet til å være god/neutral/ond (rent bortsett fra alliance/horde), og ikke mulighet til å løse quests på flere måter. Det eneste rollespill-elementet er egentlig at man får experience og går opp levels. Er man ute etter et rollespill kan man spille neverwinter nights. Er man derimot ute etter en gigantisk halveis-(mmo)rpg og er i stand til å godta at titusentalls mennesker spiller på serverne og at folk er forskjellige og at noen er idioter er muligens WoW tingen.

 

Jeg nekter å tro at stakkars Kjøtt eller Fjongfasong faktisk ødelegger spillopplevelsen til noen ved å hete det de gjør. Om dette faktisk skjer er det vel ikke dem det er noe galt med, men vedkommende som faktisk lar seg støte av det. At jeg har et "useriøst" nick betyr ikke at jeg ikke tar spillet alvorlig slik som mange påstår. Det betyr bare at jeg ikke lurer meg selv til å tro at jeg er mye bedre enn alle andre om jeg heter Del'Thrall'Tor eller noe annet teit.

 

Jeg ville mye heller hatt denne 'Kjøtt' i partyet mitt enn en hvilken som helst kar med hjemmespikka fantasynavn. Jeg skal ikke en gang gå inn på hvor dumt jeg synes det er å rapportere folk med "upassende" nicks til admin.

Endret av JenzBenz
Lenke til kommentar

Jeg gadd ikke lese hele tråden, men jeg må bare si navnet på guildet jeg skal være med i når jeg starter "You No Take Candle" dette er selvsagt et Alliance guild, så alle dere som har gjort noen quests i Gold/northShire skjønner dette. :p

Lenke til kommentar

JenzBenz, det er forskjell mellom navn som ketsjup og Kaffekopp og navn som Rompeloff eller Bimbohora.

 

De første bare ignorerer jeg, de får leve i sin egen verden, men folk som har støtende navn, de rapporterer jeg.

 

Forøvring er et fantasynavn bedre enn et usæriøst nick fordi det hjelper faktisk til å skape stemning.

Lenke til kommentar
Jeg gadd ikke lese hele tråden, men jeg må bare si navnet på guildet jeg skal være med i når jeg starter "You No Take Candle" dette er selvsagt et Alliance guild, så alle dere som har gjort noen quests i Gold/northShire skjønner dette. :p

Dere har vel hørt om "Your Mom is my Stepdad". Det er tragisk det

Lenke til kommentar
JenzBenz:

Jau name generators er ikke noe stas syntes jeg, men mye av dette er ting som er fra egen fantasi også, f.eks. 2 av mine navn kan fort ligne på NameGen navn:

 

Ak'anon

Vixzyyxlix

 

Men begge er fra fantasien, sålenge de har sjel i seg så syntes jeg det er greit:)

hvordan uttales det sisten navnet ditt?

Lenke til kommentar
JenzBenz:

Jau name generators er ikke noe stas syntes jeg, men mye av dette er ting som er fra egen fantasi også,  f.eks. 2 av mine navn kan fort ligne på NameGen navn:

 

Ak'anon

Vixzyyxlix

 

Men begge er fra fantasien, sålenge de har sjel i seg så syntes jeg det er greit:)

hvordan uttales det sisten navnet ditt?

"Vixsyyliks"

Altså, stum "x" før "lix", "s" er skarp slange lyd

 

Du kan også velge å utale med hørbar x, altså "Vixsyyxlix"

Der x før "lix" utales som en vanlig k ;)

 

Uff, vansklig og forklare da jeg ikke kan lydbokstaver etc:)

Lenke til kommentar
Du bryter regler = jeg/noen andre melder deg = Blizzard fucker deg opp = fett

 

Eh.. Hvorfor det? Er det gøy å melde folk til Blizzard? Bare fordi de har rare navn? (Hadde jeg sett en kalle seg Adolf Hitler så hadde jeg selvfølgelig meldt han, sånne navn er et klart overtrokk. Men horepurk, julebrusen, dopapir eller andre lignende er ikke SÅ farlig)

 

Men for all del - får du kick av å melde folk med "ulovlige" navn så får du bare gjøre det.

 

Ps. Alle mødrene deres røyka heroin når dere var på fosterstadiet!  :!:

 

OK...

Lenke til kommentar
Hint: Kjør noe enkelt og greit. Dersom jeg har en ledig plass i gruppa, og to mann ønsker plassen, velger jeg bort han som heter wysivzzyi til fordel for tor. Enklere for meg å skrive /invite tor...

På en annen side så slipper jeg 1000 tells om evig mange dumme ting, og de som kjenner meg vet jeg er en god healer verd å ha i gruppa;)

 

Uansett, heter Creator i WoW, ikke Vixzyyxlix

Lenke til kommentar

Zythius:

 

Jeg spiller på Earthen Ring (RP-server). Derfor er det "fett" å rapportere folk som bryter mot reglene. Jeg skjønner at folk kan bli provosert av å bli rapportert, men jeg har allerede forsvart meg i forhold til hvorfor jeg gjør det. Men *sukk* her kommer det igjen:

GM'ene takker sladrehanker som meg og ber om at vi fortsetter å rapportere navn som bryter mot reglene. Hvis du føler at du har full rett til å bryte reglene så er det helt i orden for meg Zythius. Men du har, som jeg sa, mistet din rett til å klage når Blizzard kommer og tar deg hvis du velger å bryte regler som er klare og definerte.

 

Jeg er ikke urimelig i hva jeg rapporterer. Navn jeg har rapportert så langt på Earthen ring er:

 

- Grusommegrim.

Fordi det er norsk/dansk. Språket på serveren er engelsk. Og ikke kom å si "Skal vi bare ha engelske navn da?!", for dere skjønner at det ikke er det jeg mener.

 

- Bajsmannen.

Fordi det er svensk og betyr bæsjemannen.

 

- Urukhai.

Fordi det er en referanse til LotR.

 

Selv spiller jeg undead, og har navn i tråd med undead npc'ene rundt startområdene Tirisfald Glades og Silverpine forest.

Lenke til kommentar
JenzBenz:

Jau name generators er ikke noe stas syntes jeg, men mye av dette er ting som er fra egen fantasi også,  f.eks. 2 av mine navn kan fort ligne på NameGen navn:

 

Ak'anon

Vixzyyxlix

 

Men begge er fra fantasien, sålenge de har sjel i seg så syntes jeg det er greit:)

hvordan uttales det sisten navnet ditt?

"Vixsyyliks"

Altså, stum "x" før "lix", "s" er skarp slange lyd

 

Du kan også velge å utale med hørbar x, altså "Vixsyyxlix"

Der x før "lix" utales som en vanlig k ;)

 

Uff, vansklig og forklare da jeg ikke kan lydbokstaver etc:)

så Visyliks eller noe? ikke et dumt navn det :)

Lenke til kommentar
JenzBenz:

Jau name generators er ikke noe stas syntes jeg, men mye av dette er ting som er fra egen fantasi også,  f.eks. 2 av mine navn kan fort ligne på NameGen navn:

 

Ak'anon

Vixzyyxlix

 

Men begge er fra fantasien, sålenge de har sjel i seg så syntes jeg det er greit:)

hvordan uttales det sisten navnet ditt?

"Vixsyyliks"

Altså, stum "x" før "lix", "s" er skarp slange lyd

 

Du kan også velge å utale med hørbar x, altså "Vixsyyxlix"

Der x før "lix" utales som en vanlig k ;)

 

Uff, vansklig og forklare da jeg ikke kan lydbokstaver etc:)

så Visyliks eller noe? ikke et dumt navn det :)

Tja, vi må ha en "x" lyd etter Vi, ellers er det ganske riktig:)

 

Takker forseten, brukte 5 timer på å finne navnet så:)

Lenke til kommentar
Zythius:

 

Jeg spiller på Earthen Ring (RP-server). Derfor er det "fett" å rapportere folk som bryter mot reglene. Jeg skjønner at folk kan bli provosert av å bli rapportert, men jeg har allerede forsvart meg i forhold til hvorfor jeg gjør det. Men *sukk* her kommer det igjen:

GM'ene takker sladrehanker som meg og ber om at vi fortsetter å rapportere navn som bryter mot reglene. Hvis du føler at du har full rett til å bryte reglene så er det helt i orden for meg Zythius.  Men du har, som jeg sa, mistet din rett til å klage når Blizzard kommer og tar deg hvis du velger å bryte regler som er klare og definerte.

 

Jeg er ikke urimelig i hva jeg rapporterer. Navn jeg har rapportert så langt på Earthen ring er:

 

- Grusommegrim.

Fordi det er norsk/dansk. Språket på serveren er engelsk. Og ikke kom å si "Skal vi bare ha engelske navn da?!", for dere skjønner at det ikke er det jeg mener.

 

- Bajsmannen.

Fordi det er svensk og betyr bæsjemannen.

 

- Urukhai.

Fordi det er en referanse til LotR.

 

Selv spiller jeg undead, og har navn i tråd med undead npc'ene rundt startområdene Tirisfald Glades og Silverpine forest.

Hvis du liker å være sånn liten politigutt så er det greit for meg. Men jeg skjønner ikke hvorfor du vil det. Hvorfor rapportere et navn? Er det fordi det ødelegger spillopplevelsen din eller er det bare for å være drittsekk (Føler du får litt makt kanskje..?)

 

Og hvordan du klarer å legge inn ting som "Hvis du føler at du har full rett til å bryte reglene så er det helt i orden for meg Zythius. Men du har, som jeg sa, mistet din rett til å klage når Blizzard kommer og tar deg hvis du velger å bryte regler som er klare og definerte."

 

Jeg føler ikke at jeg har full rett til å bryte noen regler i det hele tatt og har faktisk ikke brutt en regel i WoW til nå. (Og jeg sier ikke under noen omstendighet at jeg har rett til eller vil bryte noen av reglene, jeg sier bare at de er litt småteite og at sladrehankene som rapporterer er tragiske fordi at de har ingen spesiell grunn til å rapportere, annet enn å få føle makt kanskje..)

 

 

Og den NP-en er ikke så klart definert som folk skal ha det til.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...