Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var på tide ja. Jeg tviler dog på at det vil friste de fleste guilds til å ha med en ret paladin i raids, til det trengs nok mer utility. Men dps og threat er et mye mindre problem etter 2.3 i alle fall.

 

Begynner å komme seg på utility siden nå da, +3% crit til raid, 2% extra dmg til party, veldig ofte extra dps til melee gjennom imp BoM, stor sjans for at en kan holde andre judgements oppe som igjen hjelper etc etc.

Alle kan jo i teorien få alt dette gjennom andre specs, men det blir kverulering syns jeg. Gleder meg på de som speccer ret sine vegne

 

Sånn jeg ser det, så åpner dette for veldig mange som har lyst til å raide som retri. For veldig mange så er det fortsatt det å ha det gøy når man raider, og det å få en gruppe til å funger uten å sitte å spesifisere hvert eneste talent point for alle som skal være med som er viktig. Og dette øker mulighetene for dette i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hehe, nesten samme problem. 70 human warlock :(, eller levle 50 pala eller 31 shaman. Tror jeg går for shaman ettersom jeg liker dualwield dps :) Har også et håp om at de gjør Unleashed rag undispellable.

 

Men så liker jeg retripala i pvp da, men er på feil server :( (ravencrest alliance i motsetning til stormscale horde.)

Lenke til kommentar

Dette viser at man faktisk får mer ut av Mp5 vs. Holy crit, men er det en slags øvre grense for Mp5? Slik som med defense?

 

Here is some theorycraft math for some of you who are comparing MP5 vs Crit and heal based on spamming FoL

 

This math is based on 300 seconds (5 minutes):

 

Number of crits = Crit % * ( 300 secs / cast time )

Mana returned from crit = Mana Cost * 0.6

Total mana returned in 5 mins = Number of crits * Mana returned from crit

 

Spamming Flash of Light

 

1% crit rate using 1.5 sec Flast of Light costing 180 mana, you get:

 

1% * (300/1.5) = 2 crits

180 * 0.6 = 108 mana

Total mana returned = 216 mana

 

In 300 seconds, you have sixty 5 second periods, which equates this out to 3.6 mp5.

 

Therefore 1% = 3.6 mp5 spamming FoL

 

Investigating what is the best way to spend item points

 

Each 1 spell crit rating = 1 item stat point.

Each 1 mp5 = 2.5 item stat points

 

It takes 22.1 spell crit rating to gain 1% crit or 22.1 item stat points.

It takes 3.6 mp5 to equal 1% crit, or 9 stat points, spamming FoL

 

Healing is 0.455 stat points per point of healing.

 

Which means, for every point of crit, you can get the equivelent in mp5, and 28.8 healing.

 

But, but but ... crit add healing because you crit for 1.5 times your healing!

 

Okay, lets do the math. Lets say you have 2k healing, and have spent every stat point available into crit, you have 50% holy crit from having a base of 10% crit (from int, etc) and 5% from talents, the remaining you gained from 774 crit rating, and absolutely no mp5.

 

Lets calculate the base heal

 

448-502 base FoL

+185 healing from BoL

+105 healing from Libram of Souls Redeemed

+857 healing from your +healing (2000 * (1.5 sec cast / 3.5 sec cast base))

+ 12% healing from Healing Light talent

= 1786 - 1847 healing

= 1816.5 avg heal

 

Now in 300 seconds, you will cast 200 FoL, and 50% of them will be crits. So that is 100 crit, and 100 non-crit.

 

That is 100*1816.5 + 100*(1816.5*1.5) = 454075.5 healing.

 

Okay, and what about mp5, surely it heals for less

 

Now, lets assume the same for 2000 healing + 126 mp5 (equiv for 35% crit) + 10.00% base crit + 5% crit from talents + 1009 healing, which is what you saved in stat points from using mp5 instead of crit.

 

Lets calculate the base heal

 

448-502 base FoL

+185 healing from BoL

+105 healing from Libram of Souls Redeemed

+1290 healing from your +healing (3009 * (1.5 sec cast / 3.5 sec cast base))

+ 12% healing from Healing Light talent

= 2271 - 2332 healing

= 2301.5 avg heal

 

Now over a 5 min fight, you cast 170 non-crit heals and 30 crit heals.

 

That is 170*2301.5 + 30*(2301.5*1.5) = 474822 healing.

 

Its actually MORE healing, because you are getting cheaper stat points, and can reallocate those stats as healing instead of crit.

 

If anyone finds any flaws in my logic / math, let me know.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe "tak" på mp5 men om du kun går etter mp5 så kommer du til og mangle andre viktige saker. Gearet for holy paladins så er dt mye crit på det omdagen. Men største forrandringen ut fra gearet kommer idag nesten fra gem's. Om du velger +healing, +crit eller mp5 gem's. Selv så liker jeg og fokusere på en build med alle de tre elementene så mye som jeg kan. Mange andre i guilden går veldig mye etter kun +crit. Det som er bra med +crit er jo at du ikke bare får 60% mana tilbake men også healer jo mye mer. Vi alle har nok ca like mye hp & mp. Men builden og gearet du har så er det ofte en smaksak syns jeg og mye på spille stilen din.

 

Eks 1:

Healing: 2050

Crit: 33%

Mp5: 75

 

Eks 2:

Healing 2200

Crit: 29%

Mp5: 100

 

Så veldig mye større forsjeler en dette er det ikke på end game gear. Men her er det mest snakk om noen forsjelige items og spesiellt gem's valg.

 

Men også i det eksemplet så er det utrolig stor forsjel på +healing.

Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg i dag for å hente fram igjen min gamle Thunder, som jeg la på hylla da guildet trengte healers, og sende karen min på ferie til PTR for å sjekke hva jeg syntes om Retribution anno 2.3.

 

For å gjøre en lang historie kort, jeg synes om det. AV-weekend nå til helgen, da er det på tide å begynne å spare honor til S1 ret gear. 8D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...